Coronavirus #2

Sterkte! Schrikken zeg…

1 like

ach jeehtje heel veel sterkte, ik ga hopen dat alles goed komt

1 like

Heel veel sterkte!

1 like

En ik ben het met veel uit jouw post niet eens.

1. Jouw ervaring en jouw psychische problemen zeggen niet over die van anderen.
  2. Ik impliceer niet dat er acceptatie moet zijn, maar oog voor het effect en minder judgemental comments “wat een egoïsten!!!” “Achterlijk!” En de rest.
  3. Trouwerij verplaatsen of terugvallen in een depressie, beginnen automutileren, of terugvallen in een eetstoornis, terwijl je net na jaren stabiliteit gevonden hebt vind ik toch twee héle andere dingen.
  4. Het moet dus niet, het is niet tijdens de persconferentie genoemd, het hoort niet bij de nieuwe maatregelen. Zaken zijn nog legaal open. Men wordt nu geacht ZELF die keuze te maken.

Overigens geldt dit niet voor mezelf. Dat ik dan psychische problemen ervaar. Maar het valt me gewoon op dat normaal hier altijd wordt benadrukt dat mental health net zo belangrijk is als fysieke gezondheid en nu opeens is het allemaal maar aanstellerij en egoïsme :v:t2:. Nu is de empathie verdwenen.

15 likes

Heel veel sterkte! Mag je wel bij hem op bezoek? Of kan dat niet?

1 like

Sterkte @Airy-fairy❤️

1 like

Wat sneu :(… heel veel sterkte! :yellow_heart:

1 like

@wompie, nee we mogen ook niet op bezoek. Hij gaat zo meteen waars in isolatie totdat de testresultaten binnen zijn. Sowieso is nu de regel max 1 persoon bezoek per patiënt.

Goede nieuws is wel dat zijn koorts nu weg was en de extra zuurstof natuurlijk heel fijn is. Hij was ook veel rustiger zei mijn moeder, en gelukkig ook nog gewoon aanspreekbaar. Hopelijk is het een ‘gewone’ longontsteking en gaat de antibiotica en alles nu eromheen snel z’n werk doen!

28 likes

Ik vind dat je gelijk hebt maar dan nog kun je een beetje rekening houden door de manier waarop je die activiteit invult. Met iemand buiten een wandeling maken lijkt me een stuk minder risicovol dan naar een volle kroeg gaan.

39 likes

Headspace is vast een fijne app ook hiervoor

2 likes

Op spotify vind je al hele goede speellijsten op podcasts. En ik gebruik headspace.

Misschien nog een tip: ik ben gisteren (en straks weer) de hele dag offline geweest: dus telefoon weg en tv uit en ik heb bijv lekker gesimst. Alleen netflix en videoland mocht ik kijken. Het gaat overal alleen maar over Corona en ik werd er heel onrustig van en het gaf heel veel rust me ervan af te sluiten.

Miss lekker een disneyfilm kijken met de kids, spelletjes doen, pannekoeken maken en een fort van dekens bouwen of iets?

5 likes

Ten eerste zou ik dit topic op negeer zetten. Het gaat hard hier en het is daardoor makkelijk in er de hele dag mee bezig te zijn.
Voor ademhalingsoefeningen kun je misschien Headspace (is echt meditatie mat vind ik zelf erg fijn) of calm of wellicht dat YouTube ook ademhalingsoefeningen heeft. Je zou ook wat bedtime yoga kunnen proberen.
En leg dan je telefoon weg en ga even iets leuks doen Netflix/lezen/puzzelen om je gedachten even ergens anders te brengen.

4 likes

Ik vind die polls hier steeds zo vreemd, het is toch totaal niet informatief om te weten hoe de gemiddelde forummer denkt dat het verder gaat?

3 likes

Jeetje, wat vervelend. Ik duim heel hard voor je dat het “slechts” een gewone longontsteking is en hopelijk duren de resultaten niet te lang.

