Coronavirus #2

Maar dit klopt toch niet echt. Er zijn zó veel beroepen op dit moment die ook door MOETEN gaan.

Los van de zorg: zorg is voor mij echt wel prio 1 ja sorry.

Maar ik bedoel meer dat jij onderwijs daar ook bij benoemt. Hierboven is ergens een lijst geplaatst van alle beroepen die momenteel ook uitgeoefend worden (ook méér dan normaal). Wil hen ook echt de credits geven.

3 likes

Ik denk dan enkel aan Italië, en dan snap ik de maatregelen in een keer beter.

5 likes

Vandaar mijn schatting van 85%

12 uur werk in een shift van 8 uur… geen pauzes want je blijft op de afdeling waar je werkt.
Ministers die je bedanken voor je ‘‘inzet’’ in de zorg terwijl je eigenlijk al overwerkt bent door onderbezetting. Mensen die zich vrijwillig blootstellen aan het virus om te werken aan een vaccin, krijgen gevaren geld maar wij als verpleegkundigen moeten ons er maar aan blootstellen en er maar gewoon mee dealen ‘‘daar werk je voor in de zorg toch’?!’’ Staken voor beter loon en arbeidsvoorwaarden gaat niet want de zorg gaat altijd door. we’re fucked…
(wil ook best betaald thuis zitten om te netflixen en chillen)
Zorgpersoneel het zwarte schaap van de werkwereld, ondergewaardeerd onderbetaald en overwerkt. het wordt tijd dat we betaald krijgen naar de werklast die we hebben, artsen komen alleen nog maar als de nood hoog is, CEO’s van instellingen hoeven niet te komen werken maar denken nog steeds alleen maar uitmelken van het personeel, en wij zeggen ‘‘jongens tot morgen!’’

(geschreven door de geirriteerde vriend van Pantalones)

44 likes

Ja ik bedoel dus ook dat er meerdere groepen zijn die ook onderbetaald worden.

Meteen ontslaan ook echt?? Jeetje…

Vaak als eerste de tijdelijke krachten (niet dat dat minder erg is, maar dat gaat makkelijker).

Nu op Nederland 1 wel goede info over waarom je niet meteen het land moet platleggen maar het met mate moet doen.

Als je het meteen platlegt komt de piek alsnog maar later.

1 like

Heeft iemand tips om thuis een beetje te bewegen? Blogilates staat al op het lijstje.

Overigens nog een tip om elkaar te helpen: er zijn volgens mij ontzettend veel mensen die niet voor meer dan een paar dagen aan boodschappen kunnen doen omdat ze enkel op de fiets of lopend naar de winkel kunnen. Als je een auto hebt, kun je die mensen misschien helpen door voor een ander een week aan boodschappen mee te nemen (geldt niet als hamsteren toch?). Plus dat er dan minder mensen in de winkel zijn dus dat is ook top.

PopSugar vind ik altijd leuk (en zwaar wel, maar leuk).

En goede tip!

1 like

Lol je moet ff Man bijt Hond filmpjes over corona van Jo Bonten kijken :joy:

1 like

Je kan ook de BBG workouts doen (of daar oefeningen uit halen)

1 like

Denk dat als de maatregelen niet getroffen zouden worden de gevolgen nog veel en veeeeel groter zouden zijn.

1 like

DAT DUS!!

Ik denk dus echt dat er vanaf morgen pas echt gehamsterd gaat worden :woman_facepalming:t4:

7 likes

De pilatesstudio waar ik heen ga (@kotadaily) gaat op instagram lessen aanbieden (en ook yoga en meditatie waarmee ze samen werken) tegen vrije gift via tikkie.

3 likes

In de zorg misschien niet, maar in de schoonmaak in het ziekenhuis volmondig ja!

Serieus, iemand die in de buurt van Alkmaar zit en wil komen helpen, heel graag.
Iedereen zonder ervaring wordt als buddy meegestuurd met een ervaren schoonmaker, hebben vooral echt extra handjes nodig.

6 likes

Hoever was je nog eens?

Denken jullie dat het ook effect gaat hebben qua sfeer op straat? Bijvoorbeeld mensen die niet genoeg wiet (of andere verslavende shit) hebben, niks meer kunnen kopen… deals op straat… de sfeer op straat. Of denk ik nu te ver?

En de mensen die nu alsnog de kroeg in wilden gaan. Die gaan vast thuis alsnog met zn allen zitten ronken en zuipen vermoed ik :thinking: maar goed dat is altijd nog minder dan wanneer alle horeca gewoon open is denk ik.

Deed net een rondje stad met de hond en er was een restaurant die gewoon nog ramvol zat. Hoe dom?! Volgens mij ben je echt je vergunning kwijt als ze daarachter komen. En waarom blijven al die mensen gewoon zitten op hun reet? :sheep:

2 likes

Ik vind het nog steeds best onduidelijk. Kinderopvang en scholen gaan dicht maar blijven wel open voor ouders met cruciale beroepen? Dan moet er vanavond wel snel een plan gemaakt worden hoe en wat. Wie gaan er werken, hoe veel personeel is er nodig, komen er uberhaupt kinderen?

6 likes