Succes!
Bij ons is het ook een rommeltje. Ik ben deze week toevallig vrij, maar zag gisteren apps voorbij komen dat iedereen die op kantoor komt werken en in de loods werkt mondkapjes moet dragen en zoveel mogelijk met elkaar moet mailen ipv persoonlijk dingen vragen en iedereen heeft 100 vragen en opmerkingen.
Hoop dat het na volgende week wat duidelijker is allemaal en een beetje geland. Ik werk dan 2 weken thuis en vanaf 6 april gaat mijn zwangerschapsverlof in. Goed getimed onbewust.
Ik log net thuis in oo m’n werkomgeving en er staat een soort nieuwsbericht over de situatie. Echt heel mooi. Ze geven aan dat als je met je kinderen thuis zit er begrip is dat je ook voor je kinderen moet zorgen en dat je je werk ook zelf anders mag indelen. En als het echt niet lukt dat je naar je manager moet gaan en we er alsnog wel uitkomen.
Wel een geruststelling in deze tijden dat een werkgever zich ook zo kan opstellen itt wat ik ook al wel voorbij heb zien komen.
Ik stond net als enige op het perron, terwijl dit tijdstip normaal echt heel echt druk is. Zo bizar voelt dit allemaal…
Op de weg merkte ik vanmorgen geen verschil in drukte (Noord Brabant en Antwerpen) dus toch veel mensen die naar werk moeten. Bij mijn werk zijn de programma’s ook te zwaar om thuis mee te kunnen werken. Wel mogen we vroeger of later beginnen, maar of dat nou iets uitmaakt?
Ik ben nu onderweg naar werk voor overleg, en ik kan me echt niet concentreren.
Ik hoop dat onze regiocoordinator er snel is, zodat we duidelijkheid hebben.
De bus is ook heel leeg.
Ik probeer vanaf nu elke dag alsnog een planning te maken met wat ik ga doen. Denk dat de dagen anders echt slopend gaan worden.
Sowieso wil ik elke dag een uur gaan wandelen, dat vind ik zo fijn maar normaal neem/heb ik er de tijd niet voor. Kan ik ondertussen een podcast luisteren en genieten van de natuur.
Ook elke dag een workout doen thuis met m’n weerstandsbanden.
Ook heb ik met m’n ouders, broer en zus afgesproken dat we regelmatig videobellen zodat we elkaar toch kunnen zien (ik wil liever niet met het OV)
Raakte gister best wel in de stress omdat je zoveel thuis gaat zitten, maar hierdoor voel ik me wel al iets beter.
Ik zit met mensen met mondkapjes in de bus en had net een chronische hoestaanval yayyy
Ik sta dus in m’n kleine plattelandsdorpje nu wel met 9 anderen te wachten op dezelfde trein. Had 't veel minder verwacht.
Ja, vind ik ook! Ik heb amper een goed woord over m’n werkgever te melden, maar m’n leidinggevende appte gisteren dat ze aan het inventariseren zijn wie op welke manier inzetbaar is. En dat ze niet van me verwacht dat ik thuis met een peuter net zo productief zal zijn dan normaal en dat ze al lang blij zijn als ik af en toe wat weg kan werken.
Viel bijna van m’n stoel van verbazing.
Zouden jullie nog wel afspreken met mensen, gewoon bij je thuis? Mijn zusje werkt in de horeca en zit nu dus thuis. Ik ben bang dat zij niet zoveel om handen heeft straks. Ze woont dichtbij mij dus ik denk kom maar langs, of is dat ook dom?
M’n vriend werkt trouwens als fysio en is nu nog ziekgemeld (vanwege knie ok). Vraag me af of hij zou kunnen/mogen werken als ie beter is. Het is wel zorg, maar ook niet zodanig dat er mensen doodgaan als ze geen behandeling krijgen. Weet iemand daar iets meer over? Veel patiënten bellen iig al wel zelf af, omdat ze niet durven te komen.
Ik ga dit vandaag en morgen ook doen.
Vandaag krijg ik ook uitsluitsel van m’n laatste opdrachtgever wat er van me verwacht wordt.
En m’n vriend hoort naar welk project die wordt overgeplaatst
de laatste berichtgeving die ik van mijn werkgever heb gehad is van afgelopen vrijdag. In die tussentijd is er geen communicatie geweest. Er zijn wel collega’s op dit moment op kantoor aan het werk. Wij hebben geen vitale functie.
Ben benieuwd of er verandering komt.
Hoger mangement deed er vrijdag ook erg lang over om thuis werken goed te keuren. Wat in mijn ogen zeer debiel is. Want lager mangement wilde zijn personeel beschermen. Maar die durfde eigenlijk geen eigen plan te trekken tegen het hoger mangement.
Hier gaat de fysio door en is er besloten niet met kwetsbare cliënten te werken
Nog maar 8 uur werken vandaag… Tel echt de seconden af totdat ik weer naar kantoor mag (klein leed, but still).
Dit. Ik vind het niks, thuiswerken, maar ik ben wel heel blij dat de mogelijkheid er is. Maar tijd voor Netflix, nee
Wat zou het effect op de natuur zijn, dit? Ik kreeg indd net ook melding van Google Maps dat ik in 28 minuten op mn werk zou zijn, normaal is dat 53 op maandagochtend…
Alleen wettelijke en kritische processen gaan door op mijn werk. Verder mag niemand naar kantoor. Bizar.
Ik heb alleen nog geen thuiswerklicentie dus kan nog niet zoveel en dus ook niet op het intranet om de laatste updates te zien