Iemand die ik ken, is in de Filipijnen en googelde even of ze wel naar huis kan komen door dit hele gebeuren. Als je naar onderen scrolt, zie je een hele lijst met de Corona-cases, met nationaliteit, leeftijd, geslacht, in welk ziekenhuis ze lagen, wat voor gezondheidsproblemen ze eventueel hadden, etc… Uiteraard staan er geen namen vermeld, maar ik vind dit toch wel heel veel informatie die online gepost word?
Je bent toch verkouden en hebt keelpijn? Tenzij je in de zorg werkt, moet je dan dus thuisblijven/ziekmelden, ook al is de reden van de verkoudheid geen Corona want als je wel besmet bent maar niet ziek kun je het middels je verkoudheid nog wel steeds verspreiden.
Als een jonger iemand in het ziekenhuis komt met ernstige klachten zullen ze die echt wel testen.
Wat de rest zegt, dingen inslaan voor een gewone week is toch niet zo gek joh! Doen miljoenen Nederlands normaal ook gewoon altijd volgens mij. Gewoon doen hoor. Misschien juist even in deze tijd, zodat je inderdaad niet om de twee dagen naar de supermarkt hoeft > meer contact met anderen.
Maar inderdaad, 't gaat vooral om dat groothamsteren, tig pakken melk, tig potjes, tig wcpapier. Dat is onnodig en maakt het hele systeem een soort van kapot.
Ben wel bang dat als de scholen dichtgaan en niet iedereen thuis kan werken veel vaders of moeders hun kinderen meenemen naar de supermarkt. Denk echt dat veel mensen daar niet over nadenken.
‘zogenaamde coronadoden’? Betwijfel je of die mensen echt aan corona overleden zijn?
Dat de besmettingsgraad waarschijnlijk hoger ligt, betekent eigenlijk alleen maar dat er veel mensen met milde symptomen rondlopen, in het ziekenhuis wordt namelijk wel iedereen getest, dus als je echt ziek bent komen we te weten of je het hebt.
Jonge mensen overlijden over het algemeen niet aan longontsteking-achtige dingen zonder in het ziekenhuis geweest te zijn (een bejaarde zal misschien nog zeggen ‘laat mij maar thuis overlijden, het is mooi geweest’, een 30-jarige zegt dat over het algemeen niet), dus als er jongere mensen gaan overlijden gaan we dat echt horen.
En met dat online bestellen bedoel ik: ik zou het gunnen dat mensen die fysiek beperkt zijn, mensen die momenteel overuren maken of gewoon nog aan het werk zijn (zorg, chauffeurs etc) en ouderen juist nu even meer gebruik zouden moeten kunnen maken van het online bestellen.
Maar dat is naïef gedacht van mij, I know.
Hoe denken jullie over het sluiten van basisscholen? Ik merk dat ik het een beetje dubbel vind, want niet iedereen heeft opvang natuurlijk maar ik snap het ook als mensen hun kinderen thuis willen houden
- Sluiten
- Open laten
- Anders namelijk…
0 stemmers
Hallo maakt toch niet uit joh, voel je je er niet schuldig over en schaam je vooral niet. Ik snap het, maar een week geleden was het allemaal niet zo erg zoals nu he! Dus je kunt jezelf dat echt niet kwalijk nemen.
Zoals Belgie het geloof ik heeft gedaan. Dus in principe sluiten, maar wel de optie als opvang?
Je trekt echt hele rare conclusies. Er is een overduidelijke reden waarom er gekozen wordt om alleen ouderen en hele zieke mensen te testen. Omdat er niet genoeg testen zijn. En niet om de zogenaamde waarheid te verhullen. Ook dit is weer puur stemmingmakerij die nergens op gebaseerd is.
Als scholen sluiten, kunnen leerkrachten dan nog werken?
Op hogescholen en sommige universiteiten vindt er gemakkelijk online onderwijs plaats. Hoor en werk colleges die gewoon online gebeuren (MS Teams en dergelijke). Tuurlijk kan niet alles gedekt worden, I know. Maar vaak hebben studenten eigen projecten o.i.d.
Maar hoe zit dat met basisonderwijs?
En middelbaar onderwjs?
Precies dit, ik vind het ook lastig om te beslissen of ik moet gaan werken morgen. Voel iets, maar hoest en nies niet, dus zou niemand moeten kunnen besmetten als rivm geloof…
Hopelijk vanmiddag meer duidelijkheid. Het is voor mij invalwerk, dus ik sta ook niet in nauw contact met het personeel.
Ik heb mn jaarlijkse hooikoorts klachten. Maar toch denk ik maar wat als het ineens corona is…
Ja dit lijkt mij dus ook de beste optie!
Fuck diiiiit, sorry hoor ik moet echt weer even ranten. Ik wil op de Jumbo app boodschappen bestellen om door iemand te laten ophalen omdat vriend gisteren 0 boodschappen kon halen omdat ALLES leeg was, staat in die app dat je voorlopig niet kan bestellen door drukte en ze niet weten wanneer t wel kan.
Ik word helemaal gek van de benauwdheid, doodeng, pijn tussen mn schouderbladen, misselijkheid, hoesten en koppijn. Ik wil gewoon verse groente, fruit en gezond voedsel. Ik voel dat m’n lijf het nu nodig heeft, maar het is niet te vinden. Moet ik dan gewoon gaan rondrijden in mn auto, pijnlijke longen alles en lekker als besmettingsgevaar rondlopen? Ik wilde niet hamsteren, want ik vond het niet sjiek, maar ik ben weer eens te bescheiden geweest.
Dubbel ook. Ben vooral bang dat er heel veel kinderen nu naar opa en oma gaan of mee naar de supermarkt en daardoor ook weer meer kans op verspreiding. Maar ik ben geen expert dus ik ga ervan uit dat de beslissing die genomen wordt de juiste is.
Ik vind dit een hele lastige kwestie. Ja sluiten om verder besmettingen te voorkomen maar ik ben zoo bang wat het gaat doen met de kinderen. Twee weken (of zelfs meer) onderwijs missen is echt heel veel. En ja je kunt huiswerk mee naar huis geven maar dat lost het grote probleem niet op. Ben heel benieuwd hoe dat dan weer verder zal gaan
In welke omgeving ben je? Misschien kunnen we helpen.