Coronavirus #3

Dit vind ik ook echt vervelend. In een gangpad vandaag kwam iemand me tegemoet en dat kan normaal gesproken natuurlijk prima maar nu ging ik netjes aan de rand staan zodat zij kon passeren en we een goede afstand hadden en ze keek me heel vreemd aan en zei: “nou zo dik ben ik niet hoor!!!“ Nee meid dat snap ik maar ik hoef je bacillen niet. En zo gaat het met heel veel mensen, ook in de rij wordt echt niet genoeg afstand gehouden.

9 likes

Dom… ben zo blij dat ik niet in een stad woon, als ik dit elke dag zou zien zou ik gek worden. Ik wist niet eens dat dit serieus er zo aan toe zou gaan tot ik dit zag. Dan valt het hier in een ruim bos nog mee.

Maar ik vind het wel een beetje ver gaan om dat clubje meiden zo duidelijk in beeld te brengen hoor.

Het voelt wel kut om te weten dat er zoveel mensen zijn die er nu een soort vakantie van maken. Dan maar een lockdown hoor. En dat je dan wel je hond mag uitlaten aub.

3 likes

Wat verdrietig dit. Ik snap het dubbele gevoel. Kun je wel video bellen met hem? Heel veel sterkte!

1 like

Hetzelfde verhaal in de bouwmarkten. Een kennis van mij was zelfs opgeroepen om extra te komen werken vanwege de drukte.

Op deze manier gaan we never nooit resultaten zien van de maatregelen.

2 likes

Nou ik heb net weer een breakdown gehad omdat ik het zo moeilijk vind om thuis te zitten en enkel soms te wandelen.
Ik heb ook al een week supererge spierpijn dus wandelen doet ook gewoon pijn, maar die spierpijn komt weer door stress.
Ik voel me echt helemaal gesloopt maar echt ontspanning vinden lukt ook niet.

1 like

@Shaaar

Die ruzie is er wel gekomen :joy: moet eerlijk zeggen dat wij er allebei niet voor gemaakt zijn om 24/7 op elkaars lip te zitten. Het is wel alweer uitgepraat hoor, ik vind het gewoon onverantwoord om gezellig spelletjes te gaan doen en ik doe er ook niet aan mee. Hij gaat het nu wel doen, maar bij die anderen. Tja. Ik kan hem niet vastbinden en eerlijk gezegd ben ik wel een beetje blij met even lucht. Mocht er een complete lockdown komen, dan heeft hij toch geen keus meer.

@Kusjessoldaat dat van die 1,5 meter was precies mijn argument. Naja, hoe dan ook was ik er toch niet bij in de buurt gekomen en nu gaan ze het ergens anders doen.

2 likes

Vandaag was ik in een plaatselijke Turkse supermarkt waar voornamelijk allochtonen komen. Met het risico om iedereen over één kam te scheren zeg ik het volgende; het leek wel of ze nooit van Corona gehoord hadden!? Een oude man kwam zelfs een praatje met mij maken. ‘Alles goed?!’ ‘Hmmmhmmmm’ mompelde ik met mijn lippen stijf op elkaar van achter mijn sjaal.
Bij de kassa waar iedereen aan het dringen was stond een man te hoesten en proesten waarop een jongere man zei ‘hoe gaat het nu?’ ‘Niet goed, maar insh’allah’
NIETS INSH’ALLAH! Blijf gewoon thuis.
Er is echt te weinig bewustwording in bepaalde kringen.
Ik ga daar mooi niet meer heen.

Vandaag in de supermarkt verschillende mensen met mondmaskers gezien, echt een bizar zicht. In Brussel controleren ze de parken met drones. Voelt steeds meer en meer een aflevering van Black Mirror!

Hier waar ik woon houdt iedereen netjes afstand.

