Maar dan nog, lijkt mij dat er veel meer besmettingen in DE zijn dan in NL aangezien er ook veel meer mensen wonen? (het is uiteraard niet 1 op 1, maar aangezien ze sowieso ook omliggende landen hebben waar veel besmettingen zijn)
faith in humanity lost
Dit is wel echt belangrijk. Ik zie zo veel mensen op social media verspreiden dat âdus bijna 4% aan corona overlijdt in NL!!â maar dat is dus echt echt echt niet zo.
@Merel
Hm. misschien ben ik dan in de war met iets anders want toen was ik in ieder geval nog niet eens geboren. Ik zal het even weghalen voordat ik iemand onnodig bang maak.
Ik heb ergens (ja, absoluut geen betrouwbare bron) gelezen dat ze daar misschien anders registreren. Stel je hebt diabetes en krijgt corona en overlijdt, dan ben je overleden door diabetes. En val je niet onder de mensen overleden door corona. Zoiets. Het lijkt me heel apart als ze dat doen maar het zou wel deze cijfers verklaren
ik kan 't niet zien, wat is het?
Beelden vh vondelpark (en beetje amsterdamse bos) waar mensen op een kluitje zitten.
Zelfs mensen die bootcampen die elkaar steeds high fives geven.
Jeetje wat afschuwelijk.
Ik wil zo graag mijn vader zien omdat hij ziek is en elk moment dat we hebben waardevol is en het vaak passen en meten is qua timing ivm werk.
Maar ik ben er al twee weken niet geweest door deze omstandigheden, om geen risicoâs te nemen (ik ben niet ziek en geen klachten maar dan nog) en ik heb daar zoân verdriet over en moet er gwn van huilen.
Straks krijg ik spijt dat ik niet bij hem ben geweest. Wat een vreselijke kut situatie. Zijn er anderen in een soortgelijke situatie?
Ik koester elk moment met hem.
Dit was een paar weken geleden ook al in het nieuws. Was toen ook een Nederlandse fabrikant die contact had opgenomen met de instanties omdat het goedkoop en makkelijk te maken is. Maar heb er daarna niks meer over gehoord. Gisteren kwam het opeens weer in het nieuws
Ik ben sowieso wel benieuwd hoe dat dan gaat. Want stel je bent 95+ en overlijdt aan de griep dan is je doodsoorzaak âde griepâ, maar als je 18 was geweest dan was je misschien niet aan de griep overleden. Is je overlijdensoorzaak dan ouderdom of de griep?
Ja dat is die producent uit Zeewolde toch, was toen in t nieuws.
Rondom dat bedrijf staat nu de hele dag door beveiliging en politie
Ik ging net naar mijn omaâs zus, omdat haar dochter iets voor ons gemaakt had en dat zsm opgehaald moest worden. Dus had ze het pakketje aan de deurknop gehangen en stond ze in de keuken bij het raam te zwaaien. Was wel een beetje ongemakkelijk, maar haar man is ziek en erg vatbaar hiervoor
Je vult op het overlijdensformulier dat gebruikt wordt voor de statistiek in welke ziekte rechtstreeks de dood tot gevolg had (in jouw voorbeeld âinfluenzaâ), en daarnaast welke ziekten hebben bijgedragen en welke ziekten daarnaast nog bestonden. Ik zou dan invullen âinfluenzaâ, en bij 1b bijvoorbeeld âCOPDâ/âimmuunsysteemonderdrukking door chemotherapieâ of iets dergelijks, en daarnaast bij 2. dan nog âhartfalenâ/ânierinsufficiĂ«ntieâ.
Die 95-jarige overlijdt uiteindelijk ook wel echt aan de griep, want als hij die niet had gekregen had hij nog geleefd. De bijdragende factoren worden er wel bijgeregistreerd.
Volgens mij was het je onderliggend lijden waarvoor je dan geregistreerd werd. Dus als je 18 bent en verder gezond, dan val je onder corona. 95 en verder gezond ook. Ouderdom valt er dan niet onder lijkt me.
Maar nogmaals, dit is wat ik gelezen heb toen ik ook op onderzoek uitging waardoor de sterftecijfers daar zo laag liggen. Want dat lijkt natuurlijk niet helemaal te kloppen.
Mijn moeder (60) sprak vandaag jongeren aan die bij elkaar op schoot zaten en ze vroeg of ze zich beseften dat ze heel onverantwoordelijk bezig waren. Kreeg mân moeder als antwoord dat ze er niets aan konden doen, wat ze dan moesten en dat mijn moeder maar moest uitkijken omdat ze een risicogroep was. Dus mân moeder zei ja daarom juist want jullie gaan straks ook naar huis en zijn daar geen oudere mensen??? En toen kreeg ze nog wat terug en toen is ze maar verder gelopen.
Ik ben in ieder geval blij dat mijn ouders het serieus nemen, alle maatregelen nemen en adviezen opvolgen
Nooit geweten dat dit zo werkt. Thanks voor het delen, heel interessant!
Schijtkinderen.
Ik heb mijn best gedaan maar in de supermarkt kun je dus echt niet 1.5 meter van elkaar blijven
Ze zouden een looproute door de supermarkt moeten maken. Dan maar wat trager. Maar de schappen staan niet eens 1.5 meter uit elkaar?
De meeste mensen lijkt het ook niets te boeien trouwens.
Jeetje, kan me voorstellen dat dat ongelofelijk lastig is. Heel veel sterkte
Ah wat lief! Dankje <3