Wat betreft het onthouden van sociale contacten: ik merk dat ik toch moeite heb met het thuisblijven van mijn sportlessen (max. 10 personen) of het doen van boodschappen (al het overige sociale doe ik niet meer) wetende dat ik morgen gewoon geacht word te werken met mijn leerlingen, studenten en collega’s.
Jep. Wij hebben die keuze ook gemaakt, maar de werkgever van de man was het er niet echt mee eens. Mijn man werkt thuis nu , maar onze zoon heeft snotneus en hoest erg. Mijn pa zit al in (vrijwillige) quarantaine thuis, dus daar kan hij Sws niet heen en hij mag nu ook niet naar kdv.
Wij kiezen er voor dat ik ga werken op volle kracht, omdat ik nu “maatschappelijk gezien” effe iets meer kan bijdragen. Hij werkt thuis, maar met dwarrelende dreumes zal daar geen 8-9u productief werk van terecht komen. So be it.
Overigens las ik op Facebook dat ouders van pubers er best een zware kluif aan hadden haha.
Je moet je puber vertellen dat ie wel met de bus en trein naar school moet (MBO bijvoorbeeld) en in de overvolle kantine moet/mag gaan zitten. Maar dat diezelfde puber niet met diezelfde bus, en diezelfde vrienden een drankje mag doen in een misschien wel minder vol café.
Beetje zoals jij zegt idd @Twijfelaar.
Ik werk op een OKC en er zijn gisteren grote maatregelen getroffen. Ik ben benieuwd hoe de rest van de week eruit komt te zien… De afgelopen dagen waren vooral vermoeiend door de onrust en onduidelijkheid op de werkvloer.
Maar is het niet zo dat er sowieso nog niet veel bekend is omdat dit een nieuw virus is? Dat is mijn overweging om het zekere voor het onzekere te nemen (zonder het zaaien van paniek).
Het is toch ook een misverstand dat het helemaal niet zou kunnen? Dat staat zelfs in jouw bericht van het RIVM. Alleen dat het niet vaak voor lijkt te komen.
Heel veel sterkte
Ik hoop dat ze vanmiddag besluiten om de boel dicht te gooien. Het wordt onhoudbaar zo. Zeker nu steeds meer scholen zelf besluiten dicht te gaan. Ik heb een directeur die kosten wat kost open wil blijven, maar dat lijkt me echt niet meer realistisch.
Hier wordt het vrij duidelijk in normale taal uuitgelegd vind ik.
Ik woon aan de rand van de Belgische grens en ze hebben hier nu besloten om alle betaalde parkeerterreinen dicht te gooien en ook een Sluis doet al haar winkels dicht vanaf nu om de toestroom van Belgische mensen tegen te gaan.
Ik vraag me wel af bij mensen die aangeven geen symptomen te hebben, niesen jullie dan nooit?
Ik ben heel benieuwd of de scholen nu dichtgaan of niet.
Met alle liefde kom ik morgen werken, maar ik wacht het af.
Merk wel aan mijzelf dat ik bij ieder pijntje mij af blijf vragen of dit het nou is.
Ben een soort van verkouden, maar niet snotterig. Hoest wel, maar niet veel, ik voel wel een soort druk op mijn borst. Maar verder niet ziek en geen koorts.
Aan de andere kant, als je mijn kleuters de afgelopen weken gezien hebt, dan kom ik er nog best goed vanaf zegmaar.
Jawel, van stof bijvoorbeeld. Maar dat is duidelijk geen corona.
Ja plus dat de medische professionals juist aan de bel hebben getrokken. Sluit scholen om het zekere voor het onzekere te nemen.
@Merel, dit is idd een goed idee. Ik zou misschien dit kunnen vragen voor dinsdag, en evt kunnen kijken of mijn vriend donderdag een keer vrij kan nemen. Dan sta ik op een oudere groep: Dan hebben we deze week al overbrugd.
Mijn moeder past twee dagen op.
Nee echt bijna nooit, minder dan een keer per maand denk ik!
Ik heb huisstofmijtallergie en nies ‘s winters eigenlijk altijd. Kan ook geen wandeling maken zonder met loopneus te eindigen. Maar dat is altijd wel, dus zie het niet als symptoom
Ik vertrek over een uurtje om een Air.BnB gast in te checken en kan er niet bij dat hij nu naar Nederland komt. Heb al een paar dagen contact met hem en al voorzichtig gevraagd of hij me goed op de hoogte kan houden over het eventueel schrappen van z’n vlucht wegens corona, geadviseerd dat hij beter een Uber dan het OV kan nemen wegens corona en toen hij naar leuke evenementen in de buurt vroeg uitgelegd dat alles is afgelast wegens corona.
Hij is blijkbaar net in het vliegtuig gestapt. Ik doe de deur open en gooi hem de sleutels toe, no way dat ik deze man uitgebreid ga ontvangen hoor.
Ik ben normaal voor mijn gevoel áltijd verkouden als iedereen het is maar nu heb ik inderdaad nergens last van. Nu ik niet meer werk (daar is het heel stoffig) nies ik eigenlijk ook niet. Maar dan nog weten mensen die bijv. ééns per dag eens kuchen of niesen denk ik wel of het verkoudheid is of gewoon stof/verslikken/etc. Het advies is toch ook helemaal niet dat je binnen moet blijven als je één keer niest.
@Shaaar @Yzile @Ludo @Flamoes
Maar je kan het virus toch al dragen zonder verschijnselen te hebben? En als je dan dus niest dat je het verspreidt?
Ik dacht eigk dat je daarom met niesen ook thuis moest blijven maar dat was denk ik m’n eigen analyse
Ik nies super vaak en heb vaak een snotneus bij wakker worden en van binnen/buiten gaan en andersom. Ik durf nu amper buitenshuis mijn neus te snuiten omdat ik bang ben dat mensen me als melaatse zien :’) Had er niet per se bij gedacht dat ik nu meer moet binnenblijven dan een ander eigenlijk… Omdat een snotneus hebben voor mij dus gebruikelijk is.
Maar ben me nu wel meer bewust van afstand, de andere kant op niesen en dat ik netjes een zakdoek gebruik of mijn elleboog plooi.
(Overigens ga ik nu alleen naar supermarkt en sportschool en buiten hardlopen, verder heb ik niks te zoeken buiten)