Coronavirus #3

Nee totaal niet essentieel. Mensen reageren ook op onze Facebook pagina dat ze niet snappen dat we nog open zijn. Maar toch blijven er gewoon mensen komen, waaronder ook oudere mensen. Zolang we nog mogen van de overheid blijven we ook open heeft onze keten besloten. In België hetzelfde ook de kappers nog open alleen mag daar nog maar 1 persoon tegelijk binnen. Wij hebben inmiddels ook het interieur zo aangepast dat er altijd 1,5 meter tussen de klanten zit. En houden ons aan alle maatregelen die mogelijk zijn…

1 like

Ik ben op deze manier wel echt pro lockdown. Voor mij is het toch al niet meer dan die 5 toegestane redenen die dan nu in Frankrijk van toepassing zijn. Prima als dat dan ook voor de rest van Nederland geldt.

8 likes

wtf?? oke geen corona maar ook geen fatsoen, mafklapper.

2 likes

Hypocrisie in het topic: mensen die ook naar buiten gaan en zich ergeren dat er anderen buiten zijn. Ik ben vandaag ook gaan uitwaaien in het dorp. Heerlijk. Er waren veel meer mensen dan normaal, maar iedereen nam afstand. Zag in een groepsapp ook enorm veel auto’s op de parkeerplaats van het strand. Maar de mensen lopen verspreid van elkaar. Mag dat dan ook niet?

Gebruik je eigen verstand en zorg zelf voor dat je de maatregelen neemt. En als je het niet vertrouwt blijf je in thuisisolatie.

En ja. Er zijn altijd mensen die niet luisteren. Dat zijn egoïsten. Ga je je daar echt aan ergeren? Leef en laat leven.

17 likes

Iedereen roept nu: blijf binnen etc. Het is zó erg nu in Brabant. Wat er alleen maar door mijn hoofd gaat is: waarom is dat hele carnaval destijds niet gecanceld? Dat is een groot broeinest geweest :weary: en dan kan er wel gezegd worden “toen was het nog niet zo erg” zeggen maar zoiets doe je dan uit voorzorg, lijkt me?!

4 likes

Omdat het toen nog niet echt leefde in Europa? Het was vooral in China. En het brak in Europa wel echt in de voorjaarsvakantie, maar toen ging iedereen op wintersport.

6 likes

Ik denk inderdaad dat carnaval én skivakanties Nederland genekt hebben met het corona virus. Bad timing waardoor het sneller kwam denk ik

5 likes

Omdat met carnaval nog geen Corona in Nederland of België was.

Dit artikel gaat hier dieper op in.

5 likes

Helaas wel. Zie artikel dat zojuist is geplaatst

1 like

Juist op het strand kun je makkelijk wandelen en afstand van anderen houden, dus dit zou niet zo’n probleem moeten zijn.

Ik erger me ook aan de mensen die zich niet houden aan 1,5m afstand of die in groepen bij elkaar komen, maar ik vind dat sommige posts hier de andere kant op doorslaan. Als je geen klachten hebt, mag je gewoon een stuk wandelen, je hoeft niet per se binnen te blijven.

17 likes

Wat ik ook niet snap is dat mensen me heel bang en vies aankijken. Als je zo bang bent om besmet te raken, blijf dan gewoon binnen? Of ligt het misschien aan mijn grafmuil?

(fyi ik heb geen symptomen)

3 likes

True, maar ik zag hele groepen lopen. Dat was t eigenlijk meer.

Ik hou ook gewoon netjes ruimte hoor. Mensen komen dicht bij mij lopen om vervolgens een vuil gezicht te trekken. Dat snap ik dus echt niet. Hou zelf je ruimte, dat doe ik ook.

Cooliejoelie.

Ze zijn hier het hotel ook al helemaal aan het ombouwen.

13 likes

Van 137 patiënten is de woonplaats nog onbekend.

Dit snap ik overigens nog steeds niet van die kaart op RIVM. hoe kan dat? Het zijn er ook behoorlijk wat

Iemand?

Net een rondje gewandeld en tulpen bij de kweker gekocht, voor (helaas) een prikkie. Er worden momenteel zo mega veel bloemen vernietigd.

Als we straks hopelijk de medische crisis voorbij zijn, dan komt nog de economische pfff.

1 like

Zijn wij een schijtvolk dan? Figuurlijk ja, maar letterlijk ook?

Ik zag net dus een speelveld vol jeugd, en ik twijfelde nog ff om iets te roepen maar ik vond mezelf dan toch als een gekkie overkomen.
Benieuwd of Rutte zelf wel iets heeft gezegd tegen de jongeren die hij te dicht op elkaar zag

1 like

Oh Netflix Party is zo foooooockkinn chill

1 like

Hoe dan, alles moet op recept? Ik krijg in ieder geval niks mee (ook niet voor deze situatie).