2 likes

Haha bizar! Ja mijn vader lag dus in het ziekenhuis met corona en heeft dit middel gekregen. Weten dus niet zeker of het hieraan ligt, maar hij knapte nadat ze begonnen het te geven heel goed op. En nu dus weer thuis gelukkig :partying_face:

15 likes

3 likes

Ik stapte gister bij de beginhalte in een totaal lege tram toen ik na werk naar huis ging. Bij die halte stapte ook een vader en zoon in en die gingen precies zitten in de stoelen naast waar ik was gaan zitten. Toen dacht ik ook hoe dom ben je. Ben toen zelf naar opgestaan en ergens anders gaan zitten. Heb echt geen zin om Corona te krijgen door dit soort mensen. Mijn werk heeft mij had nodig nu. Vind het al rot genoeg dat ik echt afhankelijk ben van het ov om op werk te komen

3 likes

Wat heeft dit met allochtonen te maken? Je beschrijft nu letterlijk de acties van half Nederland momenteel.

39 likes

Ik kom zelf terug omdat ik eigenlijk schrik van wat ik geschreven heb. Ik schrik ook van wat ik meemaakte in die supermarkt, dus ik liet mij even gaan. Ik bedoel het niet zo enorm grof als dat het overkomt.
Het contract met de appie aan de overkant is gewoon zóóó groot dat ik mij afvraag hoe dit überhaupt kan.

2 likes

De Tuincentrum Tatta is ook een gevaarlijke ~bevolkingsgroep~

32 likes

Ligt denk ik echt aan de mensen die je op dat moment ziet. Op mijn werk zijn het voornamelijk de wat oudere Nederlandse mensen die overal schijt aan hebben. Ben gisteren juist meerdere keren gebeld door mensen van allochtone afkomst met de vraag wat voor maatregelen wij hebben genomen in de apotheek en of het veilig was om te komen. Dat hebben de Nederlandse mensen niet gedaan.

Dit is gissen want ik heb geen idee wie er kwamen.
Maar ik werk in een overwegend Turkse buurt en het gebrek aan berichtgeving over het coronavirus in Nederland, die in het Turks beschikbaar is en actief verspreid word is om te janken.
Er gaan bij ons driehoeksborden en bushokjes flyers erop krijgen in diverse talen maar dat duurt natuurlijk qua aanvraagtijd.
Dus misschien dat dat daar ook speelde.

Speaking of half Nederland. Ik zie mensen die megahooggeschoold zijn en veel de krant lezen maar nog wel samen thuis afspreken met andere mensen die in Brabant wonen.
It makes me woedend.

9 likes

Was deze hier al gedeeld? Ik schrok er zelf een beetje van, zeker aangezien veel nederlanders zich niet echt aan de social vermijden regels houd. Dan staat ons echt nog heel wat te wachten…

Afbeelding verwijderd.

1 like

Los van dat ik denk dat dit gedrag los staat van etniciteit. Denk ik wel dat er aardig wat mensen zijn die de taal niet goed genoeg beheersen om goed mee te krijgen wat er gebeurd en wat de gevolgen zijn. Het valt me op dat heel veel informatie momenteel geschreven tekst op traditionele Nederlandse media is. Daarnaast zitten mensen die normaal te hulp kunnen schieten nu op afstand. Vraag me oprecht af hoeveel mensen door gebrek aan taalbeheersing momenteel niet goed doorhebben wat er speelt en verwacht wordt.

2 likes

Ik was eerlijk gezegd verbaasd dat die persconferenties niet ondertiteld werden. Maar daar was dan vast veel haat op gekomen want We LeVeN iN nEdErLaNd.

7 likes

M’n vriend moet voor werk met iemand meerijden, en diegene zou dit weekend weggaan met 34 anderen maar “allemaal pussies gingen afzeggen”. Dus nu is iedereen uitgenodigd bij diegene z’n huis en gaan ze daar chillen.
Ik ben nu dus aan 't overwegen of ik iedere dag om half6 sochtends m’n vriend naar z’n werk ga brengen en om 4 uur weer op ga halen. Maar ik heb ook geen zekerheid of m’n vriend gedurende de dag afstand kan bewaren (al gaat dat wel oké) en m’n vriend verklaart me voor gek.