Ik vind het een beetje dubbel. Ik heb nooit een grote voorraad (vers) en bovendien weet ik nooit wat ik wil koken. Dus ik ga normaal elke 2 dagen naar de supermarkt. Dat zou ik nu dus ook moeten doen (want mag niet hamsteren)…maar daardoor kom ik dus wel vaker in contact met mensen
Ik zou in jouw geval gewoon dingen voor een normale week inslaan.
Ja dat is ook hamsteren, maar ik vind het nogal een verschil om onrealistische hoeveelheden mee te nemen waarmee je anderen zwaar benadeeld of gewoon iets meer dan gebruikelijk in 1 x.
Mag ik een tip geven als mensen nog toiletpapier nodig hebben? Mijn man moest naar de Gamma voor wat boutjes en daar lag het vol met grote pakken toiletpapier.
Ik zelf dacht laat ik alvast vroeg in de ochtend verse brood halen samen met mijn zoontje. Oh what was i wrong! Om tien uur stonden de rijen al tot achter in de winkel. Een medewerkster zag mij heel sneu met de buggy met een brood en pak luier in de rij staan en gelukkig nam zij mij mee naar de info balie waar ik meteen mocht afrekenen. Toen werd ze meteen op matje geroepen door haar manager dat dit niet mag, toen zei ze gewoon dat ze dit hele dag gaat doen want het is niet normaal dat mensen die normale boodschappen willen doen 3 uur in de rij moeten staan
We werken allebei in de zorg en ik denk dat het wel verstandig is om meteen voor de hele week in te slaan. Ik heb het net geprobeerd, was niet heel succesvol. Maar heb nu wel brood, melk en luiers (voor S) voor de hele week. Ik ben gewoon bang dat na een dagdienst alles leeg is in de supermarkt. Of dat je na de nachtdienst een uur in de rij moet staan voor je normale boodschappen.
@Airy-fairy
Aaah nee! Sterkte
Dit topic is niet meer bij te houden wowww! Ik ga maar even een puzzel van een triljard stukjes kopen en die dan maken en inlijsten ofzo.
Al m’n afspraken zijn telefonisch, heb al geen werk… verveel me de pleuris. Wat zou ik graag een handje willen helpen in de zorg of waar dan ook, maar de vrijwilligers zijn allemaal afgezegd voor de komende weken.
Ja dit heb ik dus ook! Ik wil zo graag helpen en dan is het heel raar om niks te kunnen of te mogen doen.
Ik schaamde me gisteravond echt enorm.
Ik was op vakantie en kwam afgelopen week thuis, maar op vakantie was er echt nul over corona. Dus ik had heel naïef - zoals elke week - een bestelling voor de hele week in picnic gezet voor gisteravond vanaf mijn vakantieadres al een week geleden. Maar wel een hele hoop extra dingen, omdat toevallig precies voor vakantie mn wc papier, keukenpapier, afwasmiddel, handzeep en vuilniszakken op waren. Heb normaal ook een goede voorraad eten in huis, maar ook dat was wat lager. Dus ik ben best wel een hamsterbestelling gaan doen (4 blikken kokosmelk, diepvriesgroenten, 1 groot pak basmatirijst, potje curry, 4 blikken zwarte bonen, 2 kidneybonen, 2 tomaten passata) en was totaaaal vergeten wat ik extra had besteld allemaal. Die dingen hebben we normaal al-tijd zo in huis, omdat we altijd vanuit de kast een chili sin carne of curry willen kunnen maken.
Toen kwam die jongen gisteravond en het was echt zoveel, ik stond gewoon echt te huilen om hoe dom ik dit van mezelf vond.
Ik heb er gewoon oprecht niet over nagedacht, zo fucking dom.
