Ik vind het vrij dom om er vanuit te gaan dat je op 7 april weer alles kan/mag. De grootste piek moet nog komen en het duurt minstens nog maanden voor we hier uit zijn. Ik verwacht zelf dat die 6 april sowieso verlengd wordt, en ik ben zelfs bang dat de regels op een gegeven moment nog strenger gaan worden.
Oh nice, ja dat het geld kost vind ik niet zo erg. Ben ondertussen op 't punt dat ik er gewoon echt in verder wil.
Dankje ik ga er naar kijken!
Ja, dan werkt dit erg goed! Even zoeken naar een leraar die je ligt, maar ik heb nog geen slechte ervaring gehad (maar er zit wel veel verschil in aanpak, dus het is maar wat je zelf wil). En het zijn meestal mensen van wie de taal hun moedertaal is (daar selecteer ik zelf wel op), daar leer je echt veel van. Geen Frans met Nederlands accent .
Ik hoop echt dat de regering nu snel overgaat naar strengere maatregelen. In het dorp van mijn ouders zijn nu al diverse mensen overleden, opgenomen of ziek. Ik kom er achter dat iemand waar ik contact mee heb gehad ook besmet is. Dit is in het noorden en ik krijg nu het gevoel dat het echt snel begint te gaan. Ben niet zozeer bang voor mezelf, maar moet ook nog gewoon naar werk waar ik een heleboel mensen zie en ik vind het nu ook vervelend dat er het risico is dat ik anderen besmet. Na 24 uur klachtenvrij moet je ook gewoon weer aan het werk edit: de volgorde kan beter zijn: ziek, opgenomen of overleden, want er zijn maar een aantal overleden en wil niemand onnodig bang maken, waren wel allemaal ouderen met achterliggende gezondheidsklachten.
Ik denk het ook. Mijn tandartsafspraak van afgelopen woensdag was afgezegd. Prima, maar toen wilde ze meteen een nieuwe datum prikken en toen stelde ze woensdag 8 april voor?! Vond dat bijzonder, maar goed. Ik ga ervan uit dat die ook afgezegd gaat worden haha
Ja, ik ga daar ook vanuit, dat is exact waarom ik denk dat een ātot nader ordeā beter is. Maar voor veel mensen is dat niet zo. Zeker voor kinderen die dit op het nieuws horen zijn echt aan het aftellen tot ze weer mogen sporten etc. Of kwetsbare doelgroepen (gehandicapten) die echt aftellen tot de zorgboerderij weer open gaat.
@RMN ja dit deed de verloskundige hier dus ook. Dan moet je iedereen 2x bellen. Leek me niet logisch.
(@Qwerty123) En hoewel ik idd ook denk dat alles gefaseerd ofzo open zal gaan weer? Snap ik ook dat als de overheid niet āoptijdā laat horen dat verlengd wordt, dat een ondernemer toch een bestelling gaat plaatsen. Anders mag je misschien eindelijk open en heb je niks in huis haha.
Mensen hangen echt veel hoop op aan die ānog 2wknā.
Daarom vroeg ik me af of er een reden voor is
Iemand enig idee hoe het nu in China is? Ik lees wel dat de enige besmettingen daar door niet Chinezen zijn, maar iemand toevallig die mensen daar kent en weet hoe de situatie nu daar is?
Ik heb allemaal vriendinnen die bijv een weekend bij hun ouders gaan zitten. Snap t allemaal niet zo goedā¦ Of ben ik nou een zeikerd?
Zo ga ik vandaag maar mezelf vermaken
Op de spoed wordt om de haverklap eten gezorgd (paaseitjes, vers fruit) maar ook bloemen door mensen van buitenafš„° zo liefā¦
Ook hebben āzeā spandoeken aan het ziekenhuis gehangen om ons aan te moedigen. Kan daar echt door geraakt zijn, zo enorm lief.
Nou dan weten we het wel na dit zonnige weekend. Strengere maatregelen in 3, 2, 1ā¦
Dit bevestigt voor mij wel dat het al veel verder is (geweest?) dan bekend is en de kans ook groot is dat t in Nederland ook zo is.
@Fishing ik hoor veel mensen in mijn omgeving, ook op mijn werk in de gehandicaptenzorg, er vanuit gaat dat het langer duurt. Wij geven zelf aan dat we duidelijke afspraken willen vanuit hogerhand. Daar komt bij ons volgende week hopelijk meer duidelijkheid over. Edit: als de dagbestedingen nog dichtblijven, dus mogelijk dat er al nieuwe planningen gemaakt moeten worden voor als het dichtblijft na 6 april. In plaats van dat dit nu ad hoc moest gebeuren, dus een soort back up
Ik snap wel dat iedereen duidelijkheid wil over 6 april en of het verlengd gaat worden. Maar ik denk dat daar gewoon gren antwoord op isā¦ niemand weet hoe dit gaat lopen. En ik denk (mag toch hopen) dat de focus ligt op de zorg en hoe dat goed geregeld kan worden om iedereen te kunnen helpen. Want de piek is begonnenā¦ dan vind ik eerlijk gezegd die datum laatste prioriteit hoe vervelend ook voor iedereen
Mee eens! Hoor ook om me heen zoveel mensen die boos zijn op leidinggevenden omdat niets duidelijk is en alles per uur verandert. Logisch toch? Die hebben ook geen glazen bol, we moeten met zn allen maar zien hoe alles gaat lopen de komende tijd.
Ik weet even niet of ik moet lachen of huilen. Mijn oom heeft een iPad gekocht voor mijn opa uit 1933 die stokdoof is zodat we met hem kunnen Facetimen. Nu krijgt mijn vriend net al een vriendschapsverzoek via FB van āmijn opaā. Ik vind het zo sneu voor die oude man, die heeft het helemaaaaal geen verstand oid van. Ben bang dat hij hier juist alleen maar van in paniek gaat raken.
Wij gaan niet meer, mijn ouders zijn 60+ en mijn vader krijgt ook elk jaar de griepprik dus willen geen risico lopen dat wij hen besmetten.
Mijn vader werkt nog wel gewoon en ze gaan elke dag wandelen en boodschappen doen enz maar houden wel afstand.
Ik wil eigenlijk heel graag mijn ouders zien maar kan helaas niet. We doen nu iedere avond een videocall met de hele gezin.
Ik moet maandag weer werken en zie er echt tegenop. Had een week vrij genomen. Wil liever gewoon lekker thuis blijven, safe and sound. Nu kom ik weer met allemaal andere mensen in aanraking die het niet zo nauw nemen als ik.
Ah wellicht vind hij het super leuk! Mijn opa kreeg op zijn 92e een iPhone en hij is er heel druk mee. Komt wel goed joh!
Misschien buiten afspreken en wandelen?
Dat doe ik nog wel met mijn moeder.
Met mijn vader dan weer niet, die valt in de risicogroepā¦
Hebben jullie soms ook dat het je opeens aangrijpt? Op zich ben ik onder de hele situatie best kalm. En ondanks dat het continu hier over gaat is er soms een moment in mijn hoofd met wat er allemaal gebeurd