Jaaa echt de hele tuinboulevard afgeladen vol!!! Iedereen lekker thuis klussen, bedoel werken natuurlijk de komende weken.
@Motherofdragons Indien jonge mensen op de ic geraken, zijn dit praktisch altijd personen met onderliggende pathologie (immuunziekten, kankerpatiënten etc). Het is extreem uitzonderlijk dat dit met kerngezonde jongeren gebeurt.
Meh ik word ook een beetje bang van dit soort berichten. Dit topic toch maar gaan muten misschien. Ik heb ook het idee dat ik ineens vanalles voel ben in ieder geval niet lekker.
Ja dit. Ik krijg stress als ik die enge verhalen lees over 50minners zelfs jongeren die op de IC zouden liggen. Maar dan kijk ik naar de wereldwijde globale cijfers en zijn dat eerder de uitzonderingen op de regel.
Ik krijg wel steeds meer het gevoel dat ik mijn vader hieraan ga verliezen. we hebben hem al vaak afgelopen maanden op het nippertje bijna verloren aan een verkoudheid of griepje.
Ik probeer minstens een keer per dag dit artikel te lezen. De juiste statistieken en duiding daarvan kunnen heel nuttig en rustgevend zijn. N=1 studies niet echt.
Wat te doen met die berg wc-rollen als je binnen zit…
@Motherofdragons je wilde ons vast een boodschap meegeven en je bedoelde het echt niet slecht. Maar in dit topic roepen we niet zomaar dingen en is het vaak met informatie (betrouwbare) toegelicht. Om zo niet nog meer angst te creëren
Ik zie dat @Motherofdragons haar bericht al heeft verwijderd. Niemand is gebaat bij negatieve via via verhalen die niet bevestigd worden door bronnen. Wat @monkeyslut al zei: dat is paniekzaaien.
Dus aan een ieder het verzoek het te houden bij feiten en geen vage verhalen die je van de zus van je tante van je vriend hebt gehoord. Ook niet als deze in de zorg werken.
Uit jouw artikel:
"Je kunt pas achteraf zeggen hoe dodelijk zo’n griepvirus is, door het aantal overledenen af te zetten tegen de bevolking.’’
Dus snap niet waarom jij opeens loopt te paniekzaaien over je “sterftekans is 30x zo hoog” en dan vervolgens een artikel aanhaalt als “bewijs” waarin expliciet wordt benoemd dat het niet te zeggen is hoe dodelijk een groepvirus is totdat het gevaar is geweken.
Niet best hoeveel hogedruk-reinigers ik ook vandaag hoorde hier in onze wijk. Ik heb ook meegedaan hoor haha.
Oke klaar, het bericht is weg. We kunnen weer door.
Ja, soms doen we wel eens iets.
Vriendin van mij werkt in de zorg (in brabant) met mensen die niet meer thuis kunnen wonen door een lichamelijke handicap maar verder we relatief gezond zijn. Hun baas heeft ze met klem en zeer dringende ondertoon verzocht buiten werktijd thuis te blijven en aan sociale onthouding te doen, ook als ze zich goed voelen. De twee zestienjarige stagiaires zeiden toch te gaan stappen “want dat mag gewoon van Rutte als je gezond bent”. Waarop hij zei; het boeit me niet hoe het juridisch zit maar ik wil het niet hebben (ala rutte tijdens zn persconferentie donderdag). Als je gaat hoef je hier niet meer terug te komen”. Haha, held.
Ik was vooral verbaasd toen ik vanochtend wakker werd en buiten (slaapkamerraam open) niets hoorde. In mijn straat komt best veel voet/fietsverkeer langs en dat was vandaag echt anders, helemaal voor een zaterdag. Heb afgelopen nacht ook niets gehoord, terwijl je dan meestal wel een paar stappers hoort.
Aan de andere kant waren er wel weer veel mensen op terrasjes Zag ook een paar mensen ramen wassen etc. onderweg.
Niet geverifieerde informatie verspreiden is super normaal in deze tijd. Meestal bedoelt om anderen te waarschuwen Ik doe het soms ook omdat ik dan iets lees waar ik bang van wordt. We moeten elkaar en anderen op de juiste manier informeren de komende tijd dus de mods doen het goed!
Heb je een linkje van de redditpagina?
Same! Hoefde niet veel te hamsteren want thuisgym had ik al en heb een paar maanden geleden al lekker gehamsterd op de kreadoe. Vanmiddag begonnen aan een borduurwerkje🥰
Ik vind het zo jammer dat ik (maar wij allemaal bij mij op werk) niet mag thuiswerken terwijl dat wel kan met dit werk. Maar zie nu berichten dat ze misschien toch die scholen gaan dichtgooien en zie het al gebeuren dat alleen degenen met kinderen thuis mogen werken en de rest niet.
Friesland gooit al een deel van z’n scholen dicht, ben benieuwd hoeveel er gaan volgen.
Lees net dat de oppositie morgen bijeen wilt komen om de sluiting van scholen af te dwingen. Normaal komen ze op zondag (in het weekend?) niet bij elkaar. Maar dit gebeurt alleen met kamermeerderheid en die is er (nog) niet.
Ik denk dat morgen het openbaar leven platgelegd gaat worden. Ik hoop het tenminste echt.