Coronavirus #2

Ja ik moet vanaf morgen ook thuiswerken. Voordeel vind ik wel dat ik 5 uur per dag werk. Dus ik begin mooi op tijd dan ben ik rond 12 al klaar. Mijn jongste is 9 dus die kan zich wel zelf wat vermaken en ze zal dan ook wel schoolwerk moeten doen. Dan maar samen aan de eettafel werken haha

1 like

Oh shit. Bij die laatste wilde ik op ja stemmen😞

Thanks!

Haha ik bedoelde dat ik nog wel naar de door jou genoemde voorbeelden ga (behalve sportschool) maar horeca sla ik even over. Nu lijkt het net alsof ik vrolijk overal nog heen ga haha

2 likes

Ik heb trouwens toegang via mijn werk tot een (legale) databank waar 3700 leermethodes in staan. Laat maar weten via pb of iemand wat nodig heeft.

7 likes

Ik ben docent en ik ben ziek en heb klachten, dus ik blijf thuis. Mijn kinderen ga ik voor de zekerheid ook thuis houden. Op het werk moesten wij ons ook voorbereiden op het geven van onderwijs op afstand. Als ik zelf geen klachten meer heb ben ik verder ook best bereid om klasgenootjes van mijn kind hier op te vangen. Wij hebben een tuin waar ook gespeeld kan worden.

5 likes

Ik heb niet alles bijgelezen, dus misschien is dit al gezegd. Je zou kunnen voorlezen? Dat je een audio inspreekt. Of misschien liedjes zingen? Of een makkelijke knutseltutorial maken? Dat je de kinderen toch kunt ‘vermaken’ en dat het wel van een vertrouwd persoon komt.

2 likes

Ik had mijn Jumbointernetbestelling voor komende week al gedaan voor de chaos (standaard altijd op woensdag doen voor de dinsdag erna) maar nu kan ik er niks meer aan wijzigen of annuleren. Ik voel me wel schuldig voor de mensen die niet fysiek naar de winkels kunnen :pensive:

2 likes

Ik hou ze thuis van kdv

1 like

Voor mijn gevoel heeft iedereen hier vooral een mening over kennissen of vrienden van forummers, niet over forummers zelf (dus die mensen kunnen zichzelf niet nader verklaren want het wordt geparafraseerd door een forummer).
Ik geloof dat er weinigen zijn die hier nog durven te posten dat ze wél naar een verjaardag zijn geweest.

Er is één overheersende mening in dit topic, en dat vind ik jammer. Ik praat graag mee over Corona en de effecten maar erger me aan heel veel posts. Geen ruimte voor de gedachtegang van een ander, of het nu om sociale onthouding gaat, baal posts over afgelaste activiteiten, angsten die mensen hebben door nieuwsberichten … alles wordt meteen zo hard aangepakt, als het niet is wat het gros hier als ‘goed’ ziet.

Wilde tegengeluid laten horen, heb ik gedaan, reacties geïncasseerd maar verandering zal ik niet zomaar creëren. Dus vanaf nu ga ik het topic mijden.

En ik vind het heel vreemd wat je op het laatst constateert, ik zou niet weten waarom ik geen begrip heb voor haar psychische problemen? Het enige wat ik daarover gezegd heb is dat iedere situatie anders is. Maar goed, mag je me zeker over pb’en als je dat uit wilt leggen, om het topic Corona gericht te houden.

11 likes

Ik ben zzper en al m’n klussen zijn gestopt.
Heb er 1 waarbij ik misschien vanuit huis kan werken, maar dat ligt aan of m’n laptop de software aan kan.
En het hamsteren heb ik door de tijd heen gedaan, laatste grote peulvruchtenaankoop was in januari.

@Helix2009 Wij hebben kind ook op kdv en 2 dagen bij grootouders. We willen de grootouders niet laten oppassen voorlopig want beiden behoren tot een risicogroep. Mijn vriend werkt thuis en moet eigenlijk wel echt kunnen werken, wat heel lastig is met een wildebras van 2,5. Ik moet sowieso doorwerken tot ik koorts krijg en er is geen enkele optie tot thuis werken. Ik weet even niet hoe we t gaan regelen allemaal.

1 like

Wij gaan ze thuis houden. Jongste heeft een snottebel dus die mag nergens heen. En het gaat dan vast niet lang duren voordat de oudste ook verkouden wordt. Vriend is deze week thuis gelukkig. Mijn werk (zorg) gaat gewoon door.

Ik werk in de zorg en heb dagelijks contact met tientallen mensen met een verslechterde weerstand.
Daardoor ga ik preventief afspraken afzeggen. Als een vriendin van me aangeeft dat ze de afgelopen paar weken meerdere mensen heeft gezien die positief is getest op corona ( ze werkte in een ziekenhuis in Brabant), ja dan wil ik het afzeggen.

Ja dat is wel heel vervelend. In die leeftijd kan je ze niet de hele dag hun gang laten gaan en kost het je echt veel meer concentratie.

Ik weet dat veel mensen voor sluiting van de scholen zijn maar ik maak me zo’n zorgen over hoe het dan moet met de zorginstellingen etc.
Want als er geen oppas is, zijn er minder medewerkers. Of mensen brengen toch kids naar kwetsbare opa en oma. Dan worden die vervolgens weer ziek. Dan zijn er minder mensen werkzaam in de zorg en krijgen we straks misschien een opa en oma golf in ziekenhuizen.
Dat is toch allemaal ook heel risicovol? Vriendin in Duitsland waar alles dicht is zegt dat alle kids bij opa en oma gebracht zijn en dat het daar nu ook steeds erger wordt.

Dit is overigens totaal geen kritiek maar hoop echt dat iemand me er gerust over kan stellen haha.

2 likes

Collega van mij heeft allemaal foto’s geplaatst van een uitje gisteren met haar gezin en vrienden. Lekker uit eten en glow in the dark midgetgolf. Met als tekst erbij: living on the edge.
Echt zo stom.

5 likes

Wordt er in België geen kinderopvang geregeld voor kinderen met ouders in de zorg, politie ed.? Denk dat hier ook wel zoiets geregeld wordt in het geval van sluiting van de scholen.

1 like

Ik denk dat de opvang van kinderen wel op te lossen is met een tussenoplossing. De meest zwaarwegende reden dat scholen nu niet sluiten lijkt de opvang, dus die wordt vast ook meegenomen als er wel sluiting komt. Er zijn al best wat mensen om me heen (veel onderwijs) die aangeven bij een sluiting opvang opties aan te willen bieden. Denk aan de kids van ouders in cruciale beroepen toch op school opvangen. Ik denk echt dat een mogelijke sluiting op dit moment een enorm weloverwogen besluit wordt.

6 likes

Snap ik. In San Fransico hebben ze het opgelost door speciaal voor kinderen van mensen die in de zorg etc werken wel op te vangen in bijvoorbeeld de bibliotheek. Ik wil geloven dat onze regering ook met zo’n maatregel zal komen.

1 like