Coronavirus #2

Het was vrijdag al saai bij mijn “werkplek” maar verwacht na vandaag echt nog amper mensen.

Oke fijn, een chatkanaal is misschien nog wel handiger dan een topic😊 dan gaat deze hopelijk iets minder snel

Horeca en sportclubs dus ook.

Dan heeft het hele sluiten toch nog geen zin, ben heel benieuwd. Denk misschien alleen ouders die in de zorg zitten hun kinderen opvangen?

Maar opzich, als alle andere kinderen (97%) niet komt, als ik de 3-5% goed begrijp, dan heb je wellicht wel genoeg personeel? Als er ook onderwijs personeel in gezet kan worden wat niet ziekig is.

1 like

Ik loop stage bij een kinderopvang/BSO en tegen ons was gezegd dat als scholen dichtgaan wij ook dicht moeten. Lijkt me ook wel logisch eigenlijk

2 likes

Het zou fijn zijn als de retailwinkels volgen

33 likes

Ik heb het er warm van dat de scholen dichtgaan. Je zou zeggen ha fijn verplicht vrij maar er moet waarschijnlijk een hoop geregeld worden om de leerlingen en studenten toch onderwijs te kunnen bieden en dat voelt als extra werkdruk. Los daarvan ook paniek dat dat wat normaal gesproken normaal is voor me (naar werk gaan) ineens niet zo vanzelfsprekend is. :hot_face:

4 likes

Hier een etentje (thuis) afgelast vooral omdat mn vader in de risicogroep valt. Maar ze zouden ook iets noodzakelijks meenemen dus dat zou ik zo ophalen. Kom ik daar: he hoi wil je ook koffie (de vriendin van mn vader)? Dan hebben we gewoon geen fysiek contact maar kunnen we even kletsen. Ik dacht echt :thinking: we laten een etentje niet doorgaan maar kunnen nu wel koffie drinken? Echt super ongemakkelijk. Volgens mij snáppen sommige mensen het ook gewoon niet helemaal hoor…

Ik vind overigens raar dat daar geen woord over wordt gezegd

5 likes

En de MBO scholen?

2 likes

Mijn schildercursus gaat nu via whatsapp gegeven worden. Zij en haar man hebben misschien/waarschijnlijk Corona. Ze zijn volledig afhankelijk van hun ondernemingen. Ik was gewoon van plan om de cursus te blijven betalen en ik hoop zo dat ze snel beter worden :frowning:

7 likes

Kinderopvang ook dicht… had dat ergens niet verwacht. Ben wel benieuwd hoe ze de opvang gaan vormgeven voor ouders die in de zorg werken etc.

Bizar wel. Mijn baas zei vorige week nog: ik maak me niet druk. Een dag lager zei ze: ik moet nu toch gaan beseffen dat het een mogelijkheid is dat we dichtgaan en nu is het ook echt zo

1 like

Ja op NOS wordt nu gezegd dat de kinderopvang ook dicht gaat

1 like

Vind ik ook wel vreemd. Die winkels verzorgen geen eerste levensbehoeftes.

2 likes

Ja vreemd idd! Zie mensen nog wel ~gezellig shoppen~ nu ze niet naar kantoor hoeven :stuck_out_tongue:

3 likes

Dus KDV gaat ook dicht? O m g. Had het wel ergens verwacht, maar toch. Lastig karweitje nu.

Ik ben dan wel heel benieuwd hoe ze het gaan opvangen.

1 like

Ik neem aan ook mbo, alles dicht behalve mbo haha dat lijkt me niet.

3 likes

Ik snap dat ook echt slecht.
Ik neem toch aan dat het vanaf nu bizar rustig gaat worden en dat t dus bijna net zo goed dicht kan.
Naast extra handen wassen zijn er bij ons nul maatregelen en we zijn 7 dagen open.
Daarnaast hebben achterlijke collega’s quarantaine feestjes gehouden en daar moet ik dus naast staan. Zin in

2 likes