Een man in de supermarkt vroeg net om mijn bloemkool te ruilen voor een pak keukenrol haha, ergens wel aandoenlijk en grappig maar ook wel sad. De hele supermarkt is hier leeggeroofd, had ik eigenlijk niet verwacht. Lekker naïef. Gelukkig heb ik nog wel eten voor vandaag en morgen.
Oh en iedereen was aan 't filmen en foto’s aan ‘t maken :’)
Hahaha heb je geruild?
Hier bij de kruidvat ook max 3 doosjes paracetamol per klant zag ik! Maarja toch een leeg schap en pas woensdag weer aanlevering😅
Ik heb m’n bloemkool afgestaan, ben daarna nog naar de Dirk gefietst en daar hadden ze nog wel genoeg verse groenten gelukkig
Ah super lief van je
Ik zit trouwens al bij a 40 minuten in de wacht bij de HAP… nog 14 wachtenden voor me😆 ( voor iets heel anders btw, dochter heeft van een giftige plant gegeten, ze is verder wel oke dus geen spoed. ) Tig keer op dat bandje belt u voor dit dat of zus of andere corona vragen druk dan 4 of bel de infolijn. Zouden mensen nou echt dan toch nog blijven bellen met help ik hoest wat moet ik doen?
Ja want zo zijn mensen.
Mensen, god of de evolutie had er nooit aan moet beginnen.
Druk op de spoedlijn. Je hebt een baby welke mogelijk iets giftigs op heeft. En als ze geïrriteerd reageren, dan weet je dat ook meteen.
Ja dat voelt dus zo overdreven of ben ik dan te bescheiden? Ze is gewoon vrolijk aan het spelen namelijk en denk dat het max 1-2 happen waren voor ik het uit der handen kon trekken.
Hoe kijken jullie nu tegen online bestellen aan? Wel of niet ‘ethisch verantwoord’? Ik bedoel dan niet eten, maar meer niet echt noodzakelijke spullen: kleren etc.
Aan de ene kant denk ik: valt wel mee en we moeten de economie nog iets stimuleren. Maar aan de andere kant: er moeten dan ook mensen werken om mijn bestelling hier te krijgen, dus sociaal contact voor die mensen, dus kans dat zij ziek worden of ziekte verspreiden.
Ik snap dat inderdaad ook niet zo goed. Ik werk zelf in een vrij grote kledingwinkel, momenteel ivm in de ziektewet zitten gelukkig in het magazijn ervan. Maar veel vriendinnen ook in horeca of winkels. En dan zit je dus nu constant tussen zieke mensen. Daarnaast heb ik ook genoeg collega’s die ook blijven komen nu ze verkouden zijn omdat we wat mensen tekort komen.
Veel winkels komen ook altijd naar ons ivm feestdagen, en dan volgen ze. Dus ik wacht eigenlijk tot wij starten met minstens geen contant geld accepteren en een limiet aan klanten in de winkel.
Ik heb een maand geleden iets besteld dat vrijdag wordt bezorgd, vind ik nu ook niet zo fijn. Mja, dit had ik niet aan zien komen. Voorlopig ga ik niks bestellen iig
Ahh dat snap ik heel goed, de eerste verjaardag is ook een mijlpaal! Ookal is t allemaal te verantwoorden waarom het niet te vieren, je mag hier best even flink van balen.
En inderdaad wat iemand al opperde. Misschien een leuke cakesmash thuis doen met hem! Is bij ons in de familie al sinds ik 1 werd traditie, zo’n kant en klare taartbodem met van die vlaaivulling en slagroom erop. En die foto’s van een kindje helemaal onder de taart omdat ze er zo van genieten is echt hilarisch om terug te zien.
Hoop dat jullie in ieder geval een hele fijne dag zullen hebben!
Oh oh, de vriendin met wie ik op wintersport was (zij komt uit Oostenrijk, we waren net buiten Tirol) moet van haar overheid in quarantaine omdat we in een dorpje zijn geweest waar heel veel coronagevallen waren. En ze wordt ook getest morgen.
Ze is verder niet ziek en de rest van ons ook niet, maar ik blijf nu voor de zekerheid ook maar zoveel mogelijk thuis… wilde nog wel naar een paar vergaderingen gaan/sporten maar ik denk dat ik voor iedereens veiligheid beter sociaal contact kan vermijden
Lastig! Ik dacht eerst bestellen en dan naar de afhaalpunt laten brengen. Maar ja dan komt iedereen het daar afhalen en is diegene achter de balie diegene die veel mensen ziet.
Dit is echt te lief
Was deze al gedeeld?
Huh maar waarom moet zij dan wel in quarantaine vd overheid en jij niet?
Edit: nevermind je bedoelt de oostenrijkse overheid wel goed dat je voor de zekerheid je verantwoording neemt!
Inderdaad een beetje dubbel. Volgens mij zijn er veel mensen in de logistiek en transport die 0-uren contracten hebben, dus als er geen bestellingen zijn zullen zij geen/een beperkt inkomen hebben. Aan de andere kant wil je ook niet dat mensen moeten werken en daardoor een hoger risico op besmetting lopen
Heb van een paar bedrijven al mails gekregen over welke maatregelen zij voor hun personeel hebben genomen, zoals ploegendiensten, verspreide pauzes en geen directe overdracht van artikelen om het besmettingsrisico voor hun personeel te beperken. Dat is positief, maar kan me ook voorstellen dat er genoeg medewerkers zijn die liever thuis zitten en/of zich gedwongen voelen toch te werken ondanks slechte gezondheid.
Denk dat ik persoonlijk niets zal bestellen, tenzij er echt iets op gaat/vervangen moet worden. Maar goed, ik probeerde mijn uitgaven de laatste tijd al te beperken Ben wel benieuwd of veel mensen veel geld zullen besparen door deze maatregelen.
Wat ik niet begrijp is waarom onze locatie andere maatregelen treft dan een andere locatie. Zelfde organisatie.