Coronavirus #2

Zijn er hier ook mensen die morgen hun kids thuishouden? Ik neig nu echt naar thuishouden.

1 like

Ik was hem aan het doorlezen en alle buiten dingen aan het verwijderen (hij is eigenlijk nog veel langer) en dacht bij deze ook: ja ik ga zo al mijn plantjes eens een goede verzorgingsbeurt geven. Dode blaadjes weg, goede sproeibeurt. Helemaal zin in.

2 likes

Ik heb zelf geen kinderen, maar weet dat mijn zus ze wel thuishoudt. In haar geval snap ik dat helemaal, want ze is heel vatbaar voor virussen en valt in de risicogroep. Maar ook als dat niet zo was, snap ik heel goed dat iemand (indien mogelijk) zijn kinderen thuishoudt.

2 likes

Die van mij zit op psz en ik hou hem thuis

1 like

Ik heb ook geen kinderen maar werk in het onderwijs. Als het niet goed voelt zou ik ze sowieso thuis houden. Mijn directeur wil eigenlijk ook dicht maar doet het niet vanwege Rutte. Hoe minder kinderen, hoe minder risico. Heb je al werk voor thuis ontvangen van de school?

1 like

Als je even zin hebt in wat “luchtigs” lees de comments bij tui nederland op FB… die laten hun reizen vandaag nog gewoon vertrekken (ondanks dat corendon, prijsvrij, sunweb én tui belgie dat niet meer doen) zolang er geen negatief reisadvies is voor een land. Maar dan zitten er dus pareltjes tussen van mensen die afgelopen vrijdag nog heel last minute hebben geboek en nu boos zijn dat ze niet kosteloos kunnen annuleren? Goud dit. Wat een plaat heb je dan voor je kop.

34 likes

Ik leg je helemaal geen woorden in de mond. Je benoemt je eigen situatie in je reactie op mij: ik geef aan dat iedere situatie anders is.
Je benoemt in één regel dat het vervelend is voor mensen met psychische klachten - ondernemers en mensen die gaan trouwen. Ik geef aan dat ik dat niet hetzelfde vindt (en daarmee bedoel ik dus: in deze context irrelevant).
Ik reageer op wat je zegt.

En verder heb ik enkel nog te zeggen dat ik zou werken aan je interpretatievermogen, als je echt vindt dat mijn genuanceerde post over ‘oog voor mentale gezondheid’ over komt als een betoog ‘voor mensen die alles onderhoesten op een feestje’.
Heb daar echt niets meer op te zeggen.

3 likes

Niks gehoord nog maar dat ga ik dan morgen gelijk vragen. Ik heb nu gewoon het gevoel dat we achter de feiten aanlopen en de scholen wel ergens deze week dichtgaan en dat ik haar maar beter gelijk morgen kan thuishouden.

Hebben jullie die filmpjes gezien van een Nederlandse dame op het account van Bas Smit? Ze waarschuwde dat we het te licht opvatten en vertelt hoe het daar nu gaat. 1 persoon per keer in de supermarkt en rijen van 800/1000 meter en ze zei er nog bij dat ze niet zou overdrijven. Kan toch niet anders dat het dan ook hier zo gaat worden? God ik word ook helemaal opgeslokt door alle info. Bijna obsessie.

1 like

Zou dat ook niet best fijn zijn voor de school? Misschien kunnen mensen die op een school werken hier inzicht in geven maar het lijkt mij dat er ook veel leerkrachten ziek thuis zijn. Misschien denken scholen ook wel: ‘Hoe minder kinderen, hoe beter’ ondanks dat ze niet dicht gaan.

1 like

@Drawster die afbeelding is verwijderd. Je mag hier geen screenshots van correspondentie posten. @iedereen, als je hier post dien je op de hoogte van de huisregels te zijn. Deze vind je op je computer bovenin het menu of op je mobiel onderin.

Ik denk er persoonlijk wel zo over. Hoe minder kinderen hoe beter. Ga ze echt niet de tafel van 6 aanleren deze weken want dan mist de helft het. Wordt vooral herhalen en knutselen gok ik zo.

2 likes

Bij ons zijn er tot nu toe nog geen leerkrachten thuisgebleven met klachten. 1 is wel sinds dit weekend ziek, dus die blijft (ongeacht of de scholen gaan sluiten of niet) waarschijnlijk thuis deze week. Vrijdag hebben wij kinderen die aan het hoesten of snotteren waren naar huis gestuurd. Ongeveer 35% van de kinderen bij ons op school was er niet vrijdag. Maar het is heel lastig. Want waar leg je dan die grens? Iemand die 1 keer kucht ook naar huis sturen? Iemand die een kriebel aan zijn neus heeft en daarom niest ook maar naar huis sturen? Ik vind het een lastige situatie hoor…

1 like

Als het niet goed voelt gewoon thuis houden.
Vrijwel alle scholen zijn achter de schermen bezig met online/alternatief lesprogramma.
Daarnaast best kans dat op veel scholen klassen naar huis gestuurd worden vanwege tekort aan leerkrachten. Veel scholen rekenen er al op dat veel kinderen ziek zijn/thuis gehouden zullen worden. Dus gewoon doen als jou dat het beste lijkt.

