Ik ga morgen even naar kantoor (brabant) om spullen op te halen, had niet verwacht zo lang thuis te zitten… ben heel benieuwd hoe het daar is, gelukkig mogen we gewoon naar binnen.
Gets wat rot, heel begrijpelijk dat je jezelf zo voelt. Eigenlijk heeft elke keuze wel nadelen hè?
Je kan iemand niet verplichten iets te doen of laten in een relatie toch? Stom dat hij geen verantwoording neemt
@SeatLeona @kaasstengel @Monstertruck die van mij is ook stronteigenwijs. Wil niet naar z’n oma (terecht) en hadden een afspraak thuis te blijven, maar bij de eerste beste mogelijkheid die hij kreeg om af te spreken met vrienden, deed hij dat. Was wel bij iemand thuis, maar hij loopt verdomme de hele week te zeiken dat hij ziek is. Gisteren flink ruzie over gehad en de sfeer is hier nog steeds niet al te gezellig. Zou het liefst zelf weggaan, maarja ziek dus kan nergens heen
Ik ben ook zeker niet van plan mij ziek te melden maar wat jij zegt is exact de angst die ik heb. Ik ga dus morgen wel naar kantoor en ga het gesprek aan. Dan toon ik volgens mij goede wil. Ik vind het alleen zo stom dat mijn werkgever zo is. Stuur gewoon een mail uit dat iedereen tot eind maart thuis moet blijven. Nu loop ik wel vaker tegen dingen aan bij dit bedrijf wat ontzettend botst met hoe ik ben dus heb al eerder besloten ander werk te zoeken. Maar ja je kan natuurlijk geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
Ik ben ook benieuwd, want veel van mijn buren werken bij bol.com en zij zijn allemaal al een aantal dagen thuis. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Heeft misschien een andere aanleiding hoor, wil niks zonder bewijs beweren
Vannacht echt lopen piekeren om dat hele Corona virus. Ben normaal niet zo’n angsthaas maar voelde 'm nu wel. Baby is 4 weken oud en er staan nog wel afspraken voor kraambezoek komende week. Weet ff niet zo goed wat ik moet doen.
Zie ook op tegen boodschappen doen met m’n baby. Wil alleen maaar weekboodschappen doen, geen gehamster, maar zie het zo niet zitten om straks weet ik hoeveel supermarkten af te moeten struinen
Het is je goed recht om kraambezoek nu af te zeggen hoor! En als ze wel komen en je ook maar een snotje of kuchje hoort, gewoon eruitzetten.
Ik vind dat er hier heel makkelijk gezegd wordt ‘waarom is de friettent/café/winkel/etc nog open?!?’ En ‘ik snap echt niet waarom er op mijn werk nog geen maatregelen zijn getroffen en ik gewoon naar mijn werk moet’
Maar ik heb het gevoel dat niet iedereen hoe inziet wat het betekent als bepaalde gelegenheden op slot gaan. En dat dat goed is vanwege Corona dat het ervoor zorgt dat het sneller stopt snap ik helemaal.
Maar zien jullie niet dat het voor een ondernemer niet ‘gewoon’ maar even dicht gaan is? Het niet een keus is die over een nacht ijs gaat. De lokale ondernemer KAN niet zomaar even twee dicht. Ja leuk dat ze bepaalde ‘compensatie’ willen gaan regelen of al aan het regelen zijn maar in the end kost het geld. Veel geld en dat kan zelfs de vraag worden of iemand kan blijven bestaan. Ja een winkel heeft de kans dat mensen na een lockdown alsnog komen om de ‘gemiste’ spullen te halen. Een horeca gelegenheid krijgt de reserveringen niet terug oid.
Ja komt er een lockdown dan moeten ze, maar snap tot die tijd dat de winkels openblijven.
Ja en dit raakt mij persoonlijk omdat wij thuis een familiebedrijf hebben. Dat je niet 123 op slot kan gooien als het niet moet. En dat de keuze tussen blijven kunnen bestaan momenteel belangrijker is dan voorkomen dat Corona verspreidt. En dat het niet zo zwart wit is als veel mensen denken van ‘dan gooi je de winkels toch dicht’
Ik snap je post echt, maar deze zin is waar het juist zo fout gaat. Alles is nu belangrijker, in het grote geheel, want als het NU niet gestopt wordt gaat alles zeker op z’n gat en nog voor veel langer ook.
En daarbij gaat het ook nog om mensenlevens.
Ik denk dat iedereen begrijpt dat er financiële gevolgen voor ondernemers zijn als alles wordt dichtgegooid maar het feit dat er mensen sterven door dit virus gaat voor mij toch echt voor op bedrijven die het wellicht niet gaan redden. Dat betekent niet dat ik het niet heel vervelend voor die ondernemers vind.
