Mijn onkruidtuin ziet er na deze weken fantastisch uit, ik voel het gewoon
Hahaha same, vandaag maar eens de achtertuin gedaan. Na morgen is onze, dankzij onkruid groene, voortuin niet meer groen😝
Verder loop ik nog 4 vakanties achter met fotoboeken en is het boek van mn zwangerschap nog steeds niet helemaal af. En anders kan ik vast aan de eerste 8 maanden van K.s eerste jaar beginnen. Vierkante ogen zal ik krijgen als de tuin onkruidvrij is.
Ik zou begrijpen als de scholen dichtgaan. Wel met de optie voor opvang voor ouders die moeten werken.
De ‘gemiddelde’ Nederlander zal zich wel reden de komende weken als ze binnen moeten blijven.
Maar laten we naast ouderen ook niet een andere kwetsbare groep vergeten. De kans op huiselijk geweld en/ of kindermishandeling zal ook toenemen omdat je verplicht bent op elkaars lip te zitten.
Ze hebben hier in de straat een partytent opgezet want bewoners verderop houden een feestje. Krijg ik ook nog een appje in de groepsapp met: ‘iedereen is welkom om langs te lopen voor een drankje’
Ehh how about no Echt, die geluidsoverlast boeit me niet eens maar ik vind dit zo dom he. Echt zin om overdreven te gaan hoesten op m’n balkon
Dit is echt fijn om te lezen. In andere landen werden er ook feestjes gegeven en een hoop andere dingen. Volgens mij zitten we redelijk goed op weg als we binnenkort op slot gaan. Alsof je het midden van een boek leest eigenlijk.
Ik werk in het onderwijs en na schooltijd op BSO.
Ik wil zo graag weten waar ik komende week aan toe ben (als in sluiten de scholen). Ik ben voor de kinderopvang op onze locatie ook de meewerkend coördinator die roosters moet maken.
Ik heb momenteel gewoon stress of ik stress moet hebben haha.
Hoe werkt een lockdown eigenlijk? Ik werk in het onderwijs en geef les aan eindexamenklassen, dus ik acht de kans vrij groot gewoon te moeten werken ondanks alles. Maar de school is 30 minuten verderop… Mag je gewoon de stad in en uit rijden met een lockdown of staat er dan politie bij de snelwegen of zo
Maar wie of wat fixt dat papiertje dan?
Zorgmedewerkers moeten sowieso gewoon werken als ze ziek zijn totdat ze koorts hebben. Beetje stom om te zeggen dat ze geen fuck geven? Moeten wij dan preventief in quarantaine en dan alleen eruit om te gaan werken ofzo?
Kan nu al niet wachten op de filevorming in de ochtend om m’n papiertje te tonen…
Maar als ze in lockdown gaan gaan de scholen ook dicht en zullen de eindexamens uitgesteld worden.
Haha dat klinkt zo… provisorisch
Wow 3500 nieuwe gevallen in 24 uur in italie erbij.
Je kan toch wel gewoon even 2/3 weken leuke dingen overslaan om eventuele verspreiding of oplopen te voorkomen ? Vind overigs dat dit voor iedereen geld en niet alleen mensen in de zorg, maar wel dat mensen in de zorg nog beetje extra verantwoordelijkheid hebben.
Dat hoop ik toch echt niet voor de leerlingen. Maar zelfs als dat gebeurt is de kans toch groot dat scholen als een soort opvang gaan dienen, zoals in België nu het geval is? De organisatie van mijn school gaat morgen besluiten hoe we het gaan aanpakken in elk geval, dus ik ben benieuwd.
Wauw dan ben je best wel arrogant / egoïstisch / snobistisch zeg. Je wordt toch niet zomaar getest? Dan zijn er wel symptomen en zou je dus sowieso thuis moeten zitten😫malloten.