Iets voller dan anders vind ik ook niet zo vreemd als je nagaat hoeveel mensen normaal gesproken op hun werk eten/drinken. Dat moet nu allemaal thuis als ze thuiswerken. Daarnaast is de verleiding/behoefte om te snacken vaak groter als je thuiswerkt i.p.v. op een kantoor omdat je op kantoor vaak te druk bent om er aan te denken/het op te eten.
Oh ja heb ik ook gezien. Janken inderdaad. Ik schaam me er ook een beetje voor dat er zo’n situatie nodig is om de mensen in de zorg nog eens extra te waarderen. Natuurlijk weet ik echt wel hoe belangrijk die beroepen zijn, maar voel deze dagen meer een diepere dankbaarheid voor de mensen die wel door moeten werken. Alle hulpverleners, zorgpersoneel, onderwijzers. Mocht ik iemand vergeten die meeleest die ook in zo’n groep valt: dankjewel
Maar dat komt ongeveer even geloofwaardig over als verkondigen dat je een nuchtere huisarts uit Amsterdam bent… ik heb nu niet zoiets van, ‘oh, de oom van een forummer die ik niet (in RL) ken is schijnbaar arts en blijkt deze anonieme man te kennen en te bevestigen dat hij inderdaad een arts is, dus dan zal het wel waar zijn!’
Het topic gaat heel snel op het moment. Dus ik kan me voorstellen dat sommigen van jullie dit bericht gemist hebben:
Niemand is gebaat bij negatieve via via verhalen die niet bevestigd worden door bronnen. Wat @monkeyslut al zei: dat is paniekzaaien.
Dus aan een ieder het verzoek het te houden bij feiten en geen vage verhalen die je van de zus van je tante van je vriend hebt gehoord. Ook niet als deze in de zorg werken.
@Briseis daar valt ook jouw bericht met screenshots onder. Haal je het weg. Erbij zetten dat het een hoax zou kunnen zijn, neemt niet weg dat dit alsnog een geheel eigen leven zou kunnen gaan leiden.
Ik erger mij echt aan collega’s die zich super speciaal voelen omdat ze in de zorg werken
Ehm iedereen doet zijn best.
Ja echt holy shit zeg. Iedereen die ik ken die in de zorg werkt is behoorlijk bang of ongerust voor wat er gaat komen. Geen van hun heb ik horen zeggen, nou ja nog even naar de kroeg toe op zaterdagavond. Die werken nu keihard om de grootste klap op te vangen. Wij kunnen alleen totdat het voorbij is binnen blijven en op elkaar passen.
Nee ben ik helemaal met je eens!
Dat snap ik en waardeer ik ook heel erg maar achter de schermen zijn er zoveel meer beroepen die wat mij betreft heel erg hun best doen.
Ik waardeer ontzettend de mensen in de zorg maar ook al die vakkenvullers in de Albert Heijn of buschauffeurs of wie dan ook die er ook gewoon staan.
Heel veel sterkte en beterschap voor je vader❤️
M’n vriend moet naar het oude huis van z’n oma om sleutel in te leveren en spullen op te halen.
Ze woonde in een ouderenflat en ik ben hem nu aan het overtuigen dat die die elf verdiepingen met de trap moet doen zodat die geen anderen tegenkomt.
Ook hebben z’n moeder en stiefvader griep, en zijn allebei echt flinke risicogroep. En z’n oom ligt op sterven maar dat bleek geen corona maar een dubbele longontsteking (en de kanker die al jaren door z’n lichaam verspreid is, dus was een kwestie van tijd)
Wat erg zeg succes
Is er eigenlijk iets bekend over huisdieren in combinatie met het corana virus? Ik heb hier twee katten rondlopen en vraag me af of ik nog iets moet doen of laten voor hen.
Helemaal mee eens! Ik vind dat er elkaar gewoon zeker in deze tijden moeten steunen en niet superieur moeten gaan doen en wedstrijdje wie het belangrijkste beroep heeft.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#Huisdieren
Er is op dit moment geen bewijs dat gezelschapsdieren, zoals honden en katten, ziek kunnen worden van het nieuwe coronavirus, of dat zij dit virus verspreiden naar mensen.
Mooi, het mbo waar ik werk heeft ook besloten de lessen niet meer in de klas te geven, maar op een andere manier. Ik ben wel heel benieuwd hoe. En m’n afspraken moeten wel blijven staan helaas.
En ik ken ook mensen die thuis moeten blijven en bang zijn hun baan te verliezen, geen inkomsten hebben of wat dan ook
Voor niemand is dit leuk
Dat is fijn om te horen. Mijn dames zullen blij zijn dat zij niet binnenshuis moeten blijven.
Ik werk zelf bij de post, wel als bezorger. Maar voor nu blijft het bedrijf gewoon functioneren (al denk ik zelf dat we straks bijvoorbeeld alleen nog medische en rouwpost gaan bezorgen). Ook omdat het in principe werk is zonder contact met anderen. Veel mensen maken zich wel zorgen om de scholenkwestie omdat veel bezorgers kinderen in de basisschoolleeftijd hebben
Ik zou best wel wat willen doen om te helpen, ik werk momenteel maar twee dagen in de week (20uur) en zoals het er nu naar uit ziet gaat mijn werk ook 2 weken dicht dus heb tijd om te helpen. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken en of het verstandig is. We hebben wel al bij hele oude mensen in de straat een briefje in de bus gedaan dat als ze hulp nodig hebben qua boodschappen ofzo ze mogen bellen.
Maar ik denk ook aan de kindjes opvangen van ouders die in de zorg werken die misschien niet meer naar school kunnen.
Maar is dat dan wel weer verstandig en hoe pak je dat aan?