@Lula begrijp me goed dat ik echt snap dat het belangrijk is dat er actie op ondernomen wordt. Maar ik snap ook dat bedrijven open blijven zolang er niks verplicht wordt.
Ik twijfel een beetje over of ik naar het werk moet gaan. Ik werk als receptioniste in een hotel en het aantal reserveringen is al drastisch afgenomen. Echt heel veel werk is er niet te doen, collega’s van een ander afdeling moeten al bij de receptie komen zodat ze nog iets van werk kunnen doen. Daarnaast ben ik door een burn-out aan het re-integreren en maak ik nog niet volledige uren, hooguit 5 uur per dag en dan 3 dagen. Ergens denk ik ja, het is niet noodzakelijk nu om te komen want het is niet zo dat ze op mij rekenen, maar ergens wil ik wel doorgaan met opbouwen van de uren. Ik vind het alleen zo lastig om nu een juiste keuze te maken, want ik weet niet waar ik goed aan doe. De rest van mijn collega’s gaan nog wel naar het werk ook.
Wat zouden jullie doen?
Ik moet morgen toch op locatie komen werken (deze taak kan niet vanuit huis). Nu bekijken of ik met OV ga of toch met de auto kan.
Er was net wel een hele discussie hier. Ik werk op een plek met verschillende organisaties, waaronder politie. Iedereen volgt de richtlijnen van het RIVM op, behalve politie, die mogen pas thuis blijven als iemand ook koorts heeft. Er zat een vrouw zo erg te hoesten, dat iemand hier de discussie over aan ging. Nu is ze naar huis gestuurd. Wel terecht denk ik. Tuurlijk moet politie op straat etc blijven werken dus snap de verhoogde normen daar, maar niet op een kantoor.
Ik kreeg een mailtje van mijn verloskundige, met het nieuwe protocol waar o.a. dit in stond:
De kraamvisites zullen zo veel mogelijk telefonisch (of via beeldbellen) worden gedaan.
Ik denk dat de vraag waarom dingen nog open zijn ook meer aan de overheid gericht is he. Een individuele ondernemer moet zijn persoonlijke afweging maken en ik snap supergoed dat dat zolang als het is toegestaan in sommige gevallen open blijven is. De lange termijn gevolgen van sluiten met het financiële risico, zijn ook veel beter voor te stellen dan de gevolgen van sluiten op de volksgezondheid. Juist daarom snap ik niet waarom er enerzijds sociale onthouding is en anderzijds het aanbod blijft bestaan zodat de beslissing bij het individu blijft liggen. Waarschijnlijk om de economie te blijven redden, wat ik goed begrijp. Maar het is gewoon zo dubbel omdat je weet dat het individu bij lastige dilemma’s niet geneigd is om voor het collectief te kiezen. Dat merk ik zelfs bij mezelf erg sterk en ik ben nog best risicomijdend.
Ik denk dat dit precies jou punt is toch. Niet dat de bedrijven belangrijker zijn dan de volksgezondheid. Maar meer over dat mensen de hele tijd roepen gooi gewoon je zaak dicht. Want idd zo makkelijk is het niet. Die mensen zitten nu bevend te wachten op eventueel een lockdown en proberen dus nog wat centjes te verdienen. Dat heeft echt immens vergaande consequenties. Dus ja ik snap ook wel dat niet alle horeca bedrijven gesloten zijn. Maar dat neemt niet weg dat de volksgezondheid het allerbelangrijkst is natuurlijk.
ja eigenlijk zouden we wereld even moeten bevriezen, als we dat met zijn allen zouden afspreken dan zou het virus sneller de wereld uit zijn En zou de economie ook minder schade oplopen maar helaas lukt dat niet.
Als de grenzen sluiten, kan mijn schoonvader vanuit het ziekenhuis niet meer naar huis.
Hij ligt er al zo lang en er mag daar ook geen bezoek meer komen. Maar goed, hij zit er op zich wel veilig.
Ik zag vandaag nog veel mensen ontzettend hamsteren, echt pakken melk 6 brood duizend potten. Doe fucking normaal. Dat je wat extra’s meeneemt voor aankomende dagen oké maar wtf moet je met zo veel? Egoïsten.
En een vrouw die daar lekker ontzettend bij aan het hoesten was, zo erg en benauwd en in haar handen… dat ze is aangesproken door een medewerker of ze in haar elleboog kan hoesten. Je bent in een fucking supermarkt man. Je raakt allemaal groentes en koeldeuren aan. Damn.
Disclaimer. Uiteraard heeft de medewerker gevraagd of het wel oke ging.