1 like

Dat weten we nog niet. Ergens hierboven is een artikel van een statisticus gepost die het heel goed uitlegt. Op het type model waarmee we nu berekenen, zit met zo weinig meetpunten een marge van honderdduizenden. Dus je weet niet of wat we doen effectief genoeg is, maar er is kans dat dat wel zo is.

@Helix2009 zou gewoon doen wat je gevoel aangeeft. Consequenties heeft het nu toch al niet en ik verwacht eigenlijk dat de scholen morgen gaan sluiten, aangezien zowat elke onderwijsbelangenorganisatie aangeeft niet open te willen en ook medische organisatie aangeven dat sluiting noodzakelijk is.

1 like

Ik houd ze thuis ja. Krijg een naar gevoel dat we toch mensen gaan verliezen hieraan en probeer mijn kids maar ook familie (ouders, tante, oom) zoveel mogelijk thuis te houden.

2 likes

Hahaaa dit heb ik gisteren gedaan. Heel ontspannend :green_heart:

Ik had toevallig vorige week een nieuwe kwastenset besteld, maar die ligt onaangeroerd in m’n tas nog (geen make up want ik zit toch binnen). Misschien moet ik toch maar eens lekkere make uppen vandaag :joy:

3 likes

Je kunt begrip hebben voor het feit dat het voor sommige mensen moeilijker is om zich aan sociale activiteiten te onttrekken en desondanks afkeuren dat ze bepaalde activiteiten alsnog ondernemen. We kunnen op allerlei verschillende manier contacten onderhouden; één op één, via telefoon, internet etc. Leuke uitjes naar openbare plekken als cafés of de bios vallen daar voor mij op dit moment niet onder en dus heb ik daar een mening over. Ik denk dan eerder aan mensen die bijvoorbeeld een duidelijke structuur in hun dag nodig hebben of die veel baat hebben bij sporten. Voor hen lijkt het me heel moeilijk. Als iemand dat erbij zou vermelden, zullen reacties vast begripvol zijn. Maar dat neemt voor mij niet weg dat we dit met zijn allen moeten doen. Ook als dat voor sommige mensen lastiger is dan voor anderen.

En heel eerlijk gezegd vind ik dat je zelf nu ook weinig empathie toont voor de psychische problemen die @Protagonist hier over over zichzelf benoemt door de manier waarop je reageert.

36 likes

Wij mogen in principe niet zomaar sluiten vanwege de leerplicht. Ik weet dat er afgelopen week op de andere locatie 4 klassen naar huis zijn gestuurd omdat er geen leerkracht was. De kinderen moeten thuisblijven als iemand binnen het huishouden verkouden/ziek is. Bij mij viel het mee, ik had nog 3/4 van mijn leerlingen vrijdag. Verder hebben de meeste leerkrachten al een lijst met dingen die de leerlingen kunnen doen mocht het zo zijn dat de scholen sluiten.

1 like

Ja, was hier donderdag al! Ging nietsvermoedend de weekboodschappen doen (burgerlijk!) omdat het donderdagavond altijd rustiger is. Boy was I wrong! Stond nog ver weg van de kassa’s ergens naar producten te kijken toen me opviel dat er zoveel mensen stil stonden… Stond ik gewoon al midden in een rij van de kassa. Een uur aangeschoven vooraleer ik buiten was. Moest nog in een andere winkel zijn en heb dat vrijdagochtend bij opening gedaan in de hoop dat het dan nog meeviel en gelukkig was dat zo. Maar ook hier alle houdbare producten als pasta, bloem,… overal op (op dat moment). Winkelketens roepen hier ook op om vooral niet te hamsteren en bv leverdiensten voor boodschappen vragen om dat zoveel mogelijk vrij te laten voor mensen die echt niet anders kunnen…

1 like

Heb jij klachten?

• Ik heb nergens last van
  • Ik voel me niet helemaal top
  • Ik ben verkouden
  • ik ben verkouden en heb verhoging/koorts
  • Ik voel me superziek

0 stemmers

Hoe gaat het op jouw werk?

• Ik ben ziekgemeld
  • Mijn werk is gesloten, dus zit thuis
  • Ik werk vanuit huis
  • Ik werk deels vanuit huis, deels op mijn werk
  • Ik ga gewoon naar mijn werk
  • Ik heb geen werk
  • Anders

0 stemmers

(vrijwillige) quarantaine?

• Ik doe gewoon nog alle sociale dingen die ik gepland had
  • Ik blijf zolang het kan gewoon naar openbare plekken zoals sportschool/kapper/winkels etc gaan
  • Ik spreek alleen 1 op 1 af of in kleine groepjes
  • Ik ga in mijn eentje naar buiten om een luchtje te scheppen, maar ik kom niet meer op plekken waar mensen komen
  • Ik kom nergens meer het huis voor uit
  • Anders

0 stemmers

• Ik bezoek de fysieke supermarkt
  • Ik laat mijn boodschappen/eten thuis bezorgen
  • Ik heb zoveel gehamsterd dat ik de aankomende week niet over boodschappen hoef na te denken
  • Anders

0 stemmers

Ben jij voor een totale lock down (waarbij alleen gezondheidszorgen, supermarkten en overheidsinstanties nog open zijn)?

• Ja
  • Nee
  • Weet niet
  • Anders

0 stemmers

Sorry Belgen dat de polls voornamelijk op NL gericht zijn!

2 likes