Coronavirus #3

Oh evenveel doden als gister dus? Dat is wel positief

4 likes

Nee gisteren waren er 534 nieuwe besmettingen

Klopt wel weer allemaal! De piek zou idd nu zo ong beginnen.
We moeten wachten tot eind volgende week om te zien of de maatregelen werken.

6 likes

Waar ik vooral van schrik is dat deze mensen echt heel erg ziek zijn want anders krijg je geen test. Hoeveel mensen zullen het dan hebben zonder al die extreme symptomen?

2 likes

Superveel, maar dat is niet zo erg zo lang ze de mensen die kwetsbaar zijn niet besmetten.

2 likes

Wat vinden jullie: moet er een lockdown komen net zoals in Frankrijk?

• Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ik ben weer in Nederland, na 3 lange vluchten en lange wachttijden op 4 vliegvelden. Ben zo verdrietig en neerslachtig dat ik weg moest uit Panama, al weet ik dat er geen andere keuze was. Nu in quarantaine… Had geen huis meer in Nederland dus wel bij mijn ouders, ik zit gewoon zoveel mogelijk op een eigen kamer.

78 likes

Totale lockdown betekent dat je ook niet in je eentje een rondje mag lopen, wel heel extreem. Ik zou eerder voor samenscholingsverboden zijn en dat je een bekeuring kan krijgen als je <1,5m houdt :stuck_out_tongue:

37 likes

Dat mag hier (FR) wel nog! Alleen wel met papier (reden: fysieke activiteit), in de buurt van je huis en inderdaad alleen.

4 likes

Ok ik dacht dan alleen met een reden als supermarkt of apotheek ofzo.

Ik vind vooral dat leken geen mening moeten hebben over zaken waar ze geen verstand van hebben, zoals de aanpak van een pandemie.

35 likes

We leven nou eenmaal in een land met 17 miljoen experts, Lemongrab. Deal with it. Die willen ook graag allemaal gehoord worden.

9 likes

Nee, we hebben 5 mogelijke redenen:

• werk (dat niet van op afstand kan en essentieel is)
  • supermarkt (“achats de première nécessité”)
  • gezondheid (dokter en apotheek bv.)
  • hulp bieden aan andere mensen en op kinderen passen
  • fysieke activiteit (alleen) of huisdieren uitlaten (“déplacements brefs à proximité du domicilie, liés à l’activité physique individuelle et aux besoins des animaux de compagnie”)
11 likes

En zijn bij jullie de kappers nog open of niet meer? In België namelijk nog wel terwijl je daar ook maar voor de hoog nodige dingen naar buiten mag (wel zonder briefje) als ik het goed heb begrepen.

Van de mensen die ik ken begreep ik dat het daar redelijk aan het stabiliseren is allemaal en dat mensen weer langzaamaan het gewone leven aan het oppakken zijn

1 like

giphy-4

Ik ga een rondje fietsen, kan het niet meer aan om naar al onze experts te luisteren. Schrijf maar in je dagboek als je gehoord wil worden.

5 likes

Off topic maar wie is dit eig… of moet ik me schamen.

2 likes

Huh? Is dit forum geen online dagboek dan?

4 likes

Lees de huisregels nog maar eens: “Het forum is bedoeld voor discussies en gesprekken met elkaar. Het is niet bedoeld als (publiek) dagboek.”

1 like

Ik wil best dagboekpolitie zijn!!!

3 likes