Ik vind dit nu zo lastig in de thuiszorg. De tehuizen zijn nu dicht, maar natuurlijk zijn er super veel mensen die nog thuis wonen en hulp krijgen. Ik kan me wel keurig aan de richtlijnen houden en dat doe ik ook, maar als cliënt X vervolgens doodleuk nog met de kaartclub afspreekt, haar dochter iedere week op bezoek komt en ze nog gezellig mee eet bij de buren met kinderen die in de appie werken, tja, da’s kut. Want het is niet alsof we die cliënten ineens gaan weigeren hulp te bieden. En dit gebeurt echt veel hè. Super lastig.
Bij Fok zitten niet bepaald de briljantste zielen hè, is ook maar een forum met leken op dit gebied. Zou me van die poll niet zoveel aantrekken. En het lijkt me ook onmogelijk om een jaar lang de huidige situatie te hanteren, kijkend naar China waarschijnlijk ook niet noodzakelijk. Het kan even duren en ja die onzekerheid is killing, maar het komt wel goed!
Ik vrees dat niemand weet voor hoe lang . Maar ja, met een einddatum lijkt het inderdaad wel draaglijker. De vraagstelling is trouwens wel heel vaag op fok. Wat wordt bedoeld met “de oude”? De antwoorden zullen deels daardoor ook ver uiteen liggen, dus ik zou daar niet te veel op voortgaan.
Heb vandaag hetzelfde gevoel. Weet ook niet wat ik hier nu, voor het slapen gaan doe. Ben vandaag mentaal zo zwak. Vroeg opgestaan om brood te kunnen halen voor het op is, uren gewerkt en geprobeerd om het corona nieuws te vermijden, maar je ontkomt er niet aan. Ben geschrokken door de beelden in Italië en de verhalen van zorgmedewerkers in Nederland. Het is mijn 5e ‘vrije dag’ en ook al was ik voor sluiting van horeca en sportgelegenheden, het valt me zwaarder dan ik dacht. Ik voel me zo machteloos, kan niet zoveel voor de mensen in mijn omgeving doen, laat staan iets voor het land betekenen. Haat mijn werk en bedrijf enorm nu, ben manieren aan het bedenken om producten aan klanten te verkopen terwijl er nu een crisis heerst en zorgmedewerkers diensten van 48 uur draaien. Waar doe ik het voor? Het voelt zo verkeerd om met mijn werk bezig te zijn nu.
Ik ben al drie weken bij mn ouders en ik voel me nu echt niet goed. Ik blijf wel op mn kamer nu en heb me goed aan de maatregelen gehouden, maar ben echt heel bang dat ik ze al besmet heb :(.
Dit staat al sinds 2013 op m’n jaarlijkse bucketlist.
Waar volg je die? (nu plz geen duolingo zeggen want dat is niet wat ik zoek)
Lol alle B-sterretjes in de vergetelheid kennen nu “een arts” uit “een ziekenhuis” van wie ze de naam niet gaan noemen, waarvan ze weten dat er een noodkreet gedaan wordt om thuis te blijven. Eh ja, die dwingende vraag is gewoon toegankelijk via alle mediakanalen gedaan. Daar hoef je niet je imaginaire arts bij te bedenken om jezelf weer enigzins relevante te maken in deze tijden.
Excuses als ik nu iets heel doms zeg, heb hier niet veel verstand van. Maar heeft China nu het eten van vleermuizen verboden? Omdat dat de bron vaak is van impactvolle virussen.
Ja omdat de overheid heeft ingegrepen. Niet omdat de mensen eindelijk verstandig werden. Ik kan de mensheid echt niet aan deze laatste weken.
Grapje, kan ik nooit.
wow de natuur kan echt even op adem komen
Ik maak me vooral zorgen om de natuur hier nu ik las dat men waarschijnlijk massaal wandelingen gaat maken. Op sommige plekken heeft de natuur daar al ontzettend onder te lijden
Wilde dit net gaan posten
Zo zo zonde voor heb broedseizoen
Ja dat doelde ik ook oa op, dat de overheid eindelijk maatregelen neemt want hiervoor zeiden ze alleen maar “niet in grote groepen zijn!” maar werd er niks gehandhaafd. Een overheid die ingrijpt is ook verbetering!
Same! Was blij dat ik nog kon werken. Inmiddels vind ik alle maatregelen kut en hebben we d’r eentje met verdenking van. Nu al blij dat ik na vandaag een aantal dagen niet op die groep sta…
Misschien is deze vraag al gesteld maar, is er een rede dat ze zeggen tot 6 april?
Want nu zie ik overal bij mensen met kinderen aftel kalenders (& die kinderen zitten straks in zak en as als blijkt dat t verlengt wordt), de zorgverleners bellen om afspraken te verplaatsen en stellen 7 april voor.
Bij mijn man is de planning heel enthousiast klant bezoeken gaan inplannen en nieuwe projecten n 6 april…
Misschien gaan ondernemers wel bestellen op 1 april als er dan nog niks bekend is…
Is er een reden dat ze niet zeggen: we gaan dit tot nader orde doen? En dan 5 dagen van te voren afkondigen waardoor iedereen blij is ipv teleurgesteld?
Italki! Aanrader. Ik gebruik het al jaren. De prijzen zijn afhankelijk van de leraar die je kiest en vind ik over het algemeen best schappelijk, als je bedenkt dat het privéles is.
Sowieso als alles in één keer weer opengaat, dat werkt toch niet. Kan dat niet beter in fases. Vraag me af of daar al plannen voor zijn, ook in andere landen.
Heb ook echt zo’n gevoel van er is een leven voor en straks na de crisis. Denk echt wel dat er dingen nooit meer hetzelfde gaan zijn.
Bijvoorbeeld elkaar weer een hand geven, ik vraag me af of dat iets is wat nu helemaal uitsterft of zo. Of dat we voorgoed overgaan op de elleboog groet. Die 1.5 meter afstand mag er van mij ook wel in blijven. En dat er dan speciale ringen op de markt komen die iedereen draagt.