Ik zou eigenlijk dus morgenvroeg naar Malaga vliegen. Vanzelfsprekend waren we al van plan dat te annuleren maar nu gaat heel spanje op slot. Dus dan wordt het code oranje toch?
Volgens mij kan ik dan wel het geld voor mijn vliegtickets terugclaimen bij mijn reisverzekering… Heb een annuleringsverzekering
Ach hij is 1, dan weet hij niet eens dat hij jarig is joh. Vier het over een tijdje als het weer kan gewoon.
@Soy.peor @HvO ik zeg dus ook niet dat niemand die hamstert egoïstisch is, maar dat er ook situaties zijn waarbij ik het me wel kan voorstellen. Ik werk in de thuiszorg en heb bijvoorbeeld een cliënt die normaal gesproken wel buitenkomt, maar nu zo min mogelijk. Die dus maar extra eten etc. heeft ingeslagen. Heeft verder ook niemand in de buurt. En nee, misschien niet eens nodig, maar niemand weet wat de situatie over een maand is.
Ik snap ‘de haat’ echt wel (als ik sommige berichten op Twitter etc lees…), maar vind het dan gewoon zo sneu voor dus dit soort mensen. Dat dus iedereen over één kam wordt gescheerd als hamsterAAR Maar goed, ik zie heus wel dat het grootste deel raar bezig is.
Zijn daar nu niet allemaal strikte voorwaarden voor? Volgens mij bieden de meeste maatschappijen momenteel alleen kosteloos omboeken (alleen betalen van prijsverschil) aan.
Hm ja dat denk ik ook wel maar hoop dat het de mensen toch een mini beetje wakker schudt
Heb het even gecheckt maar zie het volgende staan bij mijn verzekeringsmaatschappij:
Dus als het goed is wel. Ik houd nog even de website in de gaten, het staat nu wel nog op geel namelijk…
maar ik geloof dat dat geld in vorm van onveiligheid, geloof dat dat hele corona gedoe valt onder overmacht. niet 100% zeker maar volgens mij word alles omgeboekt ipv geannuleerd.
Nee dat ga ik sowieso niet doen
Ja ik kwam ook hiervoor! Zo lieffff.
Er staat bij dat het dekking biedt, dus nja benieuwd wat het dan zou inhouden. Ik wacht het nog even af
Dat klopt hij heeft zelf niks in de gaten. Maar alles het afgelopen jaar was kut en ik wou nu eens gewoon een leuke dag met een feestje met leuke mensen om me heen.
En nu zit ik straks thuis met een bestelde taart en hem en dat is het.
Dat doet best een beetje pijn
Ja dat is waar… Ik lees al berichten van de eerste vliegtuigen die terug keren. Maar aan de andere kant gaat die noodtoestand pas op maandag in, dus misschien vliegen ze morgen nog normaal?
Ik hang nu aan de lijn bij de verzekering maar nog 8 wachtenden voor me
Ik kan het trouwens omboeken tegen meerkosten inderdaad. Maar vraag me af als ik dat nu doe of ik dan mijn geld nog wel kan claimen evt? En hoe lang ik nog kan wachten met omboeken? Allemaal vet onduidelijk
Edit: zit bij Inter.polis
Edit 2: kan kennelijk wijzigen tot 2 uur voor vertrek. Vlieg eig morgenvroeg om 7u haha
Wow, echt vreselijk!
Zo snel al een court case (1 dag na het is gebeurd)? Is dat normaal?
Dat is ook jammer! Hopelijk kun je er toch op een andere manier een fijne dag van maken.
Ah ik vind dit echt rot voor je. Die eerste verjaardag is best een mijlpaal, zeker als je er naar had uitgekeken na een lastig jaar.
Tuurlijk weet je wel dat hij er zelf niks van herinnert maar voor jóú is het wel belangrijk zo’n datum.
Mag ik een kaartje naar jullie sturen om je op te beuren?
Aan je verzekering zul je weinig hebben. Misschien is de maatschappij coulant en hoef je geen omboekkosten te betalen. Pas als het land echt op slot zit worden de vluchten geannuleerd en krijg je de kosten van je terugvlucht terug.
Met welke maatschappij vlieg je? Ik zou in ieder geval nog niet zelf annuleren.
Je krijgt vanuit annuleringsverz. pas je geld terug bij genoemde verzekeraar als er een oranje/rood reisadvies is op het moment van annuleren. Maar goed zullen ze zo wel kunnen uitleggen aan je! Daarbij sturen ze je wel altijd eerst naar de reisorganisatie waar je het geboekt hebt.
aah dat vind ik lief. Dat mag altijd!
Ja het is zeker een mijlpaal. En anders had ik nog iets met hem kunnen doen ofzo maar ja dat kan dus ook niet echt
Als niemand komt eet ik de taart wel alleen op
Ik DM je even!
Mijn moeder die had taart voor rond de 40 mensen gekocht voor haar receptie. Nu eten ze taart totdat ze nooit meer taart lusten haha.