Coronavirus #3

Ik heb dit gezien bij een bakker! Die had met pijlen de looprichtinf aangegeven :slight_smile:

1 like

Oh wat ontzettend fijn zeg!!! Gelukkig

1 like

Besef me trouwens dat mijn reactie helemaal niet zo aardig klinkt @macaron. Dat ik niet snap waarom jij zelf niks gezegd hebt maar misschien zit jij helemaal niet in die app groep en heb ik het verkeerd begrepen :grimacing:

Ja pffff en ik kreeg een loopneus van de kou, durfde niks man haha.

Belt m’n schoonmoeder; ja kunnen we ff langs komen? Uhhh nee?

1 like

Als dit het geval is gaat het helemaal mis op mijn school. Dat gaat het nu al. Ze willen niet de regels verlengen tot er meer duidelijkheid is, de helft van mijn docenten denkt dat de slides online gooien genoeg is en we moeten rekening houden met dat de zomervakantie misschien niet bestaat. Zo veel onzekerheden dus. Zomervakantie weg vind ik niet eens erg maar geef me gewoon duidelijkheid. Zoals op universiteiten die in ieder geval zeggen dat het dit semester zo blijft. Ik ben heel bang voor een drama op school, ze zijn al zo slecht in plannen.

Sorry het is nu een heel liefdagboek verhaal aan jou geworden maar moest effe kwijt!

@Airy-fairy wat een goed nieuws!!

@oliverqueen 1 richting op zou voor mij zo dramatisch zijn, ik vergeet altijd dingen!

3 likes

Mijn opleiding heeft vanochtend al een mail met een overzicht van afgelopen week gestuurd en dat de online lessen waarschijnlijk wel langer dan 6 april gaan duren. Had ik sowieso al wel gedacht… (Wel echt super kut, ik moet nu juist mensen gaan interviewen en heb een groepsproject met 8 man lopen).

Verder ben ik zo bang dat ik deze zomer niet naar Australië kan. Ik zou mijn moeder, zusje en andere familie na 2,5 jaar eindelijk weer zien… Denk echt dat ik depri word als dat 3,5 jaar wordt :sob:

1 like

Ik ben nu al klaar met al die verhalen in de trant van: Henk (35) had corona ‘‘het was verschrikkelijk’’

En dat gaat dan om mensen die een week ziek thuis hebben gezeten en nu weer beter zijn.

21 likes

Er zou eigenlijk gewoon in de mediacode moeten worden opgenomen dat je hooguit 1 x per week een ‘ervaringsverhaal’ mag publiceren van dit niveau.

3 likes

Heb van die vage klachten mweh. Verstopte neus (maar is eerder hooikoorts denk ik), buikpijn en diarree, misselijk en hoofdpijn. Niet de typische klachten maar je weet het niet. Ik blijf binnen.

Ik denk echt dat mijn vriend uit een ei komt. Hij is als de dood corona te krijgen, loopt panisch zijn handen te wassen. Komt een goede vriend die hij een halfjaar gezien heeft (vriend is al een halfjaar aan het backpacken) na een week “zo erg is t niet, ik blijf gewoon hier”-roepen toch terug naar Nederland vanuit Azië. WILLEN ZE SAMEN BIER GAAN DRINKEN. Hoe bedenk je het. Succes ermee, ik verander de sloten. Gevalletje ‘doe het en je gaat zien wat er gaat gebeuren’ #dramamodusuit

31 likes

Volgens het RIVM kan dat

1 like

Doennnn!! Ik wandel gewoon lekker extra ver met t hondje.

Zie (op insta) nu echt iedereen fanatiek de trappen bij Snowworld in Landgraaf op lopen / rennen :joy:

1 like

We zitten echt pas aan het begin van deze ellende. Dit gaat nog maanden duren. 6 april is echt niet het einde.

2 likes

Mijn oma is precies zo, echt heel frustrerend. Donderdag was m’n moeder jarig en we hebben haar met veel pijn en moeite thuis kunnen houden. “Moet ik dan maar hele weken alleen thuis zitten?” “Hoe lang willen jullie dat volhouden dan? :sob:”. Helpt denk ik ook niet echt dat m’n opa net een half jaar terug overleden is. Als hij er nog was geweest dan was thuis opgesloten zitten natuurlijk minder eenzaam.

Vind 't extra eng bij m’n oma omdat ze al 84 is en 2 maanden terug zelf nog op de IC lag wegens een geknapte galblaas. Dat lichaam kan corona nu echt niet normaal verwerken.

2 likes

Ik geloof niet dat ze het virus zien als zonde die je oploopt, maar dat ze voor het geval je ernstig ziek wordt en komt te overlijden je zonden je reeds worden vergeven. Gelovige mensen, vooral ouderen, willen graag nog een ziekenzalving aan hun ziekbed waarbij al hetgene waarvan zij spijt hebben in hun leven (dus niet louter doodzondes zoals iemand vermoorden of bedriegen) uitgesproken kan worden en vergeven kan worden. Het is een ritueel dat nog vaak wordt uitgevoerd, zeker wel in Italië, wanneer men ernstig ziek is.

19 likes

Ja ik weet ook niet zo goed hoe ik dat moet lezen idd.

1 like

Volkskrant

Als Rutte het land nou dichtgooit voor iedereen, dan kan ik lekker naar buiten. :woman_facepalming: :woman_facepalming: :woman_facepalming: (doe ik niet, want ik probeer m’n gezicht niet aan te raken)

Ik word hier echt zo boos om.

13 likes

In een 55 plus flat wonen is mijn idee van de hel.

15 likes

Wat moet het buitenland daar van denken? Ik zou zeggen Ine bel lekker Trump misschien kan die een leuk statement naar buiten brengen over Nederland of de Europese bestrijding van het coronavirus.

People always ask me about the Coronavirus Threat in Europe, It’s fantastic. Let me tell you about the Coronavirus Threat in Europe. I do very well with the Coronavirus Threat in Europe. I love the Coronavirus Threat in Europe. No one loves the Coronavirus Threat in Europe more than me, BELIEVE ME. the Coronavirus Threat in Europe loves me. We’re going to have so many the Coronavirus Threat in Europe you are going to get sick of the Coronavirus Threat in Europe. The the Coronavirus Threat in Europe just got 10 feet higher. I have the best the Coronavirus Threat in Europe.

10 likes

Ahh heel fijn om dit ook te lezen! Ik word zelf echt super gedeprimeerd van de negatieve berichten die ik krijg van studenten. Ik begrijp natuurlijk super goed dat het heel vervelend is dat er zo veel onzeker is, maar docenten proberen echt alles zo goed mogelijk te laten verlopen. En als studenten dan zo boos worden omdat je nog geen antwoord kan geven op sommige vragen omdat niemand een idee heeft waar de fuck we aan toe zijn dan denk ik echt omg ik wil niet meer haha.

4 likes