Coronavirus #2

“seksclubs en coffeeshops dicht om 6 uur” sowieso gaan mensen snel hollen

32 likes

Ik moest wel even lachen om het gebaar voor hamsteren haha

41 likes

Haha dat gebaar voor hamsteren vind ik wel mooi

10 likes

Even wat luchtigs:

1 like

Nou, dan sta je op betaal je.

46 likes

Hoe gaan ze controleren of mensen werken in vitale processen?
Hoe gaan ze dat nu organiseren dan, wie gaat op die kinderen passen? Er zijn namelijk best wel veel scholen gesloten.

Zal je leren

1 like

Note: ben vrijdag avond ook nog naar de kroeg gegaan :grimacing:

Jezusmina dat dit we ooit gingen meemaken. Zo onwerkelijk? Hebben jullie dit gevoel ook

66 likes

Ja echt hoor. Dit komt gewoon in geschiedenisboeken uiteindelijk denk ik?

11 likes

Dus al die scholen die nu bewust gesloten zijn, zoals in Friesland, moeten weer open?

Ik hoop, t.a.v. je vraag “controleren”, dat bij deze verregaande maatregelen mensen zelf verantwoordelijkheid nemen en niet extra hun kind naar school/kdv laten gaan als ze geen vitaal beroep hebben. Ik vind dat er vaak naar de overheid wordt gewezen, maar je bent zelf ook verantwoordelijk vind ik.

2 likes

Als jullie Admin2 blij willen maken: maak dan gebruik van de FF Chat. Daarmee belast je de FF server minder.

Je kunt inloggen op de FF Chat zonder wachtwoord, je hoeft alleen je forumnaam hier op te geven.

FF Chat:
https://chat.forumfeminarum.nl/

7 likes

Ik tag jou nu even, maar meer algemeen:
Is het rekeningnummer IBAN of moet ik er nog iets voorzetten? (sorry geen ervaring met overboeken naar een Belgisch rekeningnummer)

In België bestaat een IBAN-nummer uit 16 tekens: eerst de letters ‘BE’ gevolgd door 2 cijfers en daarna de 12 cijfers van het nationaal rekeningnummer . Bijvoorbeeld: het Belgische rekeningnummer 539 0075470 34 wordt BE68 5390 0754 7034

3 likes

Logisch met al die tumult maar vind het wel jammer. Heb ook geen yogamat in huis en iemand opperde om te bestellen maar dan dwing je mensen om alle producten in een warehouse bijeen te zoeken + een bezorger om het te laten bezorgen terwijl zij liever ook zo min mogelijk in contact komen met mensen en/of thuisblijven. Dus ik doe het maar met een handdoekje aankomende week.

1 like

Ja, komen de “lokale autoriteiten” opeens binnen en die zetten iedereen er uit :thinking: Kan me voorstellen dat de horeca gelegenheden zelf niet allemaal op de hoogte zijn indien het wel druk is bij hen.

Wat een absurde situatie, Nederland in stilstand. Ik vind het eng en ik ben heel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Mensen die blijven zeggen dat ‘het gewoon een griepje is’, beseffen niet dat dit virus ongeveer 40x heftiger is dan een gewone griep en dat een gewone griep al veel slachtoffers eist.

Mijn verlof loopt bijna af, dan moet m’n baby naar de opvang en ik aan het werk.
Nu, ik tegen m’n vriend: “Het is wat gedoe, maar dan heb ik het toch voor elkaar”
(grapje natuurlijk).

2 likes

Ik heb ook net 5 over overgemaakt naar de Belgische dierentuin. Arme diertjes :heart:
Dank vh delen :pray:

4 likes