Coronavirus #2

Ik ben echt heel benieuwd of de scholen gaan sluiten. Ik vind dit dus echt heel spannend en stressvol en onduidelijk. Ik heb meerdere eindexamenklassen en gisteren had ik een klas met maar 7 leerlingen. Er hing een gekke sfeer. Leerlingen kunnen zich niet concentreren en maken zich zorgen. De schoolexamens beginnen ook bijna. Ik ben nu zelf ziek geworden. Milde koorts, maar wel benauwd, pijn op mijn borst en veel hoesten. Dan mag ik niet werken en ik vind het zo kut.

3 likes

Same. Ik ben volgende week jarig. Nou had ik al niks gepland voor mn vriendinnen (ivm verhuizing), maar anders had ik t ook verzet.
Ik zou het wel vieren in de klas met de kinderen, maar ook dat ga ik verzetten

Ahhh, ik had een kaartje in de brievenbus gedaan bij mijn buurvrouw (80+) om hulp aan te bieden. Stopt ze net een heel lief kaartje in onze brievenbus om te bedanken en dat ze ook haar hulp aanbiedt mochten wij het nodig hebben haha, het is zo’n leuke vrouw.

75 likes

‘Ok, kun je even zes pakken pleepapier voor ons halen?’

30 likes

Ik 1 april, de dag na de grens van 31 maart. Had restaurantje gereserveerd, wacht het nog maar even af. Anders laat ik maar een shitload aan sushi en wijn bezorgen. Denk dat het nog langer dan 31 maart gaat duren nl…

1 like

Maar als alle scholen gaan sluiten blijven er ook veel ouders thuis. En in de zorg is dat echt niet te doen als alle ouders, voornamelijk moeders thuis gaan blijven…

Ik ben hier echt bang voor op m’n werk. Dat zodra de scholen sluiten alle schoonmakers niet meer komen opdagen in het ziekenhuis, omdat ze geen opvang hebben.

1 like

Mijn man heeft vrijdag thuis gewerkt dmc chrome remote desktop.
Hij kon zo gewoon op zijn werk computer werken en dus ook gewoon op het netwerk
Ik was wel op kantoor en je zag gewoon zijn cursor bewegen en alles wat hij deed.
Ook goede controle hahaha

Pfff krijg echr buikpijn van de laksheid van mn zus en haar dochter. Onze moeder heeft copd en ik zelf astma. Maar gewoon zeggen ach ja je kan niet zoveel er tegen doen he. Alleen handen wassen, maar als ik verkouden ben enz blijf ik niet thuis hoor. Denk eens om andere mensen en wees niet zo egoïstisch. Haar dochter ook verkouden en zit hier nu. Kan hier zo slecht tegen

In België zijn de scholen volgens mij nog wel open als ‘opvang’ voor kinderen van werkende ouders in de zorg etc. Ik zou dat hier ook wel belangrijk vinden als de scholen gaan sluiten

2 likes

Dit dus. Blijf in godsnaam thuis als dat kan.

Ja hopelijk gaan ze zoiets doen. Of misschien zelfs de kinderen meenemen naar het werk (als het kan he) en dat de ouders om en om op de kinderen letten. Niet te grote groepen natuurlijk.

Jeetje wat heftig. Hoop echt dat mensen snel hun gezond verstand gebruiken en kappen met die onnozele lockdown-feestjes

https://www.koetjes-kalfjes.info/

Aw dit is wel een mooi initiatief. Jongeren koppelen aan ouderen die behoefte hebben aan een praatje.

7 likes

Ik voel me zo onbegrepen als ik zeg dat ik niet wil gaan lunchen morgen.

Soms vraag ik me echt af of ik debiel ben. Mijn zwager is hier om te gamen met mijn vriend. Vorige week ook. En die kerel hoest, niest en weet ik veel wat nog meer. Nou hoest hij zo goed als altijd, want roken, maar echt rot op. + we wonen allemaal in Noord-Brabant.

Ah nee. Ik ben echt zo blij dat eigenlijk iedereen het in mijn omgeving serieus neemt. M’n zussen die van alles geregeld hebben zodat m’n moeder niet op hoeft te passen. Iedereen die blijft gewoon thuis. Ben zo benieuwd naar de situatie komende weken.

Kom weer terug na mijn verplichte corona-vrije dag en was verrast te zien dat er maar ongeveer 50 berichtjes waren geplaatst. Zijn jullie gewoon hier verder gegaan :rolleyes:

8 likes

Ik word echt agressief van Instagram. Al die mensen die gewoon in restaurantjes zitten. Wat voor zin heeft het als een deel van de bevolking zich wel aan de maatregelen houdt maar de ander schijt heeft.
Hoop ook echt dat mijn vader en zijn partner zo veel mogelijk thuisblijven. Hij zei “we wandelen nu extra veel in de natuur, goed voor de weerstand”. Toen kon ik het niet laten om te zeggen dat hij vooral maar extra thuis moet blijven, dat is beter voor de weerstand nu. Van de week zijn ze ook nog uiteten geweest, zou ik nou ook niet gedaan hebben als ik hun was.

Ondertussen zit ik me af te vragen of het hele pizzaschap leeg zou zijn in de supermarkt en of ik nog zal gaan kijken :’) Hebben mensen die wel laten liggen dat jullie weten?

4 likes

Bij mij was het leeg vanmiddag!

1 like