Doe nou niet, niet op deze manier in ieder geval
Volgens mij is de kans dat een gezond persoon van onder de 50 zal overlijden aan gewone griep zeer klein. Mocht het al kloppen wat je zegt, dan is 30 keer een verwaarloosbaar kleine kans alsnog een kleine kans.
Dit inderdaad. @Motherofdragons Het is niet omdat die persoon een arts is, plotseling expertise rond Corona heeft. Ik heb de laatste tijd bepaalde artsen (werk in een ziekenhuis) ook uitspraken horen doen die complete onzin zijn.
Dat het gevaarlijker/dodelijker is dan de griep staat vast. Maar laat je niet gek maken, het is in zeer uitzonderlijke gevallen dat jonge personen in kritieke toestand geraken.
Dat er op de IC coronapatienten liggen jonger dan 50 jaar dat klopt. Zie ook op rtl een jongen van 16 jaar die inmiddels al is overgeplaatst naar een hogere rang IC in Erasmus MC. Maar het overgrote deel op de IC is wel ouder dan 50 jaar.
Ik had er eigenlijk nog niet serieus over nagedacht, maar mijn vriend en ik hebben een etentje staan maandag om ons geregistreerd partnerschap te vieren (als dat doorgaat).
Verstandigst om te cancelen denk ik toch maar. Arme horecaondernemers. :’(
Misschien kan je een maaltijd afhalen/laten leveren in de plaats om zo toch nog te steunen?
Daar doen zij niet aan. Maar was anders wel een goed idee geweest. Ze hebben op Instagram ook echt een berichtje gepost dat ze gewoon nog open zijn en dat iedereen kan komen.
Ik wil geen paniek zaaien
Maar dit is gewoon een waarschuwing van een arts uit een Brabants ziekenhuis, geen Facebook verhaal
Ik ben opeens ook bang dat ik straks zonder werk zit als de economie instort. :(. Klein leed misschien, maar wil t toch even kwijt
Wij zouden aankomende week met het hele team (op 3 personen na) uit eten gaan. Ik vroeg al in de appgroep wat we gingen doen, aangezien we met een kwetsbare groep werken. Er kwam welgeteld 1 reactie dat we konden vragen of we in een andere ruimte gezet konden worden. De rest hield zich stil.
Oké, voor “normale mensen” vind ik het al dom om met de hele afdeling nu iets te gaan doen. Maar wij werken in de zorg hè? Met ouderen! Ik snap echt niet hoe ze zo egoïstisch kunnen zijn. Ik ben sowieso niet van plan meer om te gaan en hoop eigenlijk dat nederland in een lockdown gaat zodat die egoïsten niet zelf de beslissing mogen nemen en gewoon lekker thuis moeten blijven.
Dit is een waarschuwing van een arts. Zodat mensen het serieus nemen
Er liggen 50 op de IC, waarvan meer dan de helft onder de 50. Dat is geen wilde tokkie post maar gewoon feitelijk. Belangrijk dat deze informatie wordt verspreid.
Ik werk ook op een ziekenhuis met coronapatiënten en dit is écht niet het geval. Nogmaals: arts zijn is niet per se betrouwbare info geven.
Nee. Haal je posts gewoon weg. Dat je zelf in paniek raakt is vervelend maar sleur anderen hier niet in mee.
Het staat overal op het nieuws? Het zijn feiten, waarschuwen is belangrijk. Het is geen wilde Facebook informatie
Dit is het AD artikel, maar ik zie de 10% niet genoemd:
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/40-a-50-nederlandse-coronapatienten-op-intensive-cares-meer-dan-de-helft-is-onder-de-vijftig~a058aad2/
Ja maar wat zijn dat voor mensen. Mensen die in die risico groep vallen of kern gezonde mensen die ineens super ziek zijn geworden.
Niemand heeft iets aan een " ER LIGGEN MENSEN ONDER DE 30 IN HET ZIEKENHUIS" Zonder de verdere info.
Maar hoe is dit belangrijk? Jij en ik kunnen dit soort info gewoon niet duiden. Welk ziekenhuis is het, is het een streekziekenhuisje of een academisch ziekenhuis dat meer mensen op neemt, hoeveel mensen liggen er in andere ziekenhuizen, wat is de medische achtergrond van de mensen die zijn opgenomen, hoeveel mensen zijn dit afgezet tegen het totaal aan besmettingen en het totaal aan besmettingen per leeftijdscategorie. Het is paniekzaaien zolang als dat de context onbekend is. Want het kan vanalles betekenen.
Beetje als dat artikel over die zestienjarige dat iedereen nu deelt. Ja er ligt een 16-jarige op de ic, maar het is dan ook de enige zestienjarige tot nu toe.
Heb precies t zelfde vandaag al gedaan! Even wat hout bij de Gamma gehaald.
Lekker DIY’en de komende tijd.
Het was ook retedruk bij de Gamma bij ons. Iedereen gaat klussen. Ik ga verven als de scholen sluiten.