Ow leuk dit! Misschien kom ik dan nog eens over m’n belfobie heen.
Ik hoop eerlijk gezegd dat er maandag een lock down wordt afgeroepen. Dan is er maar duidelijkheid voor alles en iedereen. Geen mensen die nog even lekker uit eten gaan en geen werkgevers die overal schijt aan hebben.
Het is onmogelijk om de afweging te maken of de economie beter overleeft als we blijven kwakkelen zoals nu of even 2 weken doorbijten. Op dit punt is dat echt het enige waar ik me zorgen om maak en me op aan het voorbereiden ben, dit wordt toch gewoon een financiele crisis?
Ik heb gelukkig de reserves ( al spreek ik ze liever niet aan) om te overleven maar als zzp’er in de evenementen- en toeristenbranche en webshophouder van een absoluut niet vitaal product, ben ik nu gewoon werkloos. En over een maand weer een baan in loondienst gaan zoeken, dat wordt ook een gigantische opgave.
Mochten de scholen in Amsterdam dichtgaan en iemand met kinderopvang omhoog zitten deze week, laat het me weten.
Mijn laptop loopt al weken te zeuren over een zwakke batterij maar doet het verder nog prima en ik heb nog een andere (nieuwere, maar minder fijn qua formaat etc) laptop. Toch voor de zekerheid vrijdag nog even mijn werklaptop van het werk opgehaald voor het geval we inderdaad de rest van de maand thuis moeten werken en het ding het toch begeeft…
Wat betreft je wasmachine: kun je niet bij een buur of kennis/vriend(in) in de buurt je was doen als dat nodig blijkt? Ik heb mijn wasmachine en zelfs badkamer ook weleens beschikbaar gesteld voor vrienden/kennissen die in de buurt woonden en een kapotte wasmachine/verbouwing badkamer hadden.
Misschien gemist maar waar woon je? Ik heb niet veel in huis, maar wr kunnen best wat missen. Ik kon voor as woensdag nog bestellen bij de appie
Beetje praten over mac (quarter pounder was top btw)
Edit: wij hebben hier een site waar je je vraag of je aanbod qua hulp op kunt zetten, misschien is dat iets? Maar ook goed op jezelf passen hè?
Waarom gaat je vriend dan niet naar de supermarkt?
Ik had graag gezien dat het regent en stormde buiten.
Zo zo zo lief! Vriend gaat zometeen nog een poging doen, na zn werk en m’n schoonouders hebben waarschijnlijk nog wel wat liggen…
Regio Utrecht trouwens (klein dorpje)
Ja kinderen kunnen ook naar mij gebracht worden (Z-Limbo). Heb wel een hondje en m’n moeder hoest omdat ze allergisch is voor de hond.
En boodschappen doen kan ik ook.
We testen buiten het ziekenhuis alleen selecte groepen. Binnen het ziekenhuis testen we iedereen die binnenkomt met ook maar de minste of geringste verdenking.
Over echt zieke mensen hebben we dus wel degelijk eerlijke gegevens. Er liggen echt geen jonge mensen te sterven aan Corona zonder dat we dat weten, we weten van elke persoon in elk ziekenhuis met een kuchje of ze wel of geen Corona hebben, dus we weten ook van elk overlijden in elk ziekenhuis of dat met Corona te maken heeft of niet.
Ik wilde vandaag nog even houdbare sojamelk inslaan omdat dat in de aanbieding is. En omdat ze het bij onze appie niet hebben kopen we dan vaak in 1x 8 pakken ofzo. Maarrr nu ben ik bang om als een hamster over te komen haha #firstworldproblems
O!!! Scherp!!!
Haha, ik probeer heel hard te denken wat een “kleinere supermarkt” is
Dit, en wat je vandaag niet kunt krijgen, is er morgen waarschijnlijk gewoon weer.
Ik werk op een inburgerings/nt2 leerders instelling (vallen onder MBO), bij ons kunnen er alleen online lessen worden gegeven aan de (meestal) hoogopgeleide mensen die een laptop hebben. De rest, het overgrote deel, kan geen les worden gegeven… hebben geen laptop, geen computervaardigheden etc. Daarnaast tellen alleen fysieke lessen mee voor de inspectie, dus wij hebben er eigenlijk ook niets aan om dat nu te doen. Ik ben benieuwd, morgen ontvangen we meer informatie.
De reguliere mbo-opleidingen krijgen wel online lessen. Daar ligt al een plan voor klaar.
Nieuwe maatregelen voor Brabant worden om 14.15 aangekondigd in een persco op npo1.
Ik gok dat alle horeca gaat sluiten.
Ik snap dat je dat zegt. Ik ben alleen niet verkouden het lijkt er op dat de keelpijn komt van het braken (ik heb iets verkeerds gegeten en ben daar behoorlijk ziek van geweest) en dat ik nu al last heb van hooikoorts klachten. En die zijn niet besmettelijk.
Oké joepie lees net dat iemand bij ons op werk positief getest is. Ze zeggen ivm privacy niet wie en van welke afdeling. De directe collega’s zijn in ieder geval op de hoogte gesteld en moeten sowieso thuisblijven.
Was uiteraard al van plan om thuis te gaan werken, maar dit bevestigd wel ff dat dat een goed besluit is.
En andere supermarkten? Picnic?
Hoop het, scheelt massa toerisme uit België en Duitsland. Denk dat de scholen in Brabant ook op slot gaan.