Dit klopt helemaal wat je zegt. Wij zijn ook een kleine retail onderneming, en ook wij lopen de hele dag door eigenlijk risico (vooral ik en mijn zus, omdat wij het meest met de klanten werken), en als de overheid ons zou vertellen dat we echt dicht moeten doen we dat wel, maar je wordt idd helemaal niet gecompenseerd omdat het valt onder het ’ ondernemersrisico’ , dus het is wel echt even moordend, zeker omdat je geen inkomsten krijgt, en toch iedereen moet blijven doorbetalen. Het zou dan wel fijn zijn, als dan op z’n minst iedereen dichtmoet, zodat we ons tenminste geen zorgen hoeven te maken over de concurrentie en het verliezen van klanten. Verder heeft de overheid/ RIVM nog helemaal geen protocol voor zaken als wi volgens mij (behalve dan alles schoon houden) waardoor ik ook niet weet wat we precies moeten doen. Dit is al helemaal moeilijk in ons specifieke geval, omdat wij dit jaar partners zijn geworden (mijn zus en ik), dus het is wel echt heftig om dit allemaal te moeten meemaken in je eerste jaar, wat zeg ik eerste twee maanden haha
Ik vind het wel vervelend dat heel veel mensen op social nu zeggen “het is echt heel makkelijk om thuis te blijven, lekker netflixen” nou ik vind het echt moeilijk. Ik houd me eraan en snap ook dat dat het beste is, maar het idee dat het moet en dat het zou kunnen dat je verplicht binnen moet blijven vind ik gewoon heel kut. Ik heb soms last van claustrofobie en dat gevoel krijgt ik hier ook heel erg van: dat je dus gewoon vastzit.
Ik heb het ook echt te doen met m’n collega’s, zeker degenen die op de corona unit werken nu. Voel me bijna schuldig dat ik in m’n verlof zit (wat ik natuurlijk niet moet doen ) en ze niet kan helpen.
Nou, mijn moeder zegt heel resoluut dat ze komt oppassen en dat ik mijn zoontje niet mee moet nemen naar werk.
@Merel, bedankt voor het meedenken.
Je kunt ze onder de douche uitwassen! Zet bv een emmer neer met wasmiddel erin en vang je douchewater daarin op. Is ook direct de juiste wastemperatuur!
Ja dat is idd ook zoiets! bleeeh.
Wel genieten van je verlof hoor, nog meer wandelingetjes maken enzoooo
Pfff, zie echt op tegen het moment dat ik boodschappen moet doen. Normaal doen wij op zondag de weekboodschappen, maar we redden het nog wel een paar dagen. Geen idee of het een goede keuze is, maar ik wacht nog wel even tot dinsdag / woensdag.
HAHAHAHAHA
Jij kent verder geen mensen die met consumptie praten, luid boeren/gapen met/zonder hand voor de mond, aan hun neus/mond zitten die vervolgens niet eerst hun handen wassen voordat ze iemand een hand geven of product overhandigen etc?
Hahaha echt heh, het is bizar omdat ik normaal makkelijk dagen achter elkaar binnen zou kunnen zitten, maar idd omdat het nu ‘moet’ , vind ik het ineens veel moeilijker? Zeker omdat het nu best wel mooi weer is, en ik daardoor nu ineens zin krijg om duizenden dingen te gaan doen ofzo, waar ik normaal nooit zin in heb
Uit jouw artikel:
"Knoester kent de case-reports waaruit zou blijken dat mensen besmet zijn met het coronavirus door mensen die wel besmet waren, maar geen symptomen hadden. “De aanwijzingen zijn er, ik kan niet ontkennen dat het mogelijk is.”
En als je wel besmet maar asymptomatisch bent, kun je het dus alsnog overbrengen als je om een andere reden (zoals stof of allergieën) moet niezen.
Ja precies dit, het idee alleen al maakt alles anders. Want twee weken binnen en dan alles weer oké (ik weet dat dat niet kan maar stel dat), dat is volgens mij veel makkelijker. Nu is het gewoon heel onduidelijk.