Coronavirus #2

Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht! Pfff zie er nu al tegenop. Heb gelukkig wel een heel collegiaal team. Misschien valt het allemaal wel mee.

Bijna al m’n cliënten werken bij een horecagelegenheid en snappen niet dat het dicht moet. “Dat mag niet! Dat hoort niet zo!” Belooft een leuke tijd te worden :sweat_smile: Zometeen bij de koffie nog maar eens herhalen wat de bedoeling is.

Ja echt hoor wtf

Zooo slecht, mag ie elk half uur een nieuw mondkapjes op :mask::expressionless: niet te doen dus. Zou thuis blijven. Is nu volgens de richtlijnen.

Goed idee, ik ga m’n kasten even uitmesten en een duidelijk lijstje maken van m’n skills.

Dit is echt zo’n ver van mn bed show :sweat_smile:

1 like

Opeens maak ik me zorgen om hoe het gaat met de economie door dit virus en mijn werk. Ik heb geen vast contract en we gaan dit zeker merken in onze werkvoorraad en mensen met een tijdelijk contract zijn er dan makkelijk uit te werken. Misschien iets voor latere zorg, maar ik ben net uit de financiële shit :sob:

5 likes

Wat was nog eens met de post? Alleen rouw?

Dan hoef ik ook geen legpuzzel en kleurboeken meer te bestellen namelijk.

Ja hij blijft ook thuis inderdaad

Rouw en uitslagen van de trombosedienst las ik

2 likes

Top, ga ik naar op zoek! Ik heb me ook aangemeld bij Ready2Help en hulp aangeboden in alle buurtwhatsapps e.d. maar tot nu toe lijkt er voor de gemiddelde burger hier in de stad veel aanbod maar weinig vraag te zijn. Dan ga ik liever een ziekenhuis staan dweilen.

2 likes

Hij moet zich gewoon ziek melden. Zijn werkgever heeft nul rechten ( mag zelfs niet vragen wat hij mankeert)

Ik zie op twitter dat ze nog bezorgen en op de PostNL website staat dit: https://www.postnl.nl/klantenservice/algemene-vragen/coronavirus

1 like

Ik kan het ook niet vinden nee

Ik las hier wel eerder een post van iemand die postbezorger is en hoopte dat ze zouden stoppen en alleen nog rouwpost en brieven van trombosedienst zouden doen, maar dat was hopen en geen officieel bericht oid. Misschien daarmee in de war?

Klopt inderdaad. Maar zn werk is een heel klein nformeel bedrijf dus die appte gewoon

Ja. Super bedankt!

normaal kan ik echt uitkijken naar een dag niks doen in pyjama en lees ik boeken uit, kijk ik hele seizoenen van een serie in een dag maar nu ben ik zo onrustig en ik doe geen reet (behalve checken op updates). ik hoop echt dat ik me er wat in kan berusten. ik ga zo na bzv denk ik in bed liggen met een boek en zonder telefoon en laptop.

23 likes

Iedereen heeft hier een vaste vrije dag per week. Normaal gesproken is dat ook echt vrij, wordt je niet gebeld en kan je niet verplicht worden om te werken. Nu dus wel. Alle vakanties zijn ook onder voorbehoud en we mogen niet meer naar het buitenland

Oh excuus als ik het verkeerd heb gelezen/geïnterpreteerd

Bij mij in iets mindere mate nu maar ik heb wel het gevoel dat ik amper weekend heb gehad omdat ik steeds Corona updates aan het volgen was :roll_eyes:

3 likes