Coronavirus #3

Mensen die samen ergens lopen, zou ik ook denken: misschien wonen ze in hetzelfde huis. Maar je leest ook dat mensen in supermarkten dicht op elkaar gaan staan en zo. Maar wat weet ik, ik ben al twee weken niet verder gekomen dan mijn tuin dus baseer me op o.a. jullie verhalen. Professioneel kluizenaar over een week of twee.

Edit: Oh wacht, ik heb vorige week 1x boodschappen gedaan maar toen heb ik vrijwel niemand gezien.

10 likes

Ik neem dit ook aan. En als ik twee jonge meiden (studentenleeftijd) samen zie denk ik ook dat het huisgenoten zijn. En derwijl ik van nature nooit echt het meest positieve zie in situaties :stuck_out_tongue: Zag net ook een groep van 7 ofzo staan, toen dacht ik ook dat het 2 huizen waren. Hadden ze alsnog wel meer afstand van elkaar kunnen nemen dan nu hutje mutje maar ok.

Vind het normaal trouwens al irritant als mensen niet links of rechts maar in het midden lopen waardoor je er niet makkelijk kan inhalen of elkaar passeren. Maar nu nog meer. Maak gewoon plaats, loop aan één kant.

god mijn ouders zijn natuurlijk ook naar de kersenbloesem !?!

Ik baal er voor het eerst van dat ik in de stad woon idd :sob:

2 likes

Je zegt eigenlijk twee dingen door elkaar nu. Zoals ik zelf hierboven al zei, het is ok om naar buiten te gaan (mits geen klachten natuurlijk). Ik ben het met je eens dat het dan hypocriet is om je te ergeren aan ieder ander die op dat moment ook buiten is. Maar het is wél terecht om je te ergeren aan anderen die geen afstand behouden of met grote groepen bij elkaar rondhangen. Een opmerking als ‘leef en laat leven’ vind ik hier ook echt niet van toepassing, juist omdat het nu op iedereen invloed kan hebben als je je niet aan de regels houdt.

2 likes

Maar de maatregelen zijn toch ook sowieso 1,5 meter van elkaar? En dat lijkt me best moeilijk bij een spelletje (geen idee hoe groot jullie eettafel is)

Ben vandaag een heel flink stuk gaan wandelen met een vriendin, lekker langs de maas. Echt veel mensen op de been, maar of gezinnen en anders max 2 mensen samen. Alleen een 6tal man waren samen aan het sporten bij zo’n buiten toestellen…

1 like

Ik vind het dus relatief rustig in de stad (al was het vandaag met weekend en zon wel drukker). Nu zijn mijn andere opties fietsen naar een park (en over parken lees ik meer slechte dingen) of fietsen naar een woonwijk. Maar het valt me dus echt mee :). (ik ga geen winkels in)

In Afrika staan nog maar amper stippen. Is het daar nog gewoon niet of is het daar niet mogelijk om het te meten omdat ze de middelen niet hebben?

Ik denk dat het misschien komt doordat er weinig mensen vanuit europa of azie daar op reis waren afgelopen paar weken (zoals bijv veel nederlanders in noord italie waren in de vakantie) ? Maar ik zou ook heel graag het verlossende antwoord willen weten

Afrika kon volgens mij enkele weken geleden nog niet testen vanwege tekort aan materiaal. Weet niet hoe het daar nu is, maar kan me niet voorstellen dat het daar niet is.

1 like

Mijn broer heeft veel gelezen over chloroquine, nu mijn vader dat heeft gekregen tijdens zijn behandeling. Veel mensen in Afrika schijnen dit middel al dagelijks te slikken aangezien het tegen malaria is oorspronkelijk, dus het kan zomaar zijn dat het virus niet op een dergelijke manier gaat uitbreken op het Afrikaans continent. Ben daar best benieuwd over de komende weken… Oké dat klinkt stom, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel :crazy_face:

24 likes

Het is er al wel, maar ze zijn al wel een tijd bezig om het te beperken en treffen ook al enkele weken maatregelen. Hier vind je er veel informatie over:

Ik vind het vooral het verdrietige dat al die vluchtelingen geen middelen hebben om het corona virus tegen te gaan. Zo zielig maak mij daar echt zorgen over

11 likes

Er zijn ook veel mensen die (een variant van) dit middel tegen reuma gebruiken, de toekomst zal ons leren of die mensen gespaard blijven.
Overigens is het als malaria-middel volstrekt waardeloos geworden, alleen in een klein stukje Centraal Amerika en Caribisch gebied leven nog malariaparasieten die hier niet resistent tegen zijn. Heel Afrika heeft resistente malariaparasieten, het lijkt me ook niet helemaal waarschijnlijk dat ze dit middel daar nog slikken.

3 likes

weg

Ik was op deze kaart aan het kijken en het valt me op dat Duitsland veel meer besmettingen heeft maar veel minder doden dan Nederland?

NL: besmettingen: 3.631 - doden: 136

DE: besmettingen: 21.828 - doden: 75

1 like

Klopt ja Lariam

2 likes

Er worden in Duitsland veel meer mensen getest dan in Nederland. Niet alleen de mensen die in het ziekenhuis terechtkomen of klachten hebben én tot een risicogroep behoren.

8 likes

Psyschische klachten komen zeer zelden voor lees ik, maar het lijkt me (zie mijn eerdere reactie) niet waarschijnlijk dat iemand die hier meepost al in de jaren 60-70 malariamiddelen slikte, want vanaf de jaren 80-90 wordt dit voor malaria al weinig meer gebruikt.

1 like