Coronavirus #2

Is goed, je moet alles in je eigen tempo doen :slight_smile:

1 like

dacht al bij de eerste zin ‘huh maar kort gedingen dan’ maar die gaan dus wel door. Heftige maatregel, maar begrijpelijk.

Echt heftig voor mijn cliënten (slachtoffers). Hoop dat de afgelaste zaken met prioriteit opnieuw gepland worden.

1 like

Zoals ik de ouders ken, zal dat vast ook wel goed komen. Het gaat me ook meer om de veel te snelle berichten naar ouders toe zonder overleg. Maar gelukkig zijn er ook collega’s die het voor me opnemen dus ik heb wel het idee dat mijn visie inmiddels is doorgekomen bij mijn directrice.

@nomnom dankjewel voor je reactie! :two_hearts: het is mijn eerste jaar voor de klas dus wilde eerst graag het overleg afwachten. Ik heb al wat klaar gelegd maar ik wil het wel doordacht doen en het is ook zonde als ze 2x langs moeten komen omdat ik iets ben vergeten.

2 likes

@Lula even een vraagje aan jou en de andere mods. Is het misschien een idee om apart topic of document aan te maken van alle activiteiten, initiatieven, YouTube kanalen en colleges die mensen vanaf een afstand kunnen volgen? Zo is er op een plek van alles aanwezig en vervelen mensen zich minder snel.

8 likes

Ja heftig voor alle betrokkenen.

1 like

Nog een apart topic willen we niet doen. Dan neemt het echt de overhand. Maar als iemand een bestandje wil maken, kan dat sowieso in de openingspost.

3 likes

Ik zie net ook een danslerares die vanwege sluiting nu danslessen gaat aanbieden in haar garage omdat ze haar rekeningen moet betalen. Dat is toch wel echt erg voor al die mensen die straks niet meer hun lasten kunnen opbrengen.

1 like

Is goed! Als er nog niks is opgestart dan wil ik wel even een begin maken met een google docs. Daar kan iedereen dan wat inzetten. Als dit er al is dan hoor ik het graag.

7 likes

Ik snap wel dat mensen dat misschien missen of over het hoofd zien met 1500 nieuwe berichten in 1 dag haha.

2 likes

Ik denk dat als alles weer open gaat dat het dan overal zo pleuris druk is.

De eerste vriendin die ‘dat gedoe rond dat kutcorona’ appt omdat haar feestje van aankomende zaterdag niet doorgaat. Uh :roll_eyes:

12 likes

Hij zegt sorry, hij is al bff’s met zijn eigen moeder vanwege dit onderwerp (die is ook verpleegkundige haha)

4 likes

Ik hoop dat dit voor velen een soort van bewustwording zal zijn. Dat ons onbezorgd gewoon leventje echt niet zo vanzelfsprekend is, eigenlijk.
Ik zeg niet dat we in een oorlog zijn beland ofzo en wil het ook absoluut niet daarmee vergelijken, maar… ja… dit is wel echt iets waarvan mijn ouders bijv. zeggen dat ze dit nog nóóit hebben meegemaakt (ze zijn allebei rond de 55). Dat een groot gedeelte van het dagelijks leven ineens zo stil kan staan.

27 likes

Sorry hoor, maar dat soort lui mogen echt een dikke boete of gevangenisstraf krijgen van mij. Ik snap dat het je inkomst is, maar bedenk dan een alternatief zoals online lessen en ga niet bewust groepen mensen op een andere locatie uitnodigen omdat je gedwongen bent je sportschool te sluiten voor de gezondheid van de gehele populatie.

8 likes

De oma van mijn vriend (90) zei wel dat het haar aan 1939-40 deed denken, zo vlak voor aanvang van de oorlog. Dat mensen toen ook gingen hamsteren enzo.

11 likes

Ik besef me ineens hoe kwetsbaar we eigenlijk zijn t.o.v. ~de natuur~ en hoe afhankelijk we zijn van de economie… wat als er een véél dodelijker virus uitbreekt? Dan zijn we echt de klos.

19 likes

Hmm, handig of niet? Hoe controleer je zoiets?

20 likes

Ik begrijp best wel dat iemand met zulke ideeen komt om haar huur of boodschappen te kunnen blijven betalen zolang er geen algehele lockdown is. Heel veel winkels en bedrijven zijn nog gewoon open, dus ik snap wel dat ze nu nog probeert met een klein groepje wat inkomsten te genereren.

Daar krijg je sowieso de eerste week agressief volk van. Overigens zijn de winkels niet bij openingstijd meteen bevoorrading, pas later

1 like