1 like

ik duim voor jullie dat hij zich gauw beter voelt en opknapt!

1 like

Ach wat vreselijk eng… ik hoop dat je vader snel opknapt! Ook als het geen Corona is is dit zo’n rottijd om in het ziekenhuis te liggen. Veel sterkte!

4 likes

Podver! Sterkte voor je papa en jullie😘

1 like

Headspace is een hele fijne meditatie-app. Daarnaast: wellicht moet je je focussen op het positieve. Er zijn ook verhalen over mensen die spoedig herstellen en er niet zoveel van merken. Zou eventueel dit topic ook uitgaan als je merkt dat het je te onrustig maakt, want er komt hier dagelijks we een bericht voorbij dat je gemoedsrust niet helpt.

Als mensen binnenzitten lastig vinden: ik heb een lange lijst aan dingen die je zou kunnen doen, waarvan mensen doorgaans ontspannen/energie krijgen, maar die vaak ook vergeten zijn.

Hele lange spoiler vol activiteiten
Borduren
Boetseren
Met de computer werken/internetten
Breien
Naaien
Beelden maken
Tekenen
Een probleem, puzzel of kruiswoordraadsel oplossen
Foto’s maken
Fotoboeken maken of bekijken
Een schilderij maken
Verhalen vertellen
Verhalen of gedichten schrijven
In uw dagboek schrijven
Hout bewerken
Ontwerpen of tekenen
Spelletjes doen
Iets maken om te verkopen of weg te geven
Iets voor uzelf kopen
Lekker koken
Picknicken (Binnenshuis)
Een nieuwe vriend(in) leren kennen (Denk aan het forum, of bumble
I goed gesprek met familie/vriend
Eens uitzoeken hoe het met een oude vriend/vriendin gaatIi
Discussiëren
Iets aardigs voor iemand anders doen
Een warm bad / douche nemen
Uw nagels lakken
Je haren eens in de krul doen
Klussen in en om het huis
In de tuin werken
Een achterstallig klusje doen
Iets repareren
Het huis veranderen of opknappen
Uw financiën bijhouden
Een boek lezen
Een tijdschrift lezen
De krant lezen
Een Digitale cursus gaan volgen
Wetenschappelijke artikelen lezen
Lezen van verhalen, gedichten of toneelspelen
Iets nieuws leren
Een buitenlandse taal leren of spreken
Zingen
Naar muziek luisteren
Dansen
Muziek maken
Zelf liedjes schrijven
Een muziekinstrument bespelen
Naar een bloeiende plant of bloem kijken
Naar de geluiden in de natuur luisteren
Naar een zonsondergang kijken
Lachen
Even helemaal niets doen
Een ontspanningsoefening doen
Goed slapen
Vrijen
Mediteren of aan yoga doen
Over religie of God praten
Bidden of mediteren
Over filosofie of religie praten
De bijbel of andere heilige werken lezen
Schaken
Dammen
Naar de radio luisteren
Naar de televisie kijken
Naar een sportwedstrijd kijken
Naar een documentaire kijken
Naar een goede film kijken
Uzelf goed verzorgen
Uw kracht gebruiken
Iets op uw eigen manier doen
U verder ontwikkelen
Een origineel idee hebben
Denken aan mensen die u aardig vindt
Denken aan iets plezierigs in de toekomst
Gewoon zitten en nadenken
Seksueel aantrekkelijk zijn
Iets moeilijks afmaken / een taak afmaken
Aan iets goeds in de toekomst denken
Mijn gezondheid verbeteren
Brieven of kaarten krijgen of sturen
Denken aan mensen die u aardig vindt
Kledingkast opruimen en uitzoeken
Grote voorjaarsschoonmaak houden
Pinteresten
Uren wegdromen op funda
29 likes

‘Naar een bloeiende plant of bloem kijken’ is m’n lievelings :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

17 likes

‘Seksueel aantrekkelijk zijn’. Die ga ik eens proberen.

53 likes