Coronatopic #5

Ik bedoel ook niet dat alles goed is, maar als je nu over straat loopt, ben ik bij wijze van aan het slalommen want niemand gaat meer aan de kant zoals in het begin. Heb echt het idee dat half NL denkt dat we weer normaal kunnen leven.

En ja je hebt ook gelijk over die aanpak. Qua corona indammen heeft het (tot dusver) geholpen. Maar het is inmiddels een veel groter geheel geworden dan alleen het virus. En ik zeg niet dat het ene belangrijker is dan het andere. Maar dat virus heeft zoveel ‘zijtakken’ dat is gewoon voor niemand te overzien.

Ik heb echt geen idee wat ik hiermee wil zeggen hoor, zijn voornamelijk gedachtespinsels

2 likes

Mijn vriend wil zich laten testen, maar we hebben geen auto. Nu stelde de vrouw van de GGD voor om iemand te vragen die kon rijden, terwijl mijn vriend dus coronaklachten heeft :") Ze stelde ook voor dat hij wel terecht kan bij een fietspunt zo’n 17 kilometer verderop terwijl hij ademhalingsproblemen heeft. Snap dat het allemaal lastig is qua logistiek, maar ben benieuwd waar/hoe die zich kan laten testen.

Ja, maar dat is de valse tegenstelling hierbij. Hoe beter alle maatregelen werken/gewerkt hebben (ondanks alle gevolgen op andere vlakken), hoe minder ze nodig lijken te zijn (aangezien dan alles onder controle blijft en de piek sneller voorbij). Dat betekent niet meteen dat ze niet nodig of te heftig waren. Zonder de maatregelen waren de gevolgen waarschijnlijk veel groter geweest, niet alleen voor alles wat rechtstreeks met Corona te maken heeft (zorg, aantal doden e.d.), maar ook voor wat jij ‘zijtakken’ noemt.

3 likes

https://www.ad.nl/binnenland/klm-toestel-vertrekt-later-vanwege-passagier-die-weigert-mondkapje-te-dragen~ab3bf860/

:woozy_face: dit snap ik gewoon echt niet. Prima dat je weer in een vliegtuig wilt stappen, maar houd je dan op zijn minst aan de verplichte maatregelen?

1 like

die maatregel is ook bijna een maand. Het is ook niet dat het die ochtend is ingevoerd.

Thanks, het is gelukkig opgelost! Hij werd doorverbonden naar een ander nummer, en daar zeiden ze dat hij op de fiets door de autoteststraat mocht.

2 likes

Ik zie online dat het landelijke nummer voor testen te gebruiken is voor kinderen vanaf 12.
Nu is sinds gisteravond mijn zoon van 2 heel veel aan het hoesten, loopneus, niezen etc. Hij heeft ook hooikoorts dus vond het wel daar bij passen. Maar sinds vanmorgen heeft hij ook bijna 39 graden koorts.
Waar moet ik nou terecht om informatie op te vragen? Huisarts, ggd? Kan het niet echt duidelijk vind en online. Iemand?

Gewoon je huisarts bellen voor overleg volgens mij. Vervelend bij zo’n kleintje :heart:. Die van mij is ook weer af en toe aan het snotteren sinds hij naar het kdv gaat.

Ja normaal zou ik me echt totaal niet druk maken. Hij is vrolijk, eet goed etc. Maar nu, schiet meteen in de stress :eyes: ga zo de huisarts maar even bellen :slight_smile:

De grens naar België (vanuit Frankrijk) is weer open. Ik dacht dat dat pas op 15 juni gebeurde, dus ik was helemaal gedesoriënteerd, want de laatste maanden was de hele autostrade versperd en moest iedereen er even af ter controle.

(Omgekeerde richting nog niet trouwens.)

1 like

Door Corona was mijn afspraak in het ziekenhuis uitgesteld (niet urgent) dus ik dacht oh dan zal het wel najaar worden en moest ik gebruik maken van mijn engelengeduld maar vandaag ben ik gebeld geworden en kan eind juli al terecht :star_struck: echt mijn dag kan niet meer stuk.

5 likes

Ik ga bellen voor een corona test. Heb al dagen last van hooikoorts maar nu regent het en ik heb nog steeds dezelfde klachten. Voelt nog steeds als hooikoorts maar meestal is dat na regen wel weg… Wil dus toch het zekere voor het onzekere nemen. Vind het ineens best spannend.

Ik heb precies hetzelfde! Maar heb geen koorts of benauwdheid of iets. Hoevaak mag je die test eigenlijk doen? Stel je test nu negatief, mag je dan over een aantal weken de test weer doen als je dezelfde klachten hebt of erger?

Oh je zet me wel echt aan het denken hiermee. Ik denk ook de hele tijd dat het hooikoorts is, maar nu is het inderdaad niet echt weg. Hoewel ik dan denk van die pollen zullen vast nog wel in huis zweven ofzo. Hmmmm🤔

Ja daar twijfel ik ook over, maar meestal is het na regen wel verlicht en nu niet… En ik wil dit dan eigenlijk niet gokken. Je weet het nooit. Ze roepen niet voor niets op ook met milde klachten te gaan en het is een kleine moeite dus nou ja… Daar gaan we :sweat_smile:

@Mar ja dat weet ik ook niet maar ik verwacht niet dat ze bij 2x moeilijk gaan kijken. Als je daar iedere week staat word het een ander verhaal haha maar het lijkt me zeker dat je opnieuw mag testen

Hmm ja, ik ga er ook over nadenken. Je weet het nooit zeker natuurlijk.

Heb je geen hooikoortstabletjes oid? Als het daarmee verdwijnt, zal het wel hooikoorts zijn. Ik heb het nu ook nog hoor, na de regen.

3 likes

Same!

De hooikoorts tabletjes helpen bij mij al nooit, dus die vertrouw ik ook niet zo… En iedereen heeft het bij hooikoorts over een loopneus en mijn neus is inmiddels gewoon flink verstopt.

Nou ja, ik wil me gewoon het niet meer af hoeven vragen en het maar weten. Dan voel ik me er rustiger bij. De GGD roept niet voor niets op bij lichte klachten al te komen. Zou het mezelf nooit vergeven als ik uit laksheid straks mensen heb besmet…

1 like

Haha in combinatie met GGD leest die laatste alinea als een soa test als we niet in het coronatopic zaten :rofl:

20 likes