Ik ben behandelaar bij een GGZ instelling en wij zijn as we speak druk bezig met het opzetten van thuiswerkaccounts om vanuit huis te kunnen videobellen met cliënten (individueel en groepsgesprekken), hopelijk doen ze bij jou ook zoiets!
Pff heftig! Welke instelling is het? Onze ggz instelling blijft, tot nu toe, gewoon open. Alleen onze vergaderingen e.d. gaan niet meer door, clientcontacten wel. Ben benieuwd of daar ook nog maatregelen komen mm.
Hoewel wij kinderen 100 keer hebben gezegd tegen mijn pa dat ie thuis moet blijven/enkel boodschappen moet doen en dan ruwe cijfers erbij. Hij zit in een fucking strandtent en zegt ie dat ie zich vooral zorgen maakt om de jongere generatie. Wtf he. Hij is eerder ziek geweest (huidkanker) en toen kregen we hem ook al amper naar de dokter “nee joh niks aan de hand” dus het is echt een soort houding die hij aanneemt maar damn. Wij kinderen blijven allemaal zo veel mogelijk thuis, kids worden thuisgehouden etc en dan heb je een vader op leeftijd die de regels aan zijn laars lapt.
Hoe ga je om met zoveel domheid in de familie.
Ah oke, jij succes komende tijd! Vergt veel flexibiliteit van je. Wel fijn om te horen dat er wat opgezet word.
@VanderWoodsen Is een GGZ instelling voor eetstoornissen. Dus dit gaat over een zwakkere doelgroep, daarom denk ik dat ze eerder dichtgaan dan andere instellingen misschien.
Zullen we een Coronahulp topic maken? Dit topic gaat zo snel, misschien fijn als dit topic meer voor informatie en nieuws wordt gebruikt. In dat andere topic kunnen we dan elkaar hulp aanbieden, tips geven, samen online spelletjes spelen etc etc.
@moderators
Oh heel veel sterkte voor degenen die geen therapie kunnen krijgen Ik weet zelf hoe klein je wereld dan word en hoe eng het is als die zekerheid weg valt. Mijn pm staan open!
Hier ook zo,gelukkig neemt mijn familie het heel serieus (mijn oma zit in de risicogroep en normaal is een paar dagen koorts al dodelijk) maar mijn collega’s totaal niet.Gister zaten ze massaal in de kroeg en nu zoeken ze allemaal andere openbare eetgelegenheden op.”Ja want zometeen kan ik misschien wel twee weken geen bier drinken in mijn kroegje!!”.Nou boehoe.Ik heb mijn weekend in Berlijn al gecanceld en ga alleen als het nodig is naar buiten (eigenlijk alleen voor boodschappen dus).Het werk gaat wel gewoon door (tot nu toe),mijn baas neemt het ook niet echt serieus.
Ik ben echt zo blij dat mijn vader hypochonder is en getrouwd met een vrouw met kwetsbare gezondheid en dat ook heel serieus neemt, en mijn moeder net aan haar voet is geopereerd en binnen moet blijven ik zou echt laaiend worden als zij de het-valt-wel-mee-boomer-kant op zouden gaan nu.
Is het doel van de maatregelen nog steeds #flattenthecurve of is het om corona helemaal in te dammen. Voor het eerste is minder contact toch al een grote hulp? En vooral kijken dat de risico groepen niet besmet worden. Of zie ik dit nu verkeerd?
Maar als iedereen gewoon vrolijk naar horeca gelegenheden blijft gaan en verjaardagen etc komt er van die flatten de curve ook niet veel terecht. Of ja misschien wel iets effect maar niet veel.
Was deze al gedeeld?
https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/
‘Duitsland gaat de grenzen met Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland grotendeels sluiten. Daarover is het Duitse kabinet het eens geworden, melden verschillende Duitse media. De gedeeltelijke sluiting zou morgen om 08.00 uur ingaan.’
Niet met Nederland dus.
Ik begrijp je helemaal… echt mijn behandelaar was ziek destijds en… pff een ramp!
Heel veel sterkte
Ja, dit is al de derde keer dat die link langs komt haha. Maar ja dit topic gaat zo snel dat veel mensen het niet goed bij kunnen houden
De politiek verslaggever van de NOS zegt dat er geruchten gaan dat er ook een sluiting van café’s wordt aangekondigd. Echt god, mag hopen dat we het komende week niet meer hoeven te hebben van het inschattingsvermogen van de Gezellige Nederlander.
Haha ja moeilijk om alles bij te houden. Hèb al zoveel gelezen hier.
Vind het wel goed dat ze zoveel sluiten. Moet eerlijk toegeven dat ik het best lastig vind om nu niet meer mensen op te zoeken. Niet omdat ik nou zo’n sociale vlinder ben, maar omdat ik structuur en mensen erg nodig heb. Van de hele dag thuiszitten word ik kriebelig, maar ik wil natuurlijk ook niet eigenwijs tegen de adviezen in gaan. Hoe gaan jullie daarmee om?
Dus iemand zin en een potje online scrabble ofzo
Ik wil wel spelletje doen!
Ik werk in die sector en bij ons wordt er een beeldbel-optie aangeboden aan alle cliënten. Is natuurlijk anders dan face-to-face maar beter dan niks. Hopelijk kunnen ze jou ook zoiets bieden
Ik vind die constante toevloed aan nieuws wel super verslavend (ondanks ik niet echt bang ben, ik wil gewoon alles weten). Dus ik check constant forum, facebook, twitter, maar zo gaan mijn dagen nogal nutteloos voorbij.