Coronavirus #2

Ik vond het zo bizar om vandaag motor te rijden over bijna verlaten snelwegen en tussendoor weggetjes. Alles voelde ook heel kil? Was onderweg naar m’n vriend, dus moest wel ook ergens heen. But still.

1 like

En in Spanje en Italië mogen ze helemaal hun huis niet meer uit…(Behalve voor boodschappen dan.) Ik hoop echt dat het hier niet zover hoeft te komen, lijkt me echt kut om niet eens een rondje te kunnen lopen of fietsen.

5 likes

Handschoenen en mondkapjes… zo te horen lopen ze zo’n anderhalve week achter

1 like

Ik vind motorrijden dus wel eigenlijk een prima bezigheid voor nu. Ik ga ook lekker stukjes racen met mn auto als uitje denk ik… je komt niet in contact met anderen en het is rustig op de weg.

4 likes

Hij heeft het licht gezien. Gaat dingen afzeggen en in lockdown.
Dus allemaal linkjes doorsturen naar ignorant mensen van de washington post en die van Humo van @Delicate bleek ook effectief :ok_hand:t3:

8 likes

Ja lekker 100 rijden vanaf morgen :grimacing:

11 likes

Ik vind dit wel een angstaanjagend geschreven artikel en heb bijna spijt dat ik erop geklikt heb… terwijl ik helemaal niet angstig aangelegd ben. Weet ook niet zo goed wat ik van dit soort artikelen moet vinden. Is het de enige waarheid/juiste voorspelling, wie zal het zeggen. Ik snap de strekking wel en de toon, maar neigt ergens ook naar angst zaaien misschien.

3 likes

Maar echt! We zitten dan wel in een uithoek van het land, maar het is niet zo dat we hier nog steeds nieuws via postkoetsen krijgen

1 like

Ik zoek het wel een beetje over de grens inderdaad :joy:

2 likes

Zijn er andere meiden die hier alleen wonen? Hoe ver gaan jullie in het stopzetten van sociale contacten? Ik studeer en realiseer me nu ineens dat als ik het doe zoals het moet, ik 4 weken geen mens zie (behalve in de supermarkt) en vind dat toch wel heftig haha

8 likes

Same, als je je goed voelt en geen klachten hebt zou je misschien kunnen afspreken om met iemand (die uiteraard ook klachtenvrij is) een stuk te gaan wandelen of fietsen? Het wordt heel mooi weer dus dat is al mooi :sunny:
Dat artikel over Hongkong in de Volkskrant is dan wel interessant. Daar gaan ze dus massaal aan de wandel.

En verder gewoon veel bellen, facetimen etc. Ik wandel dus veel met mijn hond, voelt toch ook wat minder opgesloten!

O ja en natuurlijk online samen gamen, dat soort dingen zijn misschien ook leuk?

1 like

Ja ik woon ook alleen en alhoewel ik me normaal meer dan prima vermaak in m’n eentje, heeft het gevoel van niet “mogen” best veel effect, daardoor voelt het anders terwijl ik er normaal van geniet. Wat je zegt, de supermarkt is waarschijnlijk t enige. Heb 1 vriendin in deze stad wonen en wil wel met haar doordeweeks een avond wandelen oid, is zoiets een optie voor je? En ik houd normaal echt niet van bellen maar ga t nu wel doen

3 likes

Ik ben sowieso al nogal een kluizenaar. Weet wel van mezelf dat ik vreemd ga doen na te lang geen menselijk contact. Wil proberen af en toe te bellen en facetimen met mensen. Forummen help ook wel, maar ik moet ook het echte praten blijven oefenen haha

1 like

Helaas ja :sweat_smile:

Wat goed dat de mannen er zo in staan! Ik zit in de edutainment, we verwachten niet dat het rustiger wordt omdat we nu juist ouders en kinderen vermaak kunnen aanbieden…

2 likes

Ik heb dus een afspraak bij de kapper op donderdag. Ik denk dat ik, als ik niks hoor voor woensdag, wel effe check met 'm of hij het liever wil uitstellen.

Ik woon alleen maar mijn vriend komt wel gewoon naar mij toe.

Wij hebben een tabletje geregeld voor onze opa met alzheimer. Hebben tijden afgesproken met de verplegers dat ze even de Skype opnemen, dan kunnen we Skypen met opa. Opa snapt er verder niet zoveel van, vraagt steeds wanneer we komen.

10 likes

Je kan gewoon skypen, bellen en online gamen met je vrienden. Je kan ook gewoon elke dag naar buiten om een rondje te lopen.

Het is geen oorlog hè.

8 likes

Ik ben naar een vriend gegaan en daar ga ik de komende weken slapen. Geen zin om 3 weken lang met een dansend kind boven me te leven, dan liever samen geïsoleerd.

Edit: en voor meer sociale contacten app ik veel met mijn zusjes en een paar andere vrienden.

Ik woon alleen en zet dat toch wel even voor 3 weken op een laag pitje. Zolang het niet nodig is zie ik niemand en om de eenzaamheid te voorkomen FaceTime ik gewoon met heel veel vriendinnetjes en m’n moeder