Ja of als je gewoon verslaafd bent. Niet prettig. Oh wacht, dat zei je
Tis gewoon een opmerking hoor hier zelf in de horeca branche (hotel en restaurant) en het is heel gek en onnatuurlijk om nu gasten niks te kunnen bieden
Ik vond het vandaag en gisteren erg meevallen in de supermarkt! Gisteren rond 17u in de Ah en vanmiddag rond 13u in de Jumbo. Eigenlijk alleen pasta, wc papier en afbakbrood was op. En het was ook niet super druk. Betekent natuurlijk niet dat dit bij jou ook zo zal zijn, maar misschien toch een geruststelling voor als je toch naar de winkel moet
Hier was het vandaag echt een hel alles was zowat leeg, geen brood, wc papier, pasta en pastasauzen al het groente en fruit was op ook diepvries was leeg haha.
Ohhhh sjit, dan heb ik niks gezegd
Ik weet niet precies hoe het geregeld is maar ken wel mensen die het zelf halen ivm reuma/artritis. Die zouden dat nooit via huisarts durven regelen denk ik, durven het ook zelf niet te halen bij een coffeeshop
Had ik nu maar een paar wietplanten staan. Net even gespiekt buiten en er staat hier ook een gigantische rij naar de coffeeshop om de hoek.
Mijn 2 laatste facturen gaan dus niet betaald worden en ik heb even geen idee wat ik nu moet doen.
Ik ging net nog een maaltijd afhalen bij de Toko, daar stond om 17:55u de politie binnen. Al weet ik niet of ze de boel kwamen leegvegen of ook nog even snel eten halen
Ik haat mijn werk momenteel wel echt (zorg)
Vandaag alleen al 3 ziekmeldingen, terwijl er duidelijke richtlijnen zijn (alleen ziekmelden bij koorts), maar merk dat collegas angstig worden en liever niet meer komen omdat ze bang zijn om besmet te raken. Cliënten die alleen maar zeuren dat ze wel hun zorg willen krijgen ook al zou de helft van het team ziek worden maar wel naar de bioscoop gaan en met openbaar vervoer reizen. Nu ook de scholen en kinderopvang dicht gaan zie ik als kinderloze het al voor me dat ik straks dubbele diensten moet gaan werken ‘want ik heb geen reden om thuis te blijven’. Alle vrije dagen komende maand zijn onder voorbehoud en directeur heeft gecommuniceerd ‘dat hij van ons verwacht dat we wel een tandje er bij gaan zetten de komende periode’. Hallo dat doen we al maanden met enorme onderbezetting en werkdruk, idioot.
6 dagen
Oh ik had 'm nog openstaan. Bij deze:
Specifiek voor COVID-19
Specifiek voor COVID-19 zijn er cruciale beroepsgroepen om de samenleving draaiende te houden tijdens de COVID-19 uitbraak. Ouders of verzorgenden die hieraan werken, kunnen gebruik maken van de kinderopvang. De lijst met deze cruciale beroepsgroepen is als volgt:
- Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
- Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
- Openbaar vervoer.
- Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
- Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
- Vervoer van afval en vuilnis.
- Kinderopvang.
- Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
- Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
- meldkamerprocessen
- brandweerzorg
- ambulance zorg
- GHOR
- crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
- Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente) (betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades).
Vitale processen
Voor Nederland gelden altijd al bedrijven die processen hebben die zijn aangemerkt als vitaal. Het gaat om circa 100 bedrijven die hier al van op de hoogte zijn.
- Landelijk transport en distributie elektriciteit
- Regionale distributie
- Gasproductie, landelijk transport en distributie
- Regionale distributie
- Olievoorziening
- Internet en datadiensten
- ICT/Telecom
- Internettoegang en dataverkeer
- Spraakdienst en SMS
- Plaats- en tijdsbepaling middels GNSS
- Drinkwatervoorziening
- Drinkwater
- Keren en beheren waterkwantiteit
- Vlucht- en vliegtuigafhandeling
- Scheepvaartafwikkeling
- Grootschalige productie/verwerking en/of opslag (petro)chemische stoffen
- Opslag, productie en verwerking nucleair materiaal
- Toonbankbetalingsverkeer
- Massaal giraal betalingsverkeer
- Hoogwaardig betalingsverkeer tussen banken
- Effectenverkeer
- Communicatie met en tussen hulpdiensten middels 112 en C2000
- Inzet politie
- Basisregistraties personen en organisaties B Digitale overheids-processen
- Interconnectiviteit (transactie-infrastructuur voor informatie uit basisregistraties)
- Elektronisch berichtenverkeer en informatieverschaffing aan burgers
- Identificatie en authenticatie van burgers en bedrijven
- Inzet defensie
Ik hoop dat dit niet heel lang duurt en niet al te veel schade zal aanrichten en we hier aan het eind van dit jaar hard om kunnen lachenm
Done!
Ik ben letterlijk misselijk van de hele situatie.
Als dit al zo heftig is, hoe erg moet een oorlogssituatie dan wel niet zijn.
Mijn zus werkt in de kinderopvang, ik ben benieuwd hoeveel kinderen met ouders uit deze groepen opgevangen moeten worden.
Voor de mensen hier die in de zorg werken: is het een optie om “leken” zoals ik in te zetten als er te veel personeel wegvalt? Al is het om schoon te maken of voorraden aan te vullen etc?
Ik heb nog 1 klusje lopen waar we achter de schermen proberen nog iets van werk te hebben maar als dat stilvalt ben ik werkloos, doe liever iets nuttigs met m’n tijd.
Heb je nog spullen die je zou kunnen verkopen aan FF’ers o.i.d.? Of een andere dienst verlenen waar een FF’er iets voor over heeft?
Kan nu voor het eerst zeggen dat mijn werk als vakkenvuller cruciaal is.
Jullie zijn allemaal welkom sta ook helemaal alleen. Wat een hel de aankomende dagen (en dat was het al )
Ik vind het mooi dat jij dit plaatst.