Wow goede ideeën wel. Ga mijn kleurboeken voor volwassenen weer zoeken. Nieuwe potloden aanschaffen, misschien wat puzzels en puzzelboeken
Oh gelukkig!
Heb net m’n oma gebeld en ze gaat vrijwillig een paar weken in quarantaine en wilt geen bezoek ontvangen, vind het ergens sneu maar ben eigenlijk ook opgelucht. Ze heeft trouwens nergens last van maar wilt geen risico nemen
Sorry verkeerde topic😫
Ik hoop dat je veilig thuis komt!
Nederland blijft het eigenwijze neefje.
Heb vandaag lekker terras gedraaid en een paar honderd mensen geholpen hoor. Lees hier al die berichtjes van jullie, hoe jullie rekening houden met anderen en dingen afzeggen/mijden, maar er zijn nog zoveel mensen die zich er helemaal niets van aantrekken. Enerzijds was ik blij dat ik kon werken (inkomsten), maar nog een paar van deze dagen en het kan niet anders dan dat wij het oplopen?
Sluiten zou ook kut zijn natuurlijk, maar dit is wel weer het andere uiterste
Toen ik snel keek dacht ik dat z’n geslachtsdeel eruit hing.
RIVM schat dat uiteindelijk 50% van NL het virus zal oplopen (geloof dat onderzoekers in Duitsland ook al hadden gezegd dat 60-70% van de bevolking het zal oplopen).
Als je volle terrassen moet blijven draaien kun je vrijwel zeker zijn dat je tot die 50% gaat behoren.
Ja ik snap dus echt niet dat NL nog niet in lockdown is? Normaal loopt NL wel altijd vooruit op de zaken dus vind ik het heel bizar dat BE eerder was met dit soort maatregelen.
Alle restaurants en cafés zijn tot 4 april dicht. Winkels enkel tijdens de week open. Scholen enkel open als opvang.
En ik vind het echt OERdom dat er Belgen zijn die naar NL gegaan zijn vandaag??? Die mensen snappen het echt niet he?? Of die domme lockdownfeestjes gisterenavond…
Ik hoop dat NL snel dezelfde maatregelen treft zodat iedereen gewoon binnnen blijft en het wel serieus moet nemen. Als men nu niet ingrijpt, zijn de gevolgen nog erger voor de economie.
Maar aangezien veel landen in de EU nu in lockdown zijn gok ik dat NL volgende week wel volgt.
Ik heb een idee om zzpers te redden.
Stel een zzper verkoopt eh wattenstaafjes ofzo. Dan kunnen we doen alsof we persee die wattenstaafjes nodig hebben in quarantaine en dan gaat iedereen die masaal inslaan en dan is die zzper zo rijk.
Morgen toch werken, verhoging en dit weekend was al drama met dichtkrijgen. Paracetemol d’r in en daarna gelukkig drie dagen vrij
Werk in de zorg idd. Dus het wordt echt tien uur uitzitten morgen en aftellen tot half tien. Low key begeleiding, rustig aan
Ja, waarschijnlijk als we geen personele problemen hadden, was ik thuisgebleven. Maar goed. Komt goed, morgen overleven en dan pas donderdag weer gelukkig
De economie lijkt belangrijker dan de volksgezondheid
Ja eens. Ik lees net op het NOS liveblog dat nu in Friesland ook een scholenkoepel op eigen initiatief haar scholen sluit. Het zou beter zijn als er van hogerhand iets wordt besloten.
Jup dan weet A) iedereen waar we aan toe zijn en is het ook B) makkelijker om landelijk aanpassingen op elkaar af te stemmen (aanpassing toetsweken etc.). Maar dat blijkt de overheid niet te beseffen en het frustreert mij als docent eindeloos. Misschien moet ik toch maar de politiek in.
Waar haal je vandaan dat de sterftekans 30x zo hoog is? Heb je een bron?
Zo nee: post dan niks. Dit is echt paniekzaaien.