Ik denk dat wij over dezelfde stoep wandelen😁
Ja, daar erger ik me aan. Want ik loop door de supermarkt om boodschappen te doen (essentieel) en hou van iedereen gepaste afstand, maar andere zijn wel zo asociaal om in mijn aura te komen staan en me in mijn bek uit te lachen als ik ze vraag een stapje terug te doen.
Oke ik kom erop terug, waarschijnlijk ligt het aan mn eigen bitch face
@Howth Ja ik erger me eigenlijk ook best wel. Zoals nu zit er een groepje vrienden van de buurjongen in de mini voortuin te hangen met een stuk of 8 vrienden.
Ze zijn oud genoeg om te weten wat er gaande is, maar ze hebben dus gewoon schijt.
Ik vind dat toch wel vervelend om te zien als je weet dat er heel veel mensen thuis zitten en wél hun best doen, en dat er mensen zijn die liever thuisblijven en bijvoorbeeld in een risicogroep zitten wel naar buiten moeten voor hun werk.
En ja het is tijdverspilling om me daaraan te ergeren, maar ik kan het niet helpen.
Ik erger me misschien ook teveel aan dingen die ik moet laten gaan omdat ik er niks aan kan doen.
Mensen spreken massaal de receptenlijn in bij artsen. En die sturen alles wat aangevraagd wordt door.
Haha grappig! Woon je daar ook in de buurt?
Ok, maar als een recept (bv pillen) pas na 3 maanden op kan zijn, krijg je dan ook een herhaalrecept? Wonderlijk. Maar ok… dat zorgt voor overbelaste situaties inderdaad.
Haha ja!
Het is afwachten op de eerste corona mod
Ik denk dat hier meer de ergernis bestaat dat mensen het stom vinden mensen buiten te zien in groepjes of die die 1,5 meter afstand niet serieus nemen. Zoals dus wel met een groepje picknicken in een park, wel in je aura gaan staan in de supermarkt
Of dat je in de supermarkten gezinnen tegen komt, is gewoon niet nodig
Of grote groepen in een speeltuin
Ik vind best dat je je buiten en mag ergeren aan mensen die het niet serieus nemen
Ja hier ook. Ik zit binnen, maar zie dus steeds groepen jongeren langskomen op weg naar het park. Lekker allemaal aan elkaar hangend en plakkend.
En as we speak is er iemand in de straat een feestje aan het vieren met tig mensen die hutjemutje op elkaar gepropt in de woonkamer zitten
Dat begrijp ik ook wel. Maar je steeds aan ergeren? Dan worden de komende 2 weken voor sommigen toch echt heel lastig. En misschien duurt het wel langer.
Ik zie het ook van anderen op Instagram stories. Met het gezin (ouders en kinderen) buiten wandelen en zich doodergeren aan andere gezinnen die ook buiten lopen en dat zij geen 1.5meter afstand houden. Dat gaat toch ook niet met je kinderen? En jij loopt zelf ook buiten… dat snap ik niet. Zelf naar buiten gaan en je ergeren aan anderen die ook buiten zijn. En dan gaat het niet per se om de afstand maar de hoeveelheid mensen buiten…
Laat leven zeg je, maar ondertussen zijn er mensen die sterven o.a. door die egoïsten die zich niet aan de maatregelen houden. Ik heb ook risicogevallen om mee heen. Dus zeker dat ik me daar aan erger als mensen doen waar ze zelf zin in hebben ten koste van andere mensenlevens.
Ik was net in een park om te sporten met mijn vriend en het viel mij eigenlijk best wel mee. Het was druk met mensen, maar ik heb het idee dat iedereen die wel dicht op elkaar liep gezinnen/partners waren. Wel wat kinderen die met elkaar speelden, maar geen grote groepen en ik geloof dat buiten spelen met een paar andere kinderen, zonder 1,5 meter afstand, ook nog wel mag van het RIVM?
Het punt is dat deze mensen niet persé zichzelf ermee hebben hè. Dan zou het een stuk makkelijker zijn om je niet te ergeren. Maar de mensen die zich niet aan de regels houden brengen de algemene volksgezondheid in gevaar. En dat is wel een ergernis.
Ja dat idd. Ik denk dat ik helemaal radicaliseer als zo iemand in mijn omgeving het krijgt. Echt een onuitstaanbaar idee.
Ik snap die ergernis heel goed, ik zou ook wel met vriendinnen nu wijn willen drinken of ik wil ook de verjaardag van mijn neefje kunnen vieren. Het is super frustrerend om te zien dat gewoon mensen zo egoïstisch zijn en dat wel allemaal toelaten. Ook omdat het waarschijnlijk alleen maar langer zo gaat duren.
Ik heb het idee dat veel mensen wel begrijpen dat corona ernstig is maar oh ja ze zijn toch 65+
En ja vele hadden al wat …
Oftewel we gaan ons niet aanpassen dat de kapper dicht is is tot daar aan toe maar niemand houdt ons binnen hoor
Kut. Er komen vanavond twee mensen hier langs. Daar voel ik me helemaal niet fijn bij, maar ik was zo met andere dingen bezig dat ik onoplettend ‘ja is goed’ heb gezegd toen m’n vriend erover beg9on. Ik ben een ontzettende lafbek, maar ik heb geen zin in de ruzie die sowieso gaat ontstaan als ik nu alsnog ‘nee’ zeg. De lontjes worden na 2 weken op elkaars lip rap korter namelijk. Maar heb net wel aangegeven dat ik het niet fair van hem vind dat hij het vraagt en dat hij het, zo lang deze maatregelen gelden, ook echt niet meer moet vragen. Ook gezegd dat ik van hem ook verwacht dat hij zich er beter aan gaat houden (vorig weekend ook grotendeels bij deze mensen gezeten). Volgens hem houdt hij zich aan de maatregelen want niemand heeft klachten en ze houden afstand
Naar mijn idee zijn de maatregelen dat je onnodig sociaal contact vermijd en wat mij betreft valt een bordspelletje doen daaronder.
Conclusie: ik ga gewoon in een andere ruimte zitten terwijl ze hier zijn, asociale trut die ik ben
Ik ben het enerzijds met je eens (als je naar buiten gaat, moet je je niet storen omdat anderen daar ook zijn), maar ik snap echt niet dat je in deze tijd je hele gezin in de auto zet, net als alle anderen richting het strand rijdt, ziet hoe vol het daar is en toch gaat lopen. Als iedereen gezellig naar het bos gat voor die lange wandeling die ze al zólang niet meer hebben gemaakt, werkt die 1.5m afstand voor geen meter. Daar mag je je best aan ergeren. Als straks blijkt dat mensen elkaar op deze lekkere wandelingetjes hebben aangestoken is dat echt te idioot voor woorden. Zelfde geldt voor de bouwmarkt etc. Ik snap dat je denkt ‘laat ik deze tijd nuttig besteden’, maar waarom sluit je aan in de rij als je ziet dat er al veel mensen zijn?
@Duchess in een situatie als deze mag je je “ja” echt wel intrekken hoor. Daar is niks zeuren, asociaal of lafs aan.
Maar even over die mensen buiten die geen 1,5 meter afstand houden van elkaar he: misschien wonen (veel van) die mensen wel samen? Of vinden jullie dat je dan voor het goede voorbeeld alsnog 1,5 meter afstand moet houden?