Coronavirus #2

Ja dan heeft iedereen natuurijk ineens een verzwakt immuunsysteem.

Ik denk dat deze mensen sowieso beter niet meer naar de supermarkt gaan, dat anderen boodschappen voor hen doen. In italië mag sowieso maar 1 iemand per gezin naar binnen, dus dan kan toch veel beter de partner/broer oid de boodschappen doen. En als er geen familie is, dan iemand anders laten doen.

3 likes

Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis bij de psycholoog. Zullen deze afspraken gewoon doorgaan? Ik neig naar zelf de afspraak te verzetten

En wie dan, als ze geen partners/familieleden hebben? Veel ouderen leven sowieso al best geïsoleerd in NL (helemaal t.o.v. Italië) en die hebben dan niemand die boodschappen voor ze kan doen?

@strudeltje

Overigens zijn de winkels niet bij openingstijd meteen bevoorrading, pas later

Ja, maar daar moet je dan de bevoorrading op aanpassen. Kan me niet voorstellen dat de huidige bevoorradingstijden aangehouden worden als we in een lockdown zoals Italië gaan en er slechts zoveel personen tegelijkertijd in de supermarkt mogen etc. Dan heb je ook veel meer controle over het aantal producten dat je wanneer in de schappen kunt/wilt hebben.

Ik werk als ondersteuner bij leerproblematiek en ga normaal gesproken naar scholen toe of kinderen komen naar ons kantoor. Wij mogen eigenlijk ook op kantoor geen mensen meer ontvangen en moeten alles via beeldbellen doen. Mogen alleen nog op kantoor apart werken, niet samen lunchen, niet face to face overleggen etc

1 like

Dansen valt nu niet bepaald onder “vitale beroepen”.

1 like

Vanmorgen om 09.00 appte ik dat ik me afmeldde voor het teamuitje. Er kwamen vervolgens 0 reacties.

Om 17.01 zegt iemand “het gaat toch niet door, want alles gaat dicht. Zullen we het verplaatsen?”. Ja goed idee man :roll_eyes:

8 likes

Dat weet ik niet precies, maar ik weet wel dat er in Italië ook wel initiatieven zijn gestart om elkaar te helpen enzo.

Dat is dan denk ik de beste oplossing. Maar ja, ik zou ook niet weten of er ergens in mijn stad een eenzame oudere zit die de deur niet uit kan, als diegene niet van zich laat horen. Dat is zeker een probleem.

Het is niet zo dat nu alleen de vitale beroepen doorgaan. Alleen bij vitale beroepen kan je je kinderen laten opvangen op scholen. Maar zolang je niet ziek bent of kan thuiswerken, kan je nog gewoon naar je niet-vitale baan

4 likes

Mogelijk omzetten naar een telefonische afspraak/afspraak via beeldbellen?

Winkels zijn morgen ook ‘gewoon’ open, dat zijn ook geen vitale beroepen

Volgens mij wordt in V wel heel veel wat niet levensbedreigend is verplaatst. Zou even bellen morgen

Ja, maar kan me ook voorstellen als je een oudere of immuun-gecompromitteerde bent dat je dan ook bang bent dat er misbruik van wordt gemaakt en criminelen je als doelwit zullen zien… :thinking:

EDIT:
Wel goed van je vriend! :+1:

3 likes

37 likes

Wij kregen mail dat we voor 20.30 door moesten geven of ons kind kwam.

Keep calm want IKEA blijft gewoon open!!! Maar geen balletjes of hotdogs, want restaurant & bistro zijn gesloten.

7 likes

Ik hoop dat ze gewoon leveren morgen :face_with_hand_over_mouth::nerd_face:

1 like

De veiligheidsregios van Noord Brabant hebben nog een extra statement geplaatst op de website met vooral het verzoek aan iedereen om sociaal contact te beperken.

Ben alert?

Wees alert? Toch?

Maakt verder natuurlijk niks uit, maar het klinkt zo vreemd.

2 likes

Tsja, Brabant.

7 likes

Voor alle mensen met tandartsvragen: alleen spoedafspraken gaan door zegt de koepel van tandartsen (NOS)

2 likes