Coronavirus #2

Als ik bij jou in de buurt woonde had je me zo mogen inplannen. Ik deed eerst nog lacherig van haha kan blij zijn dat ik niet meer in Tilburg in het ziekenhuis schoonmaak, maar als ik daar nog woonde zou ik het nu met alle liefde doen. Ben echt heel benieuwd hoeveel mensen daar zich hebben ziekgemeld nu (van de uitzendkrachten).

1 like

59 :flushed:

Raak toch een beetje zenuwachtig van dit soort berichten. Vooral dat woordje ‘meesten’…

Bah, maak me echt zorgen om familie en schoonfamilie. Maarja, enige wat je kunt doen is rustig blijven en afwachten. Gelukkig heeft mijn familie maatregelen genomen.

4 likes

Ik hoop het ook. Ze mogen weigeren en helaas merken we dat er erg veel angst is dus de kans is aanwezig dat ze niet komen.
Maar as we speak komen er corona patiënten binnen via SEH hier en gaat vandaag nog de corona afdeling in gebruik genomen worden in onze stad (tot nu toe hadden we maar 1 bevestigt geval volgens rivm in onze stad en was het ziekenhuis nog coronavrij), dus de chaos gaat echt beginnen nu bij ons.

Ik had je hulp met liefde aangenomen!

Mocht iemand in omgeving Alkmaar zich nuttig willen maken, jullie zijn welkom.

Hm, toch geen persconferentie mbt Brabant.

1 like

Welke provincie werk jij? Ik ben nieuwsgierig, hehe. In Brabant in het A hebben er sinds een week een Corona afdeling.

https://www.bd.nl/brabant/brabantse-burgemeesters-houden-spoedoverleg-over-coronacrisis~af1164a8/

Alkmaar, Noord Holland dus.
Vorige week is onze AOA al opgeheven, volledig gereinigd en gedesinfecteerd en ingericht om klaar te zijn voor corona opnamen. Zit bij ons naast de IC dus is eigenlijk een uitbreiding van medium care nu.
Tot nu toe was hij nog leeg, maar de eerste zal waarschijnlijk vandaag dus intrekken.

2 likes

Hier is het in de supermarkten wel echt erg, ook al de verse groenten zijn op. Ik wil gewoon wat kunnen koken vanavond.

Probeer het later nog een keer. Bij de Appie was er gisteren pas plek op 26 maart, heb net kunnen bestellen voor as dinsdag.

Gezellige boel in de groepsapp van werk. Nam het gisteren over van een zieke collega en zeg vandaag dat ik ook ziek ben en morgen niet kan komen werken. Leidinggevenden: ‘is dit jouw manier van er onderuit komen? Je wilde al dicht, beetje vreemd. Ik geloof er niks van, als je morgen niet komt, volgen er consequenties’.
Que? Misschien moet ik morgen maar gewoon gaan werken en de hele boel onderkotsen.

13 likes

wow wat onprofessioneel ook zo in de app.

35 likes

Wtf. Dat kan echt niet hoor. Wat een idiote reactie van je werk

6 likes

Ik krijg net bericht dat de MBO opleiding waar ik les geef tot 31 maart stopt met onderwijsactiviteiten.
“Vanmiddag komt het kabinet met een persconferentie waarin meer duidelijk wordt…”

2 likes

Ben echt helemaal niet voor meldpunten, maar ergens pleit ik wel voor een meldpunt voor dit soort gevallen @PeanutButterCup. Dit kan toch niet.

27 likes

De middelbare school waar ik stageloop gaat dicht t/m 31 maart. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen en welke rol ik daarin kan/ga spelen

1 like

Volgens mij is dit niet eens toegestaan? Naast dat het moreel verwerpelijk is.

1 like

Ja snap ik! Sorry, bedoelde het niet lullig.

Ja snap er ook niets van, kennelijk is de gezondheid van collega’s en klanten niet belangrijk. Gelukkig zijn alle afspraken met o.a. leveranciers de laatste twee weken verplaatst, omdat sommigen thuis moeten werken. Ik vind de reacties zo vreemd. Heel begrijpelijk ook, ze zijn zich rot geschrokken door de lage omzet, maar zijn helaas niet de enige. Heb makkelijk praten, ben in loondienst. Denk heus wel met ze mee, maar ja, kan niet zoveel als ik amper mijn bed uit kan komen.

Oh nee zo vatte ik het ook niet op hoor! Ik mag soms ook wel weer even met beide benen op de grond worden gezet, ik kan me er een beetje in verliezen wat dit onderwerp betreft.

1 like