Mijn zoontje moest ook hoesten. Ik dacht meteen ohjee
Niet voor hele tere zieltjes. Echt mensen kap is met dit soort rariteiten eten en dan niet alleen in het kader van Corona. Maar zullen daar ook veel mensen rondlopen van ‘ja maar het is traditie’ of ‘we mogen echt helemaal niets meer!!!’?
Mensen moeten echt kappen met hamsteren, de mensen die het het hardst nodig hebben hebben straks niks. Wees maar lekker trots op jezelf vanaf je blikvoer-en-pleerollentroon.
Meevallen als in; het is duidelijk een (neus)verkoudheid en ik had een oorontsteking en geen corona. Ik heb bijv geen griep, of dingen met m’n longen. Maar ik zit sowieso al die tijd thuis nu mensen niet te besmetten hoor
Ik ben zo blij dat mijn moeder vertelde dat er niemand meer naar oma gaat. Alleen zij en mijn tante komen nog boodschappen brengen. Was er echt bang voor dat ze het niet serieus zouden nemen.
Maar ook in Brabant is nog gewoon veel horeca open. Hier in het dorp leken de lunchrooms in ieder geval gewoon vol te zitten. Sommige zaken hebben tafels verwijderd zodat er meer afstand is, maar ook genoeg niet.
Een klein voordeel, ik verwacht dat ik ipv 3 pizzeria’s dadelijk veel eten kan laten thuisbezorgen wanneer de horeca echt gaat sluiten want daar zijn veel zaken voorbereidingen op aan het maken.
Ik neem die veiligheidsshit dus best serieus, en onze dreumes is (natuurlijk) verkouden. Met Vlagen extreem en met vlagen alleen een beetje loopneus. En hij heeft sinds een paar dagen zo’n lekkere slijmhoest. Maar is gewoon niet ziek ofzo.
Maar als je dan ergens niet heen gaat en zegt: “ja want Dreumes is verkouden” is het nu ineens: “ooooh beterschap! Wat naar dat Dreumes ziek is…”
“Nou… hij is niet ziek, maar volgens de richtlijn zegmaar niet de bedoeling dat hij onder de mensen is…”
“Ooh…” - op een toontje van, wat stel je je nu aan dan?
Ik vind het wel chill dat er hierdoor minder CO2 uitstoot is. Jammer dat het op zo’n manier moet natuurlijk… Ik hoop echt dat, als het corona virus weggeëbd is, er veel nadruk wordt gelegd op satellietfoto’s en dat er een groot verschil is in luchtkwaliteit.
Op instagram alleen maar stories van mensen op het terras en in de stad etc. Vreemd
Ja laten we samen velletjes delen! Heel goed idee
Nee ff serieus, ik vind dit heel goed en mogen ze beste in alle supermarkten ophangen.
Ook mbt luiers & babyvoeding, arme vrouw barste in huilen uit in Kruidvat omdat ook daar niks te krijgen was.
Nja, Ik wil niet per se hamsteren omdat ik bang ben dat er straks niets meer is, maar ik mag de deur niet uit en werk thuis volgende week. Lekker jongens dat jullie die hele tyfussupermarkt hebben leeggehaald en dat ik nu niet snel de supermarkt in en uit kan met mn benauwde harses. Piemels dat jullie er rondlopen.
Eerlijk gezegd snap ik sommige hamsters wel. Als jij als 70+er of iemand die ook in een kwetsbare groep valt nu extra inslaat vind ik dat helemaal niet zo raar. Door alles wat er gebeurt en de berichten op tv etc. kan ik me voorstellen dat sommige (oudere) mensen liever zoveel mogelijk in één keer halen in plaats van dat ze er steeds uit moeten (wat ook weer wordt afgeraden toch?). Plus er zijn zoveel eenzame mensen, die gewoon niemand hebben die even een boodschapje voor ze doet. Kunnen er wel mooie initiatieven zijn ontstaan maar als jij gewend bent dat je er alleen voor staat dan snap ik wel dat je er nu ook niet vanuit gaat dat je buurvrouw straks je boodschappen voor je haalt. Bedoel natuurlijk niet de mensen die 10 pakken toiletpapier inslaan die niet 70+ of kwetsbaar zijn, maar niet iedereen die hamstert is egoïstisch, gestoord of weet ik het. Ben de ‘haat’ hieromtrent ook een beetje zat merk ik. Ook al die filmpjes en foto’s. Probeer me maar te focussen op alleen het 8 uur journaal of zo.
Sowieso al die betweters (niet hier) die alles beter weten en heilig zijn. Die ook hiervoor al 10 keer per dag hun handen wasten hoor!!! Wat wil je, een sticker of zo.
Hamsteraars!
Weet ik, ik vind hamsters gewoon leuker (Ik weet dat dit een eekhoorn is).
Er word ook niet “gehaat” op mensen die even wat extras inslaan. Maar op de mensen die 3 pakken wc papier inslaan voor 2 weken.
Die Belgen zijn de winkels bij hun dicht, komen ze lekker naar hier. HAHAHAHA!
Amaaaaaai
maar het kan toch ook zijn dat het (klein)kinderen zijn die voor hun oudere mensen thuis aan het hamsteren zijn ? en je kan aan de buitenkant niet zien wie een risicogroep is dus helemaal eerlijk is het niet. mijn vriend is 25 jaar maar wel risico met zijn zware astma.
Mijn zoontje viert volgende week zijn eerste verjaardag. Doet me echt pijn als er niemand kan komen en ik het alleen met hem moet vieren
Voorkom de pijn en annuleer het zelf.