Coronavirus #2

Ja hier hetzelfde. Veel bozige mensen in de stad merkte ik. Opstandig.

Bizar en niet goed inderdaad, maar je zult maar verslaafd zijn en dan nu drie weken zonder moeten. Ondanks dat ik vrij anti-drugs ben heb ik wel echt medelijden met mensen die daar last van hebben.
Ik lees ook reacties (niet hier) in de trant van dat mensen het net goed vinden maar dat kan ik eigenlijk echt niet begrijpen.

9 likes

Ik werk in de zorg en bij ons hoeven de nieuwe medewerkers voorlopig niet te komen? Ik snap het wel want ze kunnen ons beroep nu nog niet uitvoeren, maar ze gaan nu werken met triage, zet ze bijvoorbeeld daar zodat ze kunnen controleren of patiënten ziekteverschijnselen hebben.

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat in mijn ziekenhuis gaat. Werk er nu twee weken, maar vooral poliklinische patiënten. Die afspraken gaan dus allemaal niet door. Maar vooralsnog moet ik wel komen. Ik ben in opleiding dus ik kon gewoon daar studeren werd gezegd. Maar dat vind ik weer een beetje gek. Waarom zou ik extra risico gaan nemen en met het ov naar het ziekenhuis gaan om te studeren. Dus ik hoop dat ik dat of thuis mag doen of inderdaad gewoon nuttig ingezet kan worden. Ik wil echt met alle liefde helpen met schoonmaken of triage inderdaad.

3 likes

Na de persconferentie neemt mijn baas het volgens mij ook eindelijk serieus.Morgen een vergadering (al ben ik dan eigenlijk vrij dus weet niet hoe dat gaat) en ze zoeken nu naar een oplossing/plan voor iedereen.Zit in de voedselbranche (geen dagelijkse/belangrijke voedingsmiddelen) dus ben heel benieuwd wat ze hebben bedacht.Vooral ook omdat er heel veel collega’s zijn met jonge (klein)kinderen.

ben benieuwd hoelang de wachttijden nu zijn (vooral na de persco)

@Insouciance @Effy @Luzarl
Klopt! daar heb ik niet eens aan gedacht, bedankt voor de aanvulling.

1 like

Is dit het moment om weer het Koningslied op tafel te leggen? Ik wil ook op mijn balkon zingen.

20 likes

Vind dit ook wel een mooi moment om te benadrukken dat je beter via het bezorgrestaurant zelf kan bestellen, dan via thuisbezorgd. De ondernemers hebben het zwaar genoeg nu en door direct bij de ondernemer te bezorgen ontbreekt er weer een schakel waar de ondernemer kosten aan moet afdragen.

(bovenstaande geldt natuurlijk niet als via thuisbezorgd de enige manier is)

24 likes

Over het Koningslied gesproken, ik had eigenlijk wel verwacht dat WA een toespraakje zou doen om het hele land een hart onder de riem te steken en saamhorigheid te bemoedigen etc…

17 likes

Die zullen wel in quarantaine zitten, aangezien een Indonesische minister Corona heeft.

2 likes

Vind het zo kut dat de bios nu ook dicht gaat. Ik heb al geen baan, hobby, club en vrienden waar ik heen ga dus nu ben ik echt van de wereld afgesloten

2 likes

Dan zou dat juist een mooi moment zijn om te tonen dat Corona iedereen kan raken. En ook al is hij niet aanraking gekomen met die minister, dan zou hij kunnen tonen dat hij en familie in thuisisolatie zitten.

7 likes

Mijn moeder vindt dit ook heel erg, voor haar is het filmhuis een belangrijk steunpunt.

Misschien wel goed/leuk om te weten: via https://picl.nl/ kun je filmhuisfilms kijken, oude maar ook films die nu draaien. Je betaalt per film (ipv abonnement) en dat geld gaat ook daadwerkelijk naar een filmhuis. Die steun kunnen ze juist nu wel gebruiken.

Ik snap dat thuis kijken wel iets anders is, maar wilde het toch delen.

20 likes

Je mag mij en anderen hier volgens mij altijd wel een berichtje doen als je behoefte hebt aan sociaal contact!

Als er mensen zijn die eenzaam zijn in de komende dagen/weken, stuur me gerust een berichtje! Ik zit thuis in de ziektewet (wel met terrorbaby), en je mag me een berichtje sturen voor een gezellig praatje, je verhaal kwijt kunnen of wat dan ook! Ik werk normaal gesproken in de hulpverlening dus wie weet kan ik ook op die manier iets voor je betekenen!

25 likes

Dit en (bijna)niemand heeft 100+ Kg thuis liggen terwijl sommige mensen daar wel mee trainen

3 likes

Dank je voor de tip! Zal zeker even kijken.

@fahrenheit451 lief! Is voor mij wel lastig om die stap te zetten, maar ik zal het onthouden. Ben nu ook wel blij met de chat!

2 likes

Jouw vriend en mijn moeder zouden echt bff’s kunnen worden door dit onderwerp.