Coronavirus #2

Ben benieuwd of er over 9 maanden een babyboom zal zijn trouwens. Had ik het vandaag met mijn vriend over. Is vaak al na een stroomstoring ofzo toch, laat staan als deze situatie weken aanhoudt en wellicht straks volledige noodtoestand wordt??

8 likes

Hi,

Ik woon alleen en heb vandaag al m’n vriendinnen geappt om te facetimen deze weken, wat op 1 appgroep na, iedereen een goed idee vond. Ik vermijd dus iedere vorm van contact. Buren spreek ik wel maar op gepaste afstand.

Het enige waar ik bang voor ben is als we straks in complete lockdown gaan, wil niet naar m’n moeder ivb met risicogroep.

1 like

en @Frenky ben het zeker met jullie eens maar merk wel dat ik het lastiger vind zodra ik buiten de ‘forum bubbel’ kijk. Mensen in mijn omgeving zien nog wel andere mensen maar dan gewoon 1 op 1 thuis, mijn vriend wil ook graag langskomen (beide klachtenvrij en geen contact met risicogroepen) en in mijn stad ken ik niemand, dus naast mijn vriend (voor andere vrienden en familie ben ik afhankelijk van ov dus wil dat sowieso mijden) kan ik niet met anderen afspreken. Maar jullie hebben wel gelijk, nul contact is het beste en het helpt al heel erg om te zien dat er zoveel meiden in dezelfde situatie zitten, had dat eigenlijk niet verwacht!

1 like

dit (de maatregelen om mensen te isoleren) gaat wel wat langer aanslepen dan die ‘paar weken’ waar het nu over gaat hoor.

ik vraag mij ook af hoe de mensen met een relatie dat doen.
als je samenwoont neem je dan ook altijd voldoende afstand?
als je niet samenwoont zie je mekaar dan niet meer tot het allemaal voorbij is?

tijd voor een poll

ik woon samen met mijn vriend(in) en

• wij raken mekaar niet meer aan
  • wij zijn even intiem als altijd

0 stemmers

ik woon niet samen en

• wij zien mekaar helemaal niet meer
  • wij zien mekaar nog, maar beduidend minder
  • wij zien mekaar even vaak als voorheen

0 stemmers

voor iedereen

• ik spreek nog massaal af in groep
  • ik spreek alleen nog één op één af
  • ik spreek met niemand meer af

0 stemmers

ja ik bel nu iedere dag een vriendin of mijn ouders en er staan ook al twee skype etentjes gepland!

2 likes

Mijn vriend zit in Barcelona en ik hoop zo dat hij morgen terug kan vliegen. Hij had al een vlucht eerder geboekt die vanavond zou vertrekken, maar die is geannuleerd :frowning: hoop echt dat die van morgen wel vertrekt

1 like

Ik zie op diverse media mensen die zich als oppas aanbieden. Heb er zelf ook nog even over nagedacht aangezien ik niet naar school kan. Maar het is toch raar om op die manier de adviezen van het rivm te omzeilen? Mensen wilden massaal de scholen dicht wetende dat een van de ouders dan thuis moet blijven. Enige uitzondering zijn vitale beroepen. De hele scholen dicht maatregel heeft toch geen zin als alle ouders waarvan het niet uitkomt om thuis te blijven of thuiswerken met een kind niet chill is, hun kinderen alsnog naar school of een oppas brengen?

1 like

Massaal/grote groep wil ik het niet noemem. Maar ik eet op bepaalde dagen bij mijn ouders met mijn broertje en zusje. Dus geen grote groep maar wel meer dan 1 op 1.

2 likes

Ik woon ook alleen en ik heb sinds vorige week maandagmiddag al niemand meer gezien (Ik heb zelf verkoudheidsklachten). Dat is niet leuk maar ik vind het niet optioneel, je kunt niet bepaald onderhandelen tot het voor jezelf een fijne balans is.
Hierboven heb ik al veel goede tips gelezen om toch contact met anderen te hebben.

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet leuk maar ik bedoel dit niet verkeerd. Ik weet heus wel dat het voor heel veel mensen heel erg moeilijk gaat zijn. Ik heb zelf ook gehuild dit weekend omdat ik me alleen voel.

1 like

Aangezien mijn werkgever verplicht dat ik vandaag naar kantoor kom (ondanks dat mijn werk volledig uit huis kan) ga ik het OV maar eens opzoeken en kijken hoe rustig/druk het is.

Nou ben benieuwd hoeveel kinderen ik vandaag op moet vangen op het kdv

5 likes

Het voelt zo droog om zometeen te gaan (thuis)werken, maar ik kan de afleiding wel gebruiken.

1 like

Snap ik! Wij kregen de mail pas gisteravond… gelukkig opvang kunnen regelen voor iig vandaag. Hier komen centrale locaties waar de kdv gehouden wordt na woensdag. Weet ook niet of beide ouders in vitale sectoren moeten werken of een… de kans is groot dat ik niet thuis mag werken omdat ik echt nodig ben op de afdeling

1 like

Ik heb donderdag afgesproken met een vriendin (gewoon thuis), maar aangezien zij in de thuiszorg werkt voelt het niet helemaal goed om af te spreken, terwijl we beiden geen klachten hebben. Die afspraak ga ik dus afzeggen, want je weet het maar nooit :worried:

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Het voelt nog zo onwerkelijk allemaal, geen idee wat ik moet verwachten de komende dagen wat betreft werk. Bij ons is aangegeven dat beide ouders een vitaal beroep moeten hebben, dus ik denk dat dat maar een paar kinderen zijn.

1 like

Zowel ik als mn vriend moeten blijven werken en ik merk dat ik dat toch niet helemaal chill vind nu. Ik vertrouw ons wel, maar we weten niet waar zijn en mijn collega’s allemaal zijn geweest en in hoeverre zij de RIVM richtlijnen opvolgen.

Ik heb een situatie waarvan ik niet eens weet of dat nu doorgaat.

Ik heb afgelopen donderdag een baan aangeboden gekregen en ik zou maandag beginnen. Ook meteen dan mijn contract tekenen etc. Ik zou gaan werken als receptioniste. Ik ga zo naar dit bedrijf, niks wetende want de baas zou vrijdag zijn op vakantie.

Ik weet echt gewoon helemaal niks momenteel.

2 likes

Ik ga zo -gewoon- werken. Voelt toch wel echt vreemd. Kan gelukkig wel met de auto (normaal ga ik altijd met OV).

Vervelend, maar goed dat je gaat. Ik kan me heel goed voorstellen dat bedrijven op dit moment ook nog niet zo goed weten wat ze wel en niet gaan doen.

1 like

Bijna alle studenten die ik ken zijn gisteren naar hun ouders gegaan omdaar deze tijd door te brengen. Weet niet of dat een optie voor je is?

1 like