Coronavirus #2

Ondertussen doet Hoekstra deze uitspraak:

Zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers) hoeven niet te rekenen op extra financiële steun vanuit de overheid vanwege het coronavirus, zegt minister Eric Wiebes (Economische Zaken), zondag in televisieprogramma WNL op Zondag .

“De zzp’ers hebben zelf gezegd dat ze geen vast dienstverband willen. Deze mensen hebben zelfbewust dat risico genomen”, aldus de bewindsman.

Ehhh ik denk dat een heel groot deel van de zzp’ers niet “effe” voor geen vast dienstverband kiest hoor :’) …?
En ik begreep ook dat als je je een AOV hebt, die vaak niet dekt want jij bent zelf niet AO…

8 likes

Mijn boomermoeder wilde best extra oppassen als de scholen/opvang dichtgaan maar dan wil ze wel dat ik woensdag met haar mee ga behang uit zoeken :woman_shrugging:t3:

Uit eten snap ik idd… maar maar een park hoeft toch niet per se een probleem te zijn? Volgens mij kan je nog wel veilig de natuur in toch als je geen klachten hebt en afstand houdt tot anderen?

4 likes

wauw hier heb ik echt geen woorden voor. Zo onsympathiek, niet normaal.

5 likes

Jeeeezus hey. 70% zegt af voor de dansles vanavond vraagt 1 iemand vab ah t gaat dus niet door. Zegt de dansleraar nah we wachten even iedereens reactie af. Wtf zeg gewoon die les af wat heeft het nou voorn zin om het voor een paar menswmen door te laten gaan.

Jezus wiebes. Nee dan moeten de KLM ook niet gaan helpen. Zij hebben er namelijk ook voor gekozen om met vliegtuigen naar andere landen te vliegen nu dat niet meer kan, tja pech dan.

6 likes

Ja theoretisch gezien is het natuurlijk wel waar dat je, als je zzp’er wordt, je automatisch ook kiest voor meer risico. Maar dit lijkt me inderdaad niet altijd een keuze omdat ze per se geen vast dienstverband willen.
Sowieso is zo’n uitspraak natuurlijk niet heel handig als je sociale isolatie wil bevorderen. Misschien egoïstisch, maar ik zou waarschijnlijk ook open blijven tot het niet meer mocht als ik een zaak had waar sowieso al nooit 100 mensen tegelijk kwamen en dat mijn enige inkomstenbron was, en ik anders failliet zou gaan.

5 likes

Pfff zit me helemaal dood te ergeren aan sommige kennissen/vrienden. Zijn gewoon doodleuk naar een café geweest gisterenavond en de ander uit eten. En dan gaat het om mensen die in Brabant wonen, que?

1 like

In Amsterdam gaan er de afgelopen uren al café’s dicht zonder het besluit van het kabinet af te wachten. Goeie zaak.

19 likes

https://twitter.com/inekel/status/1239196993752371203?s=21 Lieve burgemeester van Groningen :slight_smile:

14 likes

Nou, de nare berichten waren binnen no time verwijderd uit de app, heb excuses gekregen en ben nu de eigenaren aan het geruststellen. Dat zij er ook niets aan kunnen doen, we gaan er, als we moeten sluiten van de regering, weer er vol tegenaan met z’n allen enz enz.

6 likes

Wij hebben even overlegd en vinden een tweede topic niet nodig. Dan gaan dingen teveel door elkaar heen lopen en veel mensen geven nu al aan een corona overdosis te krijgen op het forum. Dit topic kan gebruikt worden voor nieuwsberichten en tips/suggesties. Daarnaast wordt een chatkanaal in orde gemaakt door @anon25548216 om met elkaar te kunnen kletsen over het onderwerp zonder dit topic onnodig vol te spammen. Ik zal de link posten als het zover is. Dat biedt hopelijk ook het nodige tijdverdrijf voor iedereen :kissing_closed_eyes:

30 likes

Wij mogen nog steeds niet vaker thuis werken dan de gebruikelijke 1 dag/week en het maakt me een beetje boos. Ik werk nota bene bij een overheidsinstelling in BE… En dat terwijl de overheid al een week adviseert zoveel mogelijk thuiswerk te doen. En onze dienst kan ook gewoon perfect op afstand werken. Dat is toch veel beter dan dat volgende week de helft van ons team ziek is. Ik kan hier echt niet bij, waarom zou je nodeloos risico’s nemen.

Ik werk in het onderwijs. Hier is het bestuur nu ook bezig met een crisisoverleg. Mijn directeur appte ons net om te inventariseren welke leerkrachten er klachten hebben, om te kijken of wij überhaupt open kunnen komende week. Niet genoeg leerkrachten = dus sowieso niet open. We horen straks meer…

Zo hé scholen gaan dicht. Om 1700 meer info.

1 like

@Planeet @nomnom
Veel sterkte aan jullie :heart: :heart:

2 likes

Ik moet even opbiechten dat ik naar de Mc ben geweest vanmiddag, want stel alles zou dichtgaan qua horeca na vandaag.

Door de drive en heb contactloos betaald.

8 likes

Oh ik zat er ook over te denken om m’n vriend op z’n weg naar huis langs de mcdrive te sturen. Als een soort laatste avondmaal😂

1 like

“Het kan goed geregeld worden”
Haha ja dat KAN.

Maar dat denk ik wel bij meer dingen in NL :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik ben ook heel benieuwd of wij ook kinderen van buiten de BSO nu moeten opvangen en hoe gaat dat dan komen met het personeel en kindaantal (1/10, 1/11, 1/12 kinderen, is leeftijdgebonden)

Hebben wij nooit genoeg personeel voor op onze locatie hiervoor. Ik heb drie vaste personeelsleden. Drie keer raden wie de roosters mag maken. :raising_hand_woman:t3:

1 like