Coronavirus #2

Ik zou zelf even bellen en je situatie uitleggen (als ze daar niet al van op de hoogte zijn). Wellicht ben je wegens omstandigheden wel nodig en anders denken ze misschien hey idd ze kan wel thuisblijven (scheelt ook weer kosten).

Yep hier ook familiair horecabedrijf en ik zou het op prijs stellen als personeel zich zo open zou opstellen. Wij hebben zelf veel personeel afgebeld zodat we met een klein team werken én besparen op kosten

Ergens weet ik ook wel heel goed wat ik wil qua bezoek. Ik moet andermans mening ook echt aan de kant zetten wat ze ervan vinden als ik ze afbel. Altijd fijn om hier met jullie erover te kunnen praten :slight_smile:

@Paardenmeisje hij wilt graag helpen en zo maar ik ben zoveel sneller als ik alles zelf doe. Maar baby vraagt ook nog heel veel voeding. Denk dat ik maar gewoon wat mee neem wat er is en doen we 't daar maar mee. En dan vd week nog een keer gaan.

@Gelatelli hmm die nemen dus ook geen risico. En gelukkig maar! Heb vd week nog wel afspraak bij de kinderarts en eerste keer consultatiebureau. M’n afspraak van afgelopen week bij de gyn hebben we telefonisch gedaan dus dat was wel fijn

4 likes

Dit is een situatie waarin mensen tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en zwakkeren in de samenleving beschermd moeten worden tegen anderen (die dus nu lekker hutje mutje in de kroeg gaan staan - en ja, de Amsterdamse café’s zaten gewoon ramvol dit weekend). Je kunt de volksgezondheid niet overlaten aan eigenaren van bedrijven die bang zijn voor hun inkomen en mensen die gewoon ff lekker weekend willen vieren. Die lockdown komt er denk ik echt wel - alleen zijn wij telkens net even overal een weekje te laat mee. Dan duurt alles alleen maar langer.

Ik zou weleens een gedegen analyse willen zien van een econoom ofzo die de economische impact van korte tijd alles dicht afzet tegen een grote gezondheidscrisis die lang duurt. Dode en zieke mensen komen namelijk ook niet bij je winkelen of koffie drinken.

41 likes

Mijn huisgenoot hoest de longen uit haar lijf, ik heb een beetje keelpijn. Dat wordt binnen blijven :sob: Voelt zo maf, normaal had ik deze keelpijn afgedaan als “gaat vanzelf wel over”

Heerlijk hardlopen nu.
Geen grote groepen, vooral jij zelf. Niemand besmetten maar wel sporten.

Iedereen is al wel op de hoogte, maar je hebt wel gelijk: ik kan beter even bellen in plaats van zelf een keuze gaan maken en me daarna maar steeds afvragen of dat nu wel of niet het juiste was. En ook gelijk wat betreft het open zijn, ben daar sowieso een groot voorstander van.

1 like

Ik dacht ik zet het hier ook nog even neer. Gisteren viel het mij op dat er op ticketswap echt vet veel kaarten voor het songfestival werden aangeboden, en normaal maakt het echt geen hol uit als ik erop klik, want dan is iemand anders toch al aan het betalen, of zijn ze alweer verkocht, maar gisteren bleven de kaarten gewoon minimaal 5 tot 10 minuten beschikbaar waardoor ik ze wel degelijk had kunnen kopen, wat shocking is, want dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Mijn gok is dat het komt door het Corona virus, omdat iedereen twijfelt of het nog wel door gaat. Dus iedereen wil er vanaf, en mensen zijn afwachtend in het kopen voor kaartjes. Nou ja, ik dacht ik bericht even over het enige positieve punt aan het Corona virus dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken haha. Ik ga het risico wel nemen denk ik als ik finale kaarten zie :sweat_smile:

5 likes

Begin hem toch wel een beetje te schijten hoor. Ik werk in het depot van de oranje postbezorger (pakketjes) en ben gewoon echt een beetje bang om te gaan werken. Sowieso omdat er vorige week echt niets is gecommuniceerd (vind ik echt heel slecht) er is alleen een bord neergezet dat je je handen moet wassen etc (alsof je dat normaal niet doet) Er werken daar echt wel honderden mensen - niet perse dicht op elkaar- maar zou vanaf morgen ingewerkt worden voor de afhandeling van chauffeurs, die natuurlijk met die scanners werken en bij iedereen langsgaan. Ik heb zelf nergens last van maar wil écht niet ziek worden

1 like

@Chicago ik denk dat jullie Idd precies benoemen wat er aan de hand is Idd. En inderdaad mensen levens zijn het belangrijkste natuurlijk! Maar het is voor een ondernemer zo lastig om voor het collectief te kiezen dan voor ‘de ondergang’ van zijn eigen financiële situatie.

Ik denk ook dat de overheid het hierdoor inderdaad in stand houdt van ‘je moet zo weinig sociale interactie hebben’ ‘maar er zijn geen regels mbt winkels en horeca’ dat maakt het ontzettend lastig en tegenstrijdig.

1 like

De reden dat ze met zo weinig naar binnen mogen is om het besmettingsgevaar én hamsteren te voorkomen, niet omdat er geen voorraden zijn. En stel dat het in NL/BE ook een maatregel zou worden, is dat dan zo erg? De meerderheid van de mensen mogen tegen die tijd ook niet meer naar het werk en/of werken thuis, dus hebben alle tijd om in de rij te staan.

Wie weet voelen ze nog wat solidariteit met hun medelanders die onder de armoedegrens leven en wekelijks in zo’n rij moeten staan voor een pakket van de voedselbank…

2 likes

https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/
Geen idee of deze al voorbij was gekomen, maar vond het wel heel interessant te zien

8 likes

Ja idd!! Ik zei gisteren al (aan de telefoon of course) tegen een vriendin: was dit maar een darminfectie. Dan zat iedereen na de eerste keer diarree thuis.

1 like

Dit ís gewoon wel het hele probleem. Ik ben ook bang dat komende week er veel besmettingen bij komen, aangezien de stad vannacht hartstikke druk was (ik ging de hond uitlaten en was benieuwd hoe druk het was). Ik snap gewoon niet dat je op dit moment op stap gaat in een overvolle kroeg.

Ik zag gisteren een jong iemand drie van die grote shoppers aan melk kopen. Verder niks. MELK?!

2 likes

Survival of the fittest? :thinking:

Huh maar ik zeg twee keer dat ik snap dat het niet om de voorraad gaat haha. Nou ja, als je oud of kwetsbaar bent is het niet zo’n pretje om 1.5 uur buiten in de rij te staan. Dus dat soort taferelen maak ik me dan meer zorgen om…

Ik weet niet of jullie deze al gezien hebben, dat enkele vliegtuig moet het virus voorstellen.
Ik werd er wel een beetje emotioneel van :sob:

14 likes

Ik ben trouwens van mening dat als je zelf prima naar de supermarkt kunt gaan (dus alle andere gevallen waarbij dat niet kan snap ik wel) dat je dat vooral moet doen en niet onnodig online bestellen.
Dat online bestellen is nu JUIST helpend voor mensen die dus niet zomaar naar de supermarkt kunnen. Stuurt een vriendin net een screenshot van haar grote online bestelling. :upside_down_face:

24 likes

Mijn handen voelen droog en geïrriteerd van al dat wassen :triumph:

Ik zag allerlei tips voorbij komen van handcremes enzo maar kan het zo niet vinden

Ik woon op de grens met België en een aantal horeca heeft netjes tafels verwijderd en ik snap in die gevallen helemaal dat ze het open houden zolang het kan. Maar er zit een verschil tussen de terrassen vol en rekening houden met. Overigens zijn de uitgaangelegenheden wel dicht en sluit zojuist ook een café/restaurant met de boodschap eerst te willen wachten op de overheid maar dat dat tegen zijn eigen gevoel in gaat en dat hij dus per vandaag sluit. Mijn vader heeft een autogarage en als hij moet sluiten kan dat het einde betekenen dus ik snap hoe dapper dat is.

Wow deze moet even meer aandacht krijgen!

image
De grafieken vertonen het verloop (horizontaal) van de uitbraak in verschillende situaties:
Blauw = gezonde mensen
Roze/paars = genezen mensen
Bruin = zieke mensen

8 likes