Coronavirus #2

Wat gaat dit topic insane hard zeg

2 likes

Het leeft hè

8 likes

Ik zet nu al het geld dat ik normaal gesproken aan ondernemers hier in de buurt uitgeef apart. Is het gek om dat (als de storm eenmaal is gaan liggen) in een envelopje aan ze te geven of niet? Ik heb niet zo’n warme persoonlijkheid dus ik hoop vooral niet dat het ongemakkelijk wordt :crazy_face:

19 likes

Ik weet niet meer wie het vroegen maar over de post en was in lockdown: ik las dat in Italie er gewoon post bezorgd wordt, en ook amazon blijkbaar nog gewoon. Maar geen wasserette @kali, dus zorg voor een voorraadje onderbroeken :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik appte met een vriendin van mij uit Milaan en ze gaf aan dat het thuiszitten eigenlijk voor niemand in haar omgeving als probleem wordt gezien, want ze begrijpen het belang ervan en zijn al heel dankbaar dat ze zelf niet ziek zijn en willen niemand in gevaar brengen. Haar houding is zo anders dan die van mensen in mijn omgeving. Ben echt benieuwd of dit puur een cultuurverschil is in combinatie met de situatie of dat de rest van de Nederlanders ook snel gaat begrijpen dat het allemaal serieus is.

Vind het trouwens fijn om te lezen dat bijna iedereen hier op FF het serieus neemt.
Edit: bijna iedereen klinkt nog negatief, maar ik wilde niet voor iedereen spreken.

31 likes

Ja vind ik ook! Moest net 500 berichten teruglezen, was benieuwd

3 likes

Ik vind het een lief idee maar zou dat wel gek vinden ja. En kan me voorstellen dat het voor hen ook belastingtechnisch ingewikkeld is, dus weet niet hoeveel ze eraan hebben. Misschien kun je beter tegoedbonnen kopen ervan, zodat je toch nog hun business steunt?

3 likes

Op het journaal vroeg iemand gisteren een Spaanse taxichauffeur die de komende weken geen klanten heeft over de lockdown, ‘dat zal wel zwaar worden de komende weken?’ En hij antwoordde, ‘hoezo? In het ziekenhuis liggen is pas zwaar.’

52 likes

Fijn dat je meedenkt! Ik zou het inderdaad breder kunnen trekken. Zat bijv. aan de groenteboer te denken maar ipv tegoedbonnen zou ik dan misschien groenten kunnen doneren aan de voedselbank ofzo

Ik ga er nog een poos op broeden

@Pantalones heb je het idee dat er het hier in Nederland minder serieus nemen en zo ja in welk opzicht? Hier is het behoorlijk rustig om mij heen weinig mensen

Jaaaa dit had ik ook gezien! Wat een held. Dan stel je als journalist eigenlijk gewoon de verkeerde vragen, mooi dat die man zo antwoordde.

3 likes

De Belgen weten wel de juiste vragen te stellen, ook op volgorde van belangrijkheid :smile:

46 likes

Ik vind het ergens wel tof dat ik dit later aan mn kleinkinderen kan vertellen.
" In de corona lente van 2020 heeft oma wc papier gegeten:

27 likes

Je kunt ons het antwoord dan ook niet schuldig blijven! Vertel!

Ik zag eerder deze week een Vlaams artikel waarin werd besproken of seks nog wel verantwoord is maar die zat achter een paywall dus Joost mag het weten

2 likes

5 likes

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het best spannend vind, wat er (hopelijk?) vandaag uit het overleg over het onderwijs gaat komen. Ik word er zo onzeker van,het is echt killing. Nu lees je vandaag weer ‘kabinet stevent op sluiting scholen af’ om vervolgens weer allemaal persoontjes te horen zeggen dat dat toch echt onzin is want de kans is maar 0,003%. Wat is het nou?? Ik hoop dat ze vandaag een keuze maken en dat het daarbij blijft. En niet elke keer weer dit heen en weer geslinger.

6 likes

“Wel niet meer toegestaan”
Lekker duidelijke taal weer zuiderburen.

10 likes

Ik heb het idee dat het grootste gedeelte van de Nederlanders (ieder op zijn eigen manier) het serieus neemt.

Maar dat terrassen nog vol zitten vind ik bijna ongelofelijk en geeft aan dat er ook nog een groep is die totale schijt heeft. En ik ken in mijn eigen omgeving nogal veel mensen die tot die groep behoren. Mijn vriend werkt in de zorg en spreekt ook nog veel af bij vrienden thuis. Hij neemt het wel serieus maar doet nog niet aan volledige sociale onthouding en ik stoor me eraan dat hij niet die verantwoordelijkheid neemt die ik bij hem zou verwachten.

@Lula ik woon tegenover een frituur en ik heb het nog nooit zo druk gezien, volgens mij willen mensen nog even snel friet halen voor het geval het straks niet meer mag :sweat_smile:

2 likes

Pff ik ook, ik voel me zo onrustig omdat ik gewoon niet weet waar ik aan toe ben morgen, of ik wel/niet moet werken en hoe het dan allemaal moet…

2 likes