Dat inderdaad. En als het onderwijs dan dicht gaat, ja dat is ongelofelijk klote. Voor iedereen, de ouders, de leerlingen, de leerkrachten. Maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Of doe het niet, en zeg dan inderdaad tot 31 maart blijft alles open, maar hou je daar dan ook aan.
Zijn hier ook mensen lid van een buurt vereniging? Ik heb net een e-mail de deur uit gedaan om te zien of de zwakkeren en ouderen in kaart kunnen worden gebracht. Zo hoeven zij de deur niet uit als dat niet hoeft.
Ik zie ook mensen die het juist stoer vinden om nu uit te gaan of ‘lockdown feestjes’ te geven.
Maar je daar aan houden is in zo’n situatie echt niet realistisch. Het is door nieuw en onbekend. Je kan niet verwachten dat alles nu al zo duidelijk is dat er “lange termijn” beslissingen gemaakt kunnen worden.
Ik kondig aan dat ik mijn verjaardag (de 26ste) niet ga vieren en mijn broertje vindt het overdreven en appt: “Wil je desinfect of wc-papier voor je verjaardag?”
Nou hihaho
Nee dat begrijp ik ook wel.Maar dat neemt niet weg dat dit een ongelofelijk onzekere situatie is voor velen. Ik roep ook maar wat omdat ik gewoon stress heb haha.
Oh zo ja die snap ik wel
Ik was afgelopen vrijdag nog wel even ergens wat drinken maar het voelde wel vreemd. Toen pas realiseerde ik mezelf echt dat het wel ernstiger is dan ik had verwacht
Nu heb ik ook alle sociale afspraken afgezegd. Heb het idee in mijn omgeving dat iedereen daar heel erg begrip voor heeft en niemand gelukkig als aansteller wordt gezien
Wij hebben bericht van het bestuur gekregen dat we waarschijnlijk vanavond rond 19.00 uitsluitsel hebben. Ben benieuwd wat er dan van ons verwacht wordt. Ik kan wel enigszins thuiswerken, maar twee weken is veel. Ben dan best geneigd om onderwijsboeken te gaan lezen/bestellen maar wil dat eigenlijk de post niet aan doen.
Ik maakt de domme fout om comments onder Corona nieuws op de nu.nl instagram feed te lezen. Tip; doe het niet. Is slecht voor je vertrouwen in de mensheid.
Ik ben de afgelopen subtiel mijn familie aan het nudgen en ze nemen het steeds serieuzer dus het werkt geloof ik gelukkig
Ik ben echt heel blij dat we er hier op het forum in ieder geval grotendeels hetzelfde over denken.
Onder andere onder die van 21 uur geleden, met het advies van RIVM om goed na te denken over je sociale afspraken, staan wat pareltjes.
Als er trouwens in Zoetermeer iemand nodig is die opvang voor de kinderen nodig heeft m laat het mij weten! Ik kan helaas geen autorijden dus beperkt mij wel, Ik werk zelf in een apotheek dus kan alleen op de maandagen en in het weekeind. Ik heb een spw 3 en onderwijsassistent diploma. Het is niet heel veel wat ik kan bieden hoor. Maar als het nodig mocht zijn ben ik er.
Wij zijn nu gaan inventariseren welke scholieren die normaal op de avond bij ons werken om poliklinieken te reinigen zichzelf beschikbaar willen stellen voor werk overdag als de scholen en poliklinieken sluiten.
Ben heel benieuwd… Meestal wil deze groep (grotendeels 17 - 25 jaar) liever lekker niets als de poli’s sluiten en ze dus eigenlijk niet hoeven te werken.
We gaan ook morgen contact zoeken met al onze collega’s die bij Regulier werken (hotels, vakantieparken, kantoren, scholen), in de hoop dat zij ook in het ziekenhuis overdag aan het werk willen.
Dat patriotisme is iets dat we hier niet echt hebben, hé? Toen ik aan het reizen was, viel me dat ook op: veel Italianen/Brazilianen/Spanjaarden/Portugezen/… zijn heel erg trots zijn op hun land. Vind dat soms jammer dat we dat niet echt hebben… (Ikzelf ook niet hoor, denk dat het misschien toch iets is waar je groot mee wordt gebracht?)
Vakantieparken en stations zijn over het algemeen een stuk leger nu. Hoop dat het lukt!
Ja eeens. Duidelijkheid voor leerkrachten, ouders EN kinderen
Ik probeer bij picnic te bestellen maar dat kan pas de 23e weer… wauw
Omdat ik zelf chronisch ziek ben, nemen mijn vriendin en ik wel vaker fysiek afstand van elkaar. Als iemand op haar werk ofzo ziek is, vermijden we fysiek contact zoveel mogelijk. We zijn 2 weken geleden ook weer begonnen met zoveel als gaat afstand te nemen, toen een collega terugkwam uit Noord-Italië. Sindsdien knuffelen we met onze ruggen tegen elkaar, of met elkaars benen op de bank. Misschien een beetje gek voor anderen om te lezen, maar voor ons de realiteit. Wel kut nu uitgerekend in deze periode omdat je eigenlijk gewoon geruststelling bij elkaar wil vinden dmv een hele dikke knuffel.
Ik heb besloten om mijn kinderen thuis te houden, het voelt gewoon niet goed ook al zouden de scholen open zijn