Ik werk in VO en daar moeten morgenvroeg alle collega’s samenkomen en dan “overleggen we”. Volgensmij ligt er echt nog nergens een duidelijk plan, want dit ging zo snel.
Wij worden morgen verwacht en dan maken we een plan. Wat een gedoe jongens.
Mijn kind mag ook naar school (nog geen update vanuit die hoek maar volgens de richtlijnen dan) maar wil ik dat? Waar doe je verstandig aan?
Weet iemand hoe het zit met verlofdagen? Hier wordt nu gezegd als je niet kan werken, dat je dan vakantiedagen in moet leveren. Ik vind dat nogal wat.
Is het een optie om je kind mee te nemen naar jouw werk?
@Vloeistof Mijn vo-school heeft gemaild dat we morgen met z’n allen samenkomen in de aula waar we met zijn allen op gepaste afstand van elkaar kunnen zitten. Ik ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren of dat men “voor de gein” toch bij elkaar op schoot gaat zitten.
Verder zijn de leerlingen uitgenodigd om boeken uit kluisjes te komen halen en ik ben wel benieuwd hoe dat eraan toe zal gaan.
Ik denk dat alle dagverblijven en scholen daar nu wel druk mee bezig zijn met het maken van een plan. Maar dat kan denk ik nog wel even duren voordat je daar dan over wordt geinformeerd omdat sommige scholen veel verder zijn in hun plannen en anderen nu acuut aan de slag moeten!
Op NOS werd net iets gezegd over dat maandag en dinsdag studiedagen worden en in die tijd gaan ze plannen maken. Volgens mij was dat de woordvoerder van de overkoepelende onderwijsorganisatie ofzo.
Pffff ik baal er echt van hoe er op school nu leiding wordt gegeven. Er wordt meteen naar ouders gecommuniceerd dat ze morgenochtend om 08:15 een pakketje met materiaal kunnen komen ophalen voor hun kind(eren) maar om 09:00 gaan wij met het team in overleg met elkaar hoe we dit gaan aanpakken. Ik heb aangegeven me hier niet goed bij te voelen. Reactie was: of ik dan aan mijn’ ouders kon laten weten dat ik het afhaalmoment graag later wil. Dus dan heb ik het weer gedaan. Ik voel me er echt verdrietig en onrustig bij.
Ik woon op een minuutje lopen vanaf een coffeeshop. De afgelopen week mochten mensen daar nog wel kopen maar niet binnen blijven om te roken. Hier in de straat was de sfeer dus idd wel heel anders want veel van die mensen bleven in groepjes op straat hangen om te roken en er werd (nog) meer doorverhandeld op straat.
Aaaah ja brr!! Zelf 32 nu dus snap je wel.
Beter is het tegen de tijd dat de kinders ter wereld komen weer overgewaaid of iig het ergste voorbij.
Ik denk dat ouders daar alle begrip voor hebben en dat niemand redelijkerwijs verwacht dat er om 08.15 uur al een pakketje klaarligt! Dus als jij die tijd nodig hebt zou ik gewoon communiceren dat ze op een later moment kunnen langskomen zodat jij tijd hebt om een goed pakketje samen te stellen! Komt goed!
Bizar toch dat mensen niet een paar weken zonder kunnen? Met uitzondering van mensen die het misschien medicinaal roken.
Ik ben vooral benieuwd of scholen/mijn school realistisch gaat zijn. Alle leerlingen gaan thuis echt niet zo hard aan de slag voor school tijdens de normale schooluren, dus ik hoop niet dat er een illusie gaat heersen dat ze over een x-aantal weken terugkomen en alles helemaal netjes bijgewerkt hebben en snappen etc.
Als je om half 6 bent gaan zitten en de restauranteigenaren vertellen het je niet, dan zou het zomaar kunnen dat je nu van niks weet? In beschaafd gezelschap ligt de NOS-app over het algemeen niet open op tafel tijdens het eten.
Je beseft wel dat verslaving een oprechte ziekte is, toch?
Verslaving is gewoon verslaving hé? Is helaas niet zo bizar.
Net gebeld door werk, ik werk in de kinderopvang. We blijven open voor ouders met vitale beroepen. Ik ben benieuwd hoeveel kinderen we zullen krijgen, er zijn helaas een hoop leidsters ziek dus het is nog even afwachten…
Jazeker, is ook een optie. Ik wacht haar school af.
Belachelijk! Dan geef je maar gewoon een werkboekje rekenen mee en bespreek je later bij het overleg wat er voor de lange termijn nodig is. Je werkdag begint niet om 06:30 ofzo!
Thnx ik ga daar morgen even naar kijken
Totaal off-topic; maar vang die melk op :)! Mocht je bv niet meteen op gang komen kan je dat geven, en zeeeeeker met de Corona nu is bv zo goed voor je uk