Coronavirus #2

Op dit moment zijn er heel veel leerkrachten in Nederland via Facebook bezig met het maken en delen van digitale lessen, zodat de leerlingen niet achter gaan lopen.

Bij mij op school kunnen de leerlingen van groep 4 tot en met 8 hun lessen (taal, spelling, rekenen, begrijpend lezen) gewoon volgen via Snappet.
Als de scholen dicht moeten, dan werkt mijn team morgen aan lesroosters en thuiswerkmateriaal voor de leerlingen.

1 like

Edit: mogelijk nepbericht/bron valt niet te verifiëren dus weggehaald

7 likes

Mijn zusje heeft best wel een bord voor haar kop. Ze onderneemt allemaal onnodige sociale dingen, terwijl ze bij mijn ouders zit. Mijn ouders moeten nog werken en één ervan werkt in de zorg / met een risicogroep. Ze snapt niet dat mijn moeder nu boos op haar is :sweat_smile:

1 like

Er gaan veel van dit soort nepdingen rond dus tenzij ik het een arts op video of het nieuws zie vertellen en hij zich kan identificeren vind in dit vrij kwalijk.

7 likes

Ik hoop het wel. Het was gister op mijn werk (retail) extra druk ivm Belgen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

1 like

Ja ik dacht ook meteen: is dit nep? Maar het komt wel geloofwaardig over + wat bereik je ermee om zoiets te verspreiden? Maar misschien ben ik te goedgelovig >< Mensen doen rare dingen.

1 like

Ik denk niet dat je je zo schuldig hoeft te voelen hoor. Als iedereen boodschappen zou doen zoals ze normaal ook doen is er niets aan de hand.

Jumbo leidsche rijn is momenteel de complete hel qua bezoekers, maar heeft wel gewoon veel groente en fruit. Tenzij mensen nu ineens weer losgaan

Love it dat we de term “hamster” erin houden in plaats van “hamsteraar” :hamster: :joy:

9 likes

Ik vind het juist niet geloofwaardig. Geen naam, geen praktijk, geen bronnen, geen verwijzingen naar meer info. Wordt wat met cijfers gegooid die niet overeen lijken te komen met wat tot nu toe bekend is gemaakt.

Ik ben het in grote lijnen wel eens met de inhoud maar dit kan net zo goed geschreven zijn door een slimme puber die op een forum mee leest en geen zin heeft in school.:ghost:

18 likes

Ik kreeg net een supernet berichtje van de Jumbo dat mijn bestelling morgen gewoon klaarstaat, maar dat ik helaas niks meer kan wijzigen. Voel me helemaal opgelaten omdat ze het al zo druk hebben. Heb ze maar succes gewenst.

Overigens net ook gebeld door mijn manager (op zondag wow), dat het kantoor gaat sluiten en of ik mogelijkheid heb om thuis te werken of dat er iets van een laptop geregeld moet worden. Echt zo onwerkelijk, maar heel goed dat mijn werk zoveel actie onderneemt.

3 likes

Ik vind dit soort berichten nogal dubieus. Ook dat ‘van een nuchtere Amsterdamse huisarts’.

2 likes

Hahah oké goed punt!

Ik had dinsdag bij huiswerkbegeleiding ook een jongen die riep dat hij ‘corona wilde verspreiden op school zodat hij vrij zou krijgen’.

Ik zet ff in m’n bericht dat de bron niet geverifieerd is. Wil niet medeverantwoordelijk zijn voor het verspreiden van hoaxes zonder te benoemen dat het een hoax kan zijn.

3 likes

Hmm bij die titel dacht ik in eerste instantie: die zal dan wel verkondigen dat het allemaal niet zo gevaarlijk is. Dus misschien is dat juist een manier om sceptici te laten lezen? Maar het is wel apart ja.

Vooral snacks. Mijn vriend over de beschuit met muisjes “hoe lang denk je dat die lockdown duurt?” :joy:

Er hing een heel raar sfeertje. Iedereen was heel beschaafd en trok een “ik ben niet aan het hamsteren hoor”-hoofd. Maar de karretjes waren allemaal wel net iets voller ingeladen dan anders. Ik was er om 11.58 en toen stonden er al een stuk of 10 mensen voor de deur. Jongen achter mij kocht alleen een reep chocolade dus die mocht voor. En toen mocht hij van iedereen voor. Was zo mooi om te zien :heart:

30 likes

Misschien iets te ver voor je? Ik zit vlakbij Amersfoort, maar hier Is het nog te doen bij de Plus. (Enige super hier in het dorp) en een dorpje verder had de Turkse supermarkt nog volop groentes.

@Briseis toevallig kent mijn oom deze arts daadwerkelijk en is het inderdaad een huisarts. Maar ben het met jullie eens dat het een stuk sterker was geweest als er enige bronvermelding etc etc bij zou staan. Denk dat deze brief met goede bedoelingen gemaakt is, maar of het écht handig is betwijfel ik ten zeerste ja.

1 like

Ik zit enorm in dubio om naar school te gaan. Mijn school vindt het niet nodig om te sluiten, wat ik ook wel begrijp, want we hebben echt kleine klassen. Rond de 8 man ongeveer. Maar voordat ik op school ben, heb ik wel in 2 treinen en een metro gezeten. Helaas is met de auto of fiets ook geen mogelijk. Nu ben ik niet ziek, maar heb ik wel een mindere weerstand (keelpijn door stress) en ik wil niet dat ik misschien als doorgeefluik ga werken. Wat zouden jullie doen? Dit is wel mijn afstudeerproject namelijk

Ik las dit net in een artikel op NOS over situatie in Italië: ‘Stervende patiënten telefonisch afscheid moeten nemen omdat het besmettingsgevaar te groot is’. Ik wist hoe erg het was maar deze gedachte… Echt afschuwelijk dat je geen afscheid kan nemen en bijv. je opa of oma alleen in een ziekenhuis ligt waar geen familie mag komen… Moeilijk te verteren

9 likes

Ik moet nu zo hard huilen dankzij dit filmpje.

11 likes