Coronavirus #2

Werk was weer alles behalve leuk vandaag, weer een torenhoge omzet terwijl de winkel al helemaal leeg gehamsterd was. Ben echt kapot. Zal de komende 3 weken wel extra veel moeten werken, hoop dat mensen binnenkort eens meer gaan thuisblijven

1 like

Ik begrijp die collega’s ergens wel, en eerlijk gezegd komt dat ook wel door het forum dat ik angsten daarin beter begrijp ondanks dat ik zelf alles makkelijk nog kan relativeren. Kan heel heftig zijn. Maar kut is het wel voor je, ik knijp hem ook wel een beetje met het aantal ziekmeldigen en het moeten kiezen van welke zorg nog nodig is bij mensen. Overigens ben ik ook blij in de zorg te werken (zei ik ook al in de chat) want ik moet er niet aan denken thuis te zitten, alleen, met niks om handen. Mijn verstand gaat de komende weken gewoon op 0.

Jullie zijn ook bij mij welkom! (Drogist die begint met de E). Reken wel op uitgescholden worden omdat we geen paracetamol meer hebben!

11 likes

Wow echt MEGA rijen voor de coffeeshops haha

3 likes

Misschien een overbodige tip, en niet voor iedereen toepasbaar helaas, maar ik heb aan mijn nichten en neven gevraagd, en afgesproken dat er iedere dag 1 kleinkind naar opa en oma facetimet. Mijn opa en oma zitten al 2 weken binnen en blijven dat komende 3 weken (minstens) doen. Dus nu hebben we een roostertje en heb je af en toe beldienst haha

31 likes

Hopen op leuke oudejaarsconference

4 likes

@Falafel heel lief gebaar!

1 like

Wat goed gedaan van jullie!

1 like

Toen ik hoorde dat er een persconferentie was om half zes, heb ik nog snel om vijf uur eten besteld omdat ik niet zeker wist of bezorging door kon gaan of niet :sweat_smile: Stipt om zes uur bezorgd en bezorger opende gewoon zijn tas en liet mij de zak er uit tillen om contact te vermijden. :+1:

3 likes

Heuj

@thuisbezorgd blijft vooralsnog open. De communicatie vanuit de overheid lijkt te zijn gericht op uit eten gaan. @takeaway is ook in Italië nog volledig operationeel. Voorlopig bezorgen we contact-loos om mee te helpen tegen de verspreiding van het virus. Sterkte allemaal.

— Jitse Groen (@jitsegroen) March 15, 2020
6 likes

Ah top dank!!

Blij dat ik een voorspellende blik had en dus vanmiddag al Maccie had!
:pray:t3:

Nu ga ik tot 6 april gezond eten.

12 likes

Huh alle vrije dagen onder voorbehoud? Als in gepland verlof of ook gewoon je rustdagen?

Ik vind het echt wel heftig dat er zoveel dichtgaat met alle gevolgen van dien voor zzp’ers, uitzendkrachten en ondernemers, terwijl er dus nog heel weinig bekend is over de verspreiding (op scholen). Het lijkt toch meer een tegemoetkoming aan de angst van het volk dan een weloverwogen afweging.

2 likes

Je moet eerst op het kruisje drukken haha
En daarna nog een screenshot en dan kan ik wel verder helpen

Allemaal fitgirls tot 6 april

3 likes

Ik zou facebook van zorgorganisaties in je buurt in de gaten houden. Vooralsnog vragen ziekenhuizen hier naar mensen met nog wel een achtergrond in de zorg voor de spoedflex, maar dat kan natuurlijk nog veranderen!
@Karl_Lagerfeld verlof mag ingetrokken worden de komende tijd voor zorgpersoneel en dat gebeurd ook al

Ik verwacht echt wel dat men in de zorg en onderwijs na deze crisis (of misschien per volgend jaar, afhankelijk van welke financiële middelen worden ingezet voor ondernemers die moeten sluiten etc) een flinke salarisverhoging of op zijn minst een dikke bonus krijgen. Al jaren onderbetaald en onderbemand en nu komt 85% van al het werk op hun schouders… :sweat:

13 likes

M’n vriend komt er net mee aan dat hij keelpijn heeft en beetje verkouden. Hij appt vervolgens z’n baas en die zegt dat ze wel mondkapjes hebben liggen :woman_facepalming:t3: (z’n werk kan hij niet thuis doen).

1 like

App even terug dat hij lekker thuis blijft en dat ze die mondkapjes bij een ziekenhuis moeten inleveren.

39 likes