Coronavirus #2

Ik las in meerdere berichten ook dat er vooral zorgen zijn om de examenklassen en groepen 8 als de scholen sluiten. Zelf werk ik in groep 8 en snap dus echt totaal niet waarom groep 8 zo belangrijk is. Alle kinderen hebben al een advies en als we met z’n allen bijv. de eindtoets dit jaar even niet te serieus nemen of niet doen, is er toch niet zoveel aan de hand? De stof in groep 8 is vooral herhaling. Ik vind een groep 7 dan veeeel belangrijker.

Misschien klinkt het een beetje stom om dit over mijn eigen werk te zeggen maar mijn ervaring is toch echt dat ze na hun eindadvies vaak minder gemotiveerd zijn en je vanaf mei sowieso veel bezig bent met musical, kamp, etc.

14 likes

Wij hebben vanuit zuluconnect informatie gekregen en gynzykids schijnt voor iedereen nu gratis te gebruiken zijn.

1 like

Wij hebben ook niks gehoord over geen gym meer mogen geven?

1 like

Bij ons bestuur mogen we geen gymles meer geven. De lessen worden alleen nog maar beperkt tot in de klas. Dit is wel pas vrijdagmiddag aangekondigd.

1 like

Mijn dansschool heeft besloten de komende drie weken alle lessen te schrappen. Verstandig wel… Vond het al vreemd dat het donderdag na al die nieuwe maatregelen nog door ging.

2 likes

Mee eens! Kinderen van groep 8 hebben bijna allemaal al een plekje en kunnen voldoende om het daar te redden, het zijn de puntjes op de i. Ik denk meer aan groep 7 of groep 3!

2 likes

Haha zie net een story van iemand die de verjaardag van haar kindje viert.
‘Ondanks dat X wat ziekjes is, heeft ze toch een leuke dag gehad met jullie!’
En dan een groepsfoto waarbij dat kind met een snottebel tussen allerlei familieleden inclusief oude oma en opa staat.

but why tho :confused: :confused:

25 likes

Ja ik vond dit van groep 8 ook raar. Die hebben hun schooladvies al binnen bijvoorbeeld (wil niet zeggen dat het niet belangrijk is he, maar belangrijkste). Wat denken ze van groep 3/4 die altijd na een vakantie terugzakken wat betreft lezen, omdat ze dat niet bijhouden, daar liggen mijn zorgen meer eerlijk gezegd.
Maar goed wie ben ik (ja juf van groep 3 die bang is dat ze over een x aantal weken in korte tijd alles moet rechttrekken :v:t2:

3 likes

Mijne ook :frowning:

Ik moet morgen werken en word er toch een beetje kriebelig van. Best bijzonder hoe snel je je aanpast aan alle maatregelen.

Ik moest vandaag bij het postkantoor tekenen voor iets nadat ik me best had gedaan niets aan te raken, was daar opeens zo bewust van haha. Goede maatregel wel.

Ik wil maandag eigenlijk niet werken, maar wij hebben geen Corona policy en ik heb ook niet de mogelijkheid om thuis te werken.
Niet omdat ik op locatie moet zijn maar vanwege alle bestanden op de server en dat de organisatie mijn mail beheert en ik daar alleen op m’n werkcomputer toegang toe heb.
Maar voelt ook zo stom om de baas te appen dat ik niet kom. Heb namelijk nergens last van behalve geen behoefte aan. Als iedereen (die dat kan) nou twee weken thuis blijft…

1 like

:roll_eyes:

Ik ben volgende week zaterdag jarig en heb net mijn plannen gecanceld. Vier het wel een andere keer, is niet anders.

10 likes

Ik denk hier altijd aan tijdens aanslagen, rampen en andere nare dingen.

18 likes

Ik zou dinsdag een begrafenis hebben maar die familie heeft ook besloten om het vanwege corona klein te houden en later nog eens een herdenkingsmoment te doen met alle vrienden etc. Echt zo sneu dat ze nu niet het afscheid kunnen geven wat ze eigenlijk gepland hadden :pensive:

7 likes

Ja haha

Mijn vriend heeft het warm en koud maar geen verhoging. Toch denk ik dat hij corona heeft.

Same, ook over een aantal dagen jarig, was het zelf eigenlijk al bijna vergeten. Kan me echt niet zoveel uitmaken om het even wat late, of zelfs een jaartje niet te vieren.
Ik heb liever dat niemand elkaar aansteekt. Just in case

2 likes

Ah super sneu. Maar wat goed dat zij het wel serieus nemen. Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

Ik ben over minder dan twee weken jarig en ga mijn verjaardag ook echt niet vieren.

1 like

Wij hebben wat familiedingen afgezegd, vooral omdat mijn vader kwetsbaar is. Krijg ik een appje van mijn moeder dat ze vandaag lekker zijn gaan fietsen, uit lunchen zijn gegaan en vanavond ook nog gaan borrelen met vrienden. Ik vind dit zo dom.

5 likes