Coronavirus #3

ipv dat ze ze ontwijkt omdat ze zelf misschien het heeft en hen kan aansteken :grimacing:

5 likes

Ik ben dus beetje verkouden dus blijft binnen. Biedt mijn lieve maar eigenwijze moeder aan om me op te komen halen. Dus ik sla dat af, want m’n vader valt in de risicocategorie. Voor nu accepteert ze dat maar als ik echt ziek word komt ze me ophalen want dan heb ik zorg nodig. Mega lief natuurlijk maar zo niet de bedoeling! (Mocht ik echt ziek worden denk ik dat ik het maar niet vertel haha)

Mijn vriend werkt dus bij een bekende pizzatent met blauw logo. Omdat wij dus 2 weken in quarantaine moeten krijgen we vanavond gratis pizza thuisbezorgd omdat ze ons zielig vinden. This made my day…

75 likes

Fout. Het is THE CHINESE VIRUS

15 likes

Snap het hoor dat het moeilijk is om te leren zonder dat je weet of het doorgaat. Maar zoals iemand eerder ook al zei, ooit moet je het weten en dan kun je het maar het beste nu leren! Heb je ook meer kans dat het in je langetermijngeheugen komt en dus niet gelijk weg is na het tentamen maken :slight_smile:
Ik werk op de uni en geef les en tentamens worden nu digitaal afgenomen. Kwamen ook heel boze reacties op (omdat in eerste instantie was gezegd dat tentamen niet doorging), maarrr… ben ook trots op de studenten die aangeven dat dit het beste is wat we op dit moment kunnen doen om studievertraging te voorkomen. Verder is besloten dat het komende blok digitaal onderwijs gaat worden gegeven… ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken! Vind het wel spannend en moeilijk dat face to face overleggen met collega docenten nu niet mogelijk is… maar we moeten het ermee doen! En het is wel chill dat ik nu geen reistijd meer heb naar werk haha

6 likes

Wat ik me dus afvroeg. Dit zijn alleen de cijfers van geregistreerde gevallen corona. De mensen die het hebben met milde klachten en dus nooit de stempel corona krijgen staan hier (uiteraard) niet tussen. Dan betekent dat dus niet perse dat (heel grofweg) 8% (?)van de gevallen dodelijk zijn, maar dat het percentage eigenlijk een stúk lager is?

Ik kan heel moeilijk onder woorden brengen wat ik bedoel :sweat_smile:

4 likes

Ik snap je wel hoor. Deze feiten kunnen wel een vertekend beeld geven ja omdat we niet exact weten hoeveel mensen het coronavirus hebben opgelopen, waardoor het percentage misschien in het echt veel lager ligt. Maar dat mogen we ook weer niet zomaar aannemen omdat we wetenschappelijk onderzoek uiteraard wel serieus moeten nemen. En daarnaast worden in de meeste landen doden sowieso wel geregistreerd. Al blijkt Iran volgens sommige mensen te sjoemelen. (ik las daar gisteren een artikel over.)

Ik was net wandelen in een natuurpark omdat ik er echt even uit moest na een week binnen zitten en wow… mijn vertrouwen in de Nederlanders is tot onder nul gedaald. Heel veel groepen mensen (5+). Allemaal met drie man langs elkaar op de wandelpaden blijven lopen en in je nek blijven hijgen ipv inhalen. Er was echt genoeg ruimte om 1,5m afstand te houden, maar ze hadden gewoon schijt :frowning: Mensen lijken het echt niet te snappen. Ook bij de speeltuin zat het hutjemutje vol. Gelukkig hebben ze die aan het einde van de ochtend gesloten.

13 likes

Iemand vraagt via MP of ze kleding bij mij thuis mag komen passen… Ik zal m’n advertenties maar even offline halen, helemaal niet aan gedacht :hushed:

2 likes

Ik kom net van de supermarkt en het was al wat rustiger. Maar man, verschrikkelijk. Echt niemand houd afstand of rekening met elkaar, het liefst beuken ze nog door je heen. Op straat stonden ook groepjes mensen te praten op de stoep waardoor je er niet langs kon en ook geen afstand kan houden. Het komt echt over alsof het merendeel maling heeft aan de adviezen van het rivm.

6 likes

Kut. Ik kan geeneens een goede trump impersonator zijn. Too many brain cells left :upside_down_face:

3 likes

Ik zag net een foto van de Japanse kersenbloesembomen in het Amsterdamse bos en het is echt belachelijk druk. Iedereen tegen elkaar aangedrukt. Waarom zijn mensen zo :mad:

Ik wilde eigenlijk even door het bos gaan fietsen vandaag maar als er zoveel mensen zijn blijf ik toch maar thuis. Kan me hier echt woest over maken.

7 likes

Of na het avondeten gaan.

1 like

Bedoel je logo met rood erbij? Ik heb gegoogled en vind het grappig dat je het blauw noemt, ik had dat zo helemaal niet in mijn hoofd.

6 likes

Ik woon in Utrecht en hier is de stad echt relatief rustig. Je kan nu prima met afstand het centrum in, dus denk dat je in andere steden ook best buiten een wandeling kan maken. Zou je sowieso aanraden om er dagelijks toch even op een veilige manier uit te gaan. Anders wordt je gillend gek.

4 likes

Hier in Antwerpen houdt iedereen zich voor zover ik uit mijn raam kan zien netjes aan de regel. Niet meer dan per 2 naar buiten, genoeg afstand.

Er schijnt ook wel gecontroleerd te worden, de politie heeft al boetes uitgedeeld aan mensen die naar de kust gingen om uit te waaien. En in Brussel gebruiken ze een drone om groepen op te sporen. Maar vooralsnog ziet het er vanuit mijn raam wel goed uit.

Denk dat zo’n regel voor NL (dus Max per 2 naar buiten, anders boete) ook snel gaat komen. Blijkbaar is het nodig.

11 likes

hahaha ja blauw rood. Het is ook tevens een spelletje hahahaha

3 likes

Oja dat is ook wel een goede!

Kan toch gewoon? Zo lang je maar niet hand in hand huppelend over straat gaat om mensen in hun gezicht te hoesten.

2 likes

30 patiënten overleden, 637 nieuwe patiënten, in totaal 3631 positief geteste personen