Haha fatigue, weakness en exhaustion zijn drie woorden waarmee ik mijn doorsnee gemoedstoestand omschrijf.
De metro en tram in Amsterdam was wel ietsje rustiger dan normaal, maar wel gewoon een standaard druk centrum en drukke Dappermarkt. OV was ook gratis, mensen die een los kaartje voor de tram wilden kopen mochten zo doorlopen
Oh al 2 sportscholen (waaronder mijn eigen) in mijn stad gaan workouts op youtube plaatsen. Volgens mij gaan ze zelfs yogalesjes via livestream geven. Zo tof!!
Ben vandaag langs 4 supermarkten + 1 groenteboer geweest en nog niet alles kunnen kopen wat ik wilde hebben, was echt een ravage. Vooral tomaten uit blik, havermout, afbakbrood en toiletpapier zijn moeilijk te krijgen. Bij de laatste supermarkt klaagde iemand over dat het zo druk was, zegt die medewerker ‘ja dit is ook het drukste pad met eieren, havermout en toiletpapier’.
Bij SARS werd iedereen er goed ziek van waardoor die direct in isolatie gingen. Nu zijn er meer mensen met amper symptomen waardoor het virus veel makkelijker verspreidt
Adviezen opvolgen lijkt me in deze tijd belangrijk.
Dan hoop ik toch dat je bezoek verstandig is en niet komt.
Waarom is de mens zo t*rng egocentrisch. Waarom kan je je verjaardagen, spelletjes avonden, en kroeg bezoekjes niet gewoon een keer niet doen? Wat is het probleem? Waarom?
Hoe moeilijk is het om even TWEE weken niets te doen? We hebben tv, internet, boeken, Netflix, games, FaceTime,… het is niet alsof je je dood zal vervelen?
Een maatschappij keert alleen uit als het eigen schuld is. Onmacht zoals weer en nu dus corona hoeven ze niks uit te keren bij annulatie.
Ik zou volgende week m’n broer opzoeken in Berlijn. Woon in de stad met het meeste besmettingen, zou er heel graag heen willen maar denk dat het niet verstandig is. Zo jammer.
Er is momenteel maar 1 annuleringsverzekering die dekt. Alle anderen zien Corona als een sluimerende ontwikkeling en geen plotselinge ontwikkeling, waardoor ze niet hoeven te dekken. Ook niet bij negatief reisadvies. Ze dekken enkel als jij, reispartner of naasten ziek wordt.
Veel maatschappijen zijn momenteel schappelijk en laten je kosteloos omboeken of annuleren. Zou dat proberen.
En dan ook nog, “ja jullie mogen ook gewoon komen hoor!”
“Dreumes hoest flink en is verkouden,”
“Ja maakt toch niet uit!”
Stop.
Einde klaagmodus
Toevallig ook vandaag bloemen gekocht, wel op de markt.
Ik heb net 4 uur gebeld met @Bertie omdat ik niet alleen thuis wilde zitten. Echt een aanrader!!
Ja natuurlijk is het een mijlpaal en ik snap heel goed dat je er van baalt!
Maar ik vind het best egoïstisch als je het feestje niet afblaast. Het is het nadrukkelijke advies van het RIVM. Heb je dat filmpje van de NOS gezien over flatten the curve? Misschien slim om die eens te kijken!
Dat is hartstikke rot! Het is vooral een mijlpijl voor jou als moeder en dat doet pijn als je dat niet kan vieren op die manier die je graag wilt. Onze dochter is ernstig ziek geweest dus de 1e verjaardag was voor ons ook een belangrijke moment: we waren zo blij en dankbaar dat ze er nog in goede gezondheid is. Daar wilden wij graag bij stilstaan met alle mensen om ons heen. Ik snap precies hoe jij je voelt.
In dit geval: van uitstel komt geen afstel! Kan je het misschien verplaatsen naar een andere datum die iets voor jou betekent? En dan op de verjaardag wel iets speciaals in huis doen zodat je wel echt een herinnering houdt aan deze bijzondere dag. Misschien beetje gek, maar wel een leuk verhaal voor hem later: via skype/facetime een soort cakesmash doen zodat iedereen kan meekijken?
Het dan 1 jaar 1 maand en 1 dag later vieren?
Er een 1.1.1. feestje van maken met vrienden en familie?
Jumbo stuurt net een mail dat voor sommige producten tijdelijk een maximum aantal per klant wordt ingesteld. Goed van ze!
Ik snap het wel hoor, je zoontje snapt er nog niks van, maar voor jezelf is zo’n eerste verjaardag echt een bijzonder moment.
Mijne wordt volgende week 6 jaar, en voor hem is zijn verjaardag de allerbelangrijkste dag van het jaar. We hebben zijn kinderfeestje al wel verplaatst maar we gaan zijn eigen verjaardag wel gewoon vieren, maar dan met een kleiner groepje.
Mijn vriend werkt in de horeca en ik word steeds bozer dat in Nederland de boel niet gewoon ff dichtgegooid wordt. Het is nu gewoon druk in dat café en ik kan er niet van op aan dat er geen ~het gaat wel alleen beetje verkouden~ mensen tussenstaan, en mijn vriend komt straks thuis met wat daar rondgaat. Ik val zelf in een lichte risicogroep en ik blijf zelf thuis behalve voor boodschappen omdat ik het virus écht niet wil oplopen, maar ik heb nu het gevoel dat de kranen via die weg gewoon openstaan. Misschien beetje overdreven want ik weet heus wel dat mijn vriend oplet en zijn handen wast, maar WAT is er nou zo belangrijk aan nu in cafe’s bier drinken?? Waarom kan die tent niet even dicht?? Het is een hartstikke goedlopend café, gaat echt niet meteen failliet, maar de eigenaar sluit de tent niet zolang het niet van de overheid moet. Ik baal